Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL (Hydrogen Fuel)

“Du stiller et spørsmål som er helt utrolig”

hahahahah

Ja, masken falt fort. Overraskende hvor uprofesjonell han framsto på det spørsmålet.
Han liker svært dårlig kritiske spørsmål tilknyttet egen handel.

Caset NEL er godt og bedre enn det noen gang har vært, men det finnes alltid andre selskaper han kan tjene mer i -på kortere tid. Tror det er det vi ser svart på hvitt her nå.

1 Like

Smart fyr men utrolig sleip og kynisk spør du meg

1 Like

jeg har 0 tro på hydrogen som dominerende over elektrisitet eller bare olje.

Tror spetalen innså det samme.

3 Likes

Han gjorde vel bedømmingen etter at kineserne går for fullt for elektrisitet :slight_smile:

Jeg har tro på hydrogen men da mest innenfor langkjøring og tungtransport

1 Like

2 Likes

Løkke kjøper aksjer til kidsa, da mener han det er billig nå. Men er det nok til å snu kursen?

Noen som har tanker om potensiale rundt bruk av hydrogen i maritim sektor? Shipping etc.

Teknologien er like anvendelig på til sjøs som på land. Noen vil nok påstå at potensialet er større der mtp. At store skip har mye flate å ha solceller på som kan brukes til å drive elektriske motorer og drive en elektrolyse til å lagre hydrogen til å kjøre motorene om natten og i uvær i tillegg til at det er enkelt å lagre store mengder hydrogen på skip når de enorme drivstofftanken erstattes med gasstanker.

Ja, du ser jo at Spetalen kom inn på dumping. Det gjør han alltid. Et firma som trenger cash godtar veldig lave kurser så lenge de får en del cash og det fort.

Symbolsk inngangskurs

Haha, hvorfor klarer de ikke lete frem det? Gidder de bare ikke?

Hydrogen i Maritim sektor er vel blant områdene med størst potensiale, det og tungtransport. Nel er godt posisjonert her.

http://www.hydrogen.no/hva-skjer/akuteltarkiv/2016,-juli-desember/norge-kan-i-2021-bli-verdens-forste-som-tar-i-bruk-en-hydrogenferge/

NEL har som kjent inngått avtale med Asko.
Enova åpner lommeboken.

I tillegg Hydrogen kjøretøy i tungtransport sektoren kommer det innen kort tid til å komme et betydelig antall Hydrogen taxier i de store byene hvor Uno-X hydrogen stasjonene blir bygget innen de neste årene.

Hydrogen tungtransport internasjonalt.

Man kan ta Nikola One som eksempel:

"As to demand for such a truck, Milton says Nikola has over $4 billion in reservations so far. “We’re booked out for many years and Ryder hasn’t even started selling the truck yet,” he says. “I’m really anxious, but regardless of who builds a truck like this, it takes 4 to 8 years to develop.”

Link:

Why GM And Honda Are Betting 85 Millions USD On Hydrogen-Powered Cars

Fint intervju her:

1 Like

Vår kjære Jensen slår til igjen;

1 Like

Ned mot 2 kroner igjen? Da begynner jo Nel å virke fristende, men jeg er fortsatt usikker om jeg blir med.

1 Like

Etter AXA lovet jeg meg selv å ikke sitte sammen med Spetalen (all respekt for fyren), min første feil var at jeg kjøpte da han pumpet, for så å dumpe :slight_smile:
Nå når han er ute er Nel blitt interessant igjen.

3 Likes

Dette så trist ut? 1.90 neste stopp

1 Like

POsitivt for de som sitter utenfor, Personlig har jeg stor tro på NEL lang sikt. Da jeg tror Hydrogen slår ren El bil.

1 Like

Håper du tar feil. Hvorfor? Hydrogen er en elbil på linje med hybrid.
Ulempen er at hydrogen og hybrid drasser på to teknologier/systemer for å drive samme elmotoren.
Alle tre har batteri, men elbilen er desidert enklest mtp vedlikehold, potensielle fremtidige utgifter for motor/brenselcelle.

Mulig jeg hopper inn i Nel, men utelukkende pga ønske om raske penger.