Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL (Hydrogen Fuel)

Strata Marine & Offshore AS, Ferncliff Maris AS and AS
Ferncliff, all companies controlled by board member Øystein
Stray Spetalen, has on 6 March sold in total 36 367 842
shares in NEL ASA at NOK 2.55 per share.

After the transactions Øystein Stray Spetalen and associated
companies have no holding of the company.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=421866

3 Likes

Ikke veldig overraskende at det kom mld knyttet til salget igår, blir kjøpsmulighet idag da, eller hilde seg unna ?
Emisjonen ble jo gjennomført "kunstig"
Høyt, kursen rundt 2kr som er rett ?

Litt som Nano… emmisjon på toppen?

2 Likes

Da blir vel en god del av følgerne hans borte fra NEL i løpet av dagen. Det gir nok et fall og en kjøpsmulighet, men på lang sikt tror jeg det er positivt for aksjen.

1 Like

Spetet er en løs kanonkule på dekk, uansett hvor han er. Godt han er ute!
Omstendighetene rundt ser jeg fram til å få en redegjørelse på.

Tegne seg for 3 millioner i emi, til kurs 2,72, for så å dumpe både disse og opprinnelig beholdning til kurs 2,55.

At Spetalen er en kynisk aktør er viden kjent, med dette tar kaken.

1 Like

På sikt er det antagelig bra for nel

2 Likes

Jeg har bedt om en redegjørelse fra Oslo Børs og Nel tilknyttet dette salget.
På sikt tror jeg dette er bra for NEL, men hvorhvidt det er lovlig det som her sker ønsker jeg avklart.

3 Likes

Svar fra Oslo Børs ASA:

Slik jeg tolker lovverket brytes dette av Spetalen på flere punkter.
Vi får se hva fortsettelsen blir. Har sendt kopi av mail til Finanstilsynet.

1 Like

Tegnet ikke Spetalen seg i emisjonen? Og så dumper ut alt

Mener å ha lest at han gjorde det. Han ville kanskje prøve å holde kursen oppe før han kunne dumpe alt

Jepp, rare greier. Kjøpte på 2,72 og selger på 2,55 noen dager senere på positive nyheter. Grovt regnet tapte han 6-700k på den der.

1 Like

Er vel godt mulig at snittet hans var lavere? Det er vel taktikken til Spetalen. Han deltar i dumpingsemisjoner som er forbeholdt de som kan gå inn med mye. Da får han så lavt snitt at han vil tjene på de aksjene nesten uansett. Så selger han når lockup er ferdig og går til neste selskap som trenger en dumpingsemisjon. Nesten kjedelig da det er helt uten utfordringer, men skulle gjerne deltatt på slike dumpingsemisjoner selv : )

1 Like

Det kan godt være at snittet hans var lavere en 2,55, men i så tilfelle bidro jo bare det å delta i denne emisjonen til å heve snittet ettersom den var på 2,72…

Totalt sett tjente han nok på NEL, men fakta er at han hadde hatt 700k ekstra av å ikke delta i denne emisjonen. Småpenger for ham antakelig.

Mye vas her inne nå.

Dumping emisjon @tswbeta ?

@Zimster Hvordan tror du det ville det sett ut dersom Spetalen som styremedlem i NEL og bjellesau på Oslo Børs ikke hadde tegnet seg?

Kan tenkes at dette er markedsmanipulasjon. Derav melding videre til Oslo Børs og Finanstilsynet.
3mill aksjer for 2,72 for å sikre høy kurs på 33 mill aksjer i markedet på et seinere tidspunkt. God forretning for han.

1 Like

Kan spå fremtiden skjønner dere :wink: :stuck_out_tongue:

3 Likes

Hvor mye skal du ha for å spå kurs i Funcom om to uker? :joy:

1 Like

Fikk rett i mine antakelser i går.

Dette blir positivt for Nel på sikt :dollar:

Du må gjerne vurdere det som vas, men jeg tror kursutviklingen både den siste uken og i dag hadde sett tilnærmet lik ut om han hadde latt være å delta for å så selge alt som nå når han deltok og så solgte alt.

Tør ikke legge hodet på den blokka :wink:

1 Like

Presentasjon av ØSS fra i sommer.

Direkte spørsmål om nedsalg fra 25 min.
Undrer på hva som er mer spennende enn NEL i tiden som kommer.

1 Like