Helt enig, jeg savner bare en markant ordre fra andre aktører enn Nikola. En stor etablert aktør.
Tror ikke det å hente penger blir noe problem i denne sektoren, når man ser at nel og hex hentet inn rundt 500 mill hver på ca 1 time i lille Norge…
Tenkt samme tanke. Mye kapital som søker grønne prosjekter om dagen…
Tror du har helt rett. Det er ikke så mange aksjer i Norge å plassere pengene i alle disse fondene med grønn profil i.
Haha, fint fra Norne analytikeren.
NEL på mainstage nå. Fra twitter:
@jonandrelokke explains how #hydrogen is going to outcompete fossil fuels on the main stage at #NikolaWorld2019
Haha. Norogne er sjefshausern i Nel
«Norne Securities har et kursmål på 7 kroner som vil revideres etter påske. Molnes kan ikke si hva det blir, men røper at det i alle fall ikke blir lavere»
Fint noen er positive i alle fall
Tror grønne selskaper har et fortrinn i morgendagens børsselskap; Tomra, NEL, Scatec Solar er gode eksempler - certain class candidates!
Bull nel / nikola
På tide for DN å komme med en update på unnskyldingen? (Nær dobling siden sist unnskyldning) 
Mye likt det jeg har sagt i 2-3 år.
Fint at Nel representanter har kommet så langt at de «tørr» å si dette høyt til media og beslutningspåvirkere.
Da er hjørnet kortere unna, enn når fremovertenkene menigmenn starter å påstå noe. 
Litt blanda meninger om at Hyop har gjennoppstått.
Men sålenge de holder seg til å tape penger på drift. Og ikke går i veien for nel i enovasøknaddene er jeg bare positiv.
24/04-2019 12:00:06: (NEL) Nel ASA: Notice of the annual general meeting 15 May 2019
24/04-2019 12:00:14: (NEL) Nel ASA: Annual Report 2018
NORNE: NEL target lifted to NOK 12 after Nikola World
Jeg tenker litt: Hvorfor? Jeg ser økende risiko og stadige pilotprosjekter som antakelig er null-prosjekter i beste fall? En stor ordre er hele fundamentet.
Teknologien på batteri-elektriske trailere er på gang, får man et gjennombrudd på silisium eller grafen så kan hele månelandingen henge i en tynn tråd.
Jeg håper Norne får rett.
Men er samtidig skeptisk da det er helt avhengig av at Nikola får hentet nok penger.
Så klart Norne Securities spår bedre tider for NEL, når de har masse aksjer i selskapet .
Tauet er ikke så tynt.
Det holder ikke for tungtransport i hele verden at 1 faktor blir konkurransedyktig mhp batteri.
Du løste i fantasien nr 1 eller 2.
1 Batteriproduksjonkapasitet
2 Batterimatrialetillgang
3 Batterivekt pr kW
4 Tilgang på ladestrøm
5 Tilgang på ladeeffekt
6 Pris på ladeeffekt.
7 Ladetid
8 hms regnskap for produksjon av strøm/ladeinfrastruktur
9 hms regnskap for produksjon av bilkomponenter.
Summen av disse faktorene satt i system og brukt i storskala for regioner, er hva hydrogen konkurrerer mot mhp EL. Er det noe jeg har glemt?
Snu heller spm trill rundt. Batterilastebiltransport henger i en heller tynn tråd i store deler av verden som ikke har nettkapasitet til å lade batteriene overalt i lastebilene som ikke er produsert.
Men de har stortsett vann og litt exstra strøm og avse her og der.
Så kan du regne på pris på hvor mye e.g. hexagon tar for storskala produksjon av hydrogenbeholdere pr tonn hydrogen opp mot storskala produksjon av mobile batterier pr kW.
Men like interessant å se på materialbruken i produksjonen.
Tror ikke komposittforskning går like trått som batteriforsking på mobile batterier.
Også har du høna egget problematikken i Batteriladning.
Har du batterier med høy kapasitet og høy ladekapasitet etter at punkt 2 og 3 er løst så krever det enda mer av omgivelsene på punkt 4 5 6 for å faktisk få noe spart ladetid ut av all kosten det tok å komme dit.
I fremtiden kan det være at strøm nær sagt gratis mens effekt blir i større grad enn nå priset. Så løser EL høne egget problemet sitt, så kan det hende høna blir kasta ut av hønsehuset og erstatta med en onsite elektrolysør
Snart cap på 8 milliarder…
Men Norne vil ha den opp til 15 milliarder…