Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Biometrics Group (NEXT)

Hvis en maxer studielån, kjøper next og flytter til Finnmark etterpå. Vinn-vinn!

Har mer tro på vurderingene og analysen hennes, enn onkel Tvenge sine, bare det å nevne bank og Nigeria ifm å framsnakke egen investering sier sitt :grin:

Litt mer enn å makse studielånet dette. Ser ut som selskapet (Camiko) har aksjer for 23mill (takk til innside+ listene til pdx,)

Når det gjelder flagging, så skal jo og ha i bakhodet, at dem flagget umiddelbart (antakelig innen timen at dem krysset flagg grensa)

Hva tenker du på vedrørende flagging og tidspunktet for å melde @Sjakk ?

Meg bekjent skal det meldes umiddelbart.
Fredly og Co til eksempel, melder helst etter dem har dumpet hele lasset f.eks og tar heller boten i etterkant.

Er det innsidekjøpene som har trigget denne oppgangen? :thinking:

Det + påvente av ordre fra den ukjente kunden :sun_with_face:

2 Likes

Tenkte på det siden jeg fulgt med litt på handelen, og tenkte “hmm der gikk det en bra post” og like etter kom flaggingen, og tenke jøss, det var så kjapt at meldingen lå klar.

Så nei, har ikke tenkt så mye, bare en observasjon. Det er helt vanlig tendens til at flagging av salg skjer etter børsslutt. mens kjøp kommer asap. (intet nytt under solen for å si det sånn)

1 Like

Eg vil gjerne sjå kontrakter og salg, som kan gjenspeile reisen oppover, håper det ramler inn noen fremover :ok_hand:

2 Likes

Hauseartikkel med flere “luftige” tall som ikke er virkelighetsnære.

1 Like

Ah, ja det var den artikkelen ja :stuck_out_tongue:

Hva spesifikt mener du er virkelighetsfjernt i tallene og hva baserer du teorien din på @Evilfreud ?

Prisen for sensorene. Ser det er operert med 200kr Pr sensor.

Det er latterlig høyt.

Det er det ikke, dette er gov sensorer med helt spesielle krav med margin på 40-50%.

Det er faktisk det.

Det var en gjeng på XI som bombet IR der igår, fordi vi fant sensorer til langt under 200kr. for 1.

Svaret var at de hadde god pris på FAP20 sensoren. Men de ville ikke oppgi hvor stor andel av salget som var den. Og selv på den er 200kr mye.

Android Windows and Lunix System FAP20 FBI Certificated Fingerprint Sensor Module Price| | - AliExpress

Der har du 1stk FBI / Gov godkjent sensor i hus. 50 dollar. Så kan du tenke deg hva man må betale om du kjøpe r100.000stk.

Det er ikke 200kr.

Man er jo på volumet idag at noen bestilte den artikkelen for å selge seg ut.

Det er fap20 sensorer som er på 20 dollar ± kommer jo an på mengden man bestiller som alltif, de andre sensorene ligger på 5-8 dollar. Får håpe at man kan stole på CEO som har informert om dette.

De andre sensorene ligger på 1-2dollar ved volum.

Et eksempel under når du bestiller 1.

Hva fap20 sensorene ligger på vet vi ikke. men 20dollar er det nok ikke. Selskapet ville heller ikke si noe om hvor stor andel av salget som var den sensoren. Dette er pump n dump. Noen tjener rått andre taper.

Setter pris på om du kommer med hele resonnement og ikke bare utdrag og antydninger slik du gjør nå, @Evilfreud. Agendaen din blir (for meg) utydelig og innleggene dine havner fort i spam-bøtta. Gjør hva du vil med det men som en med moderator-tittel forventer jeg faktisk mer enn hva du har produsert på de siste innleggene.

4 Likes

De andre Next sensorer er på 5-8 dollar, du glemmer at det er flere faktorer en bare en sensor. Størrelse og kvalitet. Pærer mot pærer og ikke pærer mot epler. Sensorer er ikke sensorer. Anbefaler at du setter deg bedre inn i dette.

1 Like

Aner ikke hva du har røyka.

Flere store investorer reagerte igårkveld når FA artikkelen ble tiljgengelig, så vi startet å grave , samt sendte en lengre mail til IR hos Next.

Svarene finner du i posten over. Om du vil være kanonføde må du bare det for min del. Jeg vet at tall blåses opp og volumet idag har bevist at flere aktører har brukt morgentimene på å selge.

Så lenge sensoren følger standarden den skal følge så er det eple mot eple.

Her er du på bærtur.

Finnes det noe bevis på at Next får 5dollar pr sensor? Se på regnskapene dems, 27% driftsmargin. Det er lavt om eventyret stemmer.

Da taper Tvenge mye penger også, føler virkelig synd på han. Syns du skal vare mer edruelig i dine påstander.