Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Games Oyj (NXTGMS)

Har heller ikke noen tro på blade runner og det at de bruker så lang tid i soft launch tyder på at de ikke er helt fornøyd med ting. Tror uansett at det er bedre å bruke lang tid i soft launch enn å release noe de ikke er fornøyd med.

Satt meg omsider ned og leste hele rapporten. Den er faktisk ikke så hæstgæli som jeg først trodde.

image

Dette er vel den viktigste sliden i hele presentasjonen. De har faktisk stabilisert cashflow allerede, noe som jeg vil si er litt av en bragd sett i forhold til pengebruken i 2018.

Deretter er dette interessant:

image

Dvs at hadde de balanseført utviklingkostnader slik som f.eks Funcom så hadde de levert positiv EBIT for perioden.

Ellers:

  • virker det som de skal kjøre litt mer stillfront style og gjenbruke kode til flere spill for å redusere risk, som må sies å være en positiv ting.
  • Sikter seg inn på en kortere produksjonssyklus.
  • Blade Runner ser fremdeles veldig meh ut, og de er tydeligvis veeeeldig grundige med denne lanseringen etter alle problemene med TWD:OW.

Tror denne kan være en å holde et lite øye med. Lav verdsetting, så kan fort gå noen gode % ved en god melding/rapport.

3 Likes

Imponerende turnaround, men jeg er redd for at blade runner spillet ikke er godt nok. Er nok derfor jeg ikke er med her lengre, men følger litt med.

Enig. Og siden neste soft launch ikke er planlagt før i 2020 er det lenge til vi ser neste lansering.

Kun to ting som egentlig kan snu caset på kort sikt.

  • Blade runner viser seg å være knallbra og genererer bra med revenue (lite trolig :stuck_out_tongue: )
  • Our World begynner virkelig å vise potensialet sitt. Lanseringen av spillet ødela utrolig mye, og mobil sektoren er brutal, dessverre.
1 Like
2 Likes

Interessant, dette har mye mer potensiale (tror jeg) enn blade runner spillet og de får utnyttet AR-teknologien sin.

Opp over 50% på denne nyheten. Den så jeg ikke komme.gratulerer til de som er inne.

1 Like

Next Games synes ikke noe om at kursen gikk så bra.

NEXT GAMES OYJ: NEXT GAMES CLARIFIES FACTS RELATED TO CO-OPERATION AGREEMENT WITH NETFLIX

  14:30
  Next Games Corporation Company Release 13 June 2019 at 3.30 p.m. EEST

Next Games announced on 12 June 2019 via a press release that it is
collaborating with Netflix to create a mobile game based on the Stranger
Things TV series. The Company estimates that the launch will take place in
2020. Due to the strong market reaction, the Company is now clarifying the
press release.

Next Games business model is based on acquiring rights to create mobile
games based on well-known entertainment franchises. The company has
previously stated in its strategy that it aims to launch at least one
license-based game per year. Entering into co-operation agreements based on
such licenses is therefore a central and ordinary part of the Companys
strategy. Consistent with its disclosure policy, the Company has in the
past made such agreements public through a press release. For clarity, the
Company states that the now published collaboration does not ensure the
launch of the game or its future profitability

3 Likes

Da var emisjon gjennomført, og imorgen vil alle nye aksjer være i spill.
Totalt 27,908,700 aksjer nå.
MCAP : 25,2 MEUR
Cash: ca 12MEUR

Har snudd skuta det siste halve året. Etter å ha brukt penger som en full sjømann det siste året har de nå en nøytral cashflow. Spillene forbedrer stadig inntjeningen (stigende ARPDAU) og før nyttår regner jeg med Blade Runner spillet er ute av tidenes lengste softlaunch. Vil nok ikke bidra med de villeste summene, men bedre å gi det ut enn å fortsette å utvikle på det.
Neste år, mest sannsynlig høsten, blir nok Stranger Things AR spillet gitt ut. Har nok potensialet til å nå værtfall samme tall som TWD:OW, forhåpentligvis enda høyere.
Da kan det nok fint være lurt å eie noen aksjer i dette selskapet.

To største eierne
AMC networks (6.6Mill aksjer) & Jari Ovaskainen (4.6mill aksjer) sitter da med 40% av aksjene i selskapet, begge har vel investert ved IPO eller før, på kurser rundt 7-8 EUR tenker jeg., så de har fått snittet greit ned med de 11Millioner aksjene de kjøpte ved EMI nå.

3 Likes

TWD:OW hadde vel også tekniske problemer rundt launch som ødela en del .

Ja, smått interessant å se utviklingen i DAU fra lansering og gjennom problemene.
Hadde en fin slide i investorpresentasjonen til EMIen nå.
image

Mulighetene her er jo også oppskalering av UA. De har flere ganger poengtert at det er et stort monetiseringspotensial i spillet, men de har ikke hatt kapital til å skaffet de spillerne.
Jeg trodde innledningsvis at planen med emien var å styrke pengekassen frem mot Stranger Things, men kan jo være mulig de vil ha pengene nå for å prøve å skalere opp TWD:OW.

2 Likes

Ved Q3 18 presentasjonen visste de jo faktisk utviklingen til OW, og at det på det tidspunktet var begynte å tjene penger.
image
Da hadde de skalert tilbake UA, mens de jobbet med å fikse tekniske problemer.
Fra grafen over ser det jo ut til at de lå rundt 250k spillere i perioden de oppgir i tabellen over, med en ARPDAU rundt 0,28-0,29.
Nå ligger de med rundt 150k spillere og ARPDAU rundt 0,40. Kan fort være interessant for de å prøve å skalere opp UA for å se effekten av det. De har også implementert video ads og kjører prosjekt på location based ads siden den gang, som muligens kan pushe ARPDAU enda høyere.

Next Games befinner seg i en interessant posisjon akkurat nå.

1 Like

Ja mitt eneste problem med dette selskapet er at jeg har null tro på blade runner-spillet. Det blir mest sannsynlig en flopp. Så hvor skuffet blir investorene når det spillet eventuelt flopper? Klarer de å dumpe kursen nye 50% ned satt på spissen eller er selskapet så billig nå at nedsiden er begrenset?

Cash verdt ca. 0.43 euro per per aksje hvis jeg har regnet riktig.

Ja, men det spørs om det er noe mer nedover herfra.
Selv selskap som 5th planet og Nitro er verdsatt til noen kroner, selv uten noen form for inntekt.
Next Games har jo en relativt høy omsetning, og begge spillene er profitable i seg selv som et GAAS produkt slik situasjonen var pr 30.06.19.
Dessuten vil nok den store EMI’en på 0,86 fungere greit som gulv fremover. (håper jeg )

Noe nytt her siden den er opp 17%+ i dag ?

EDIT: Det eneste jeg har funnet er at det er et styremedlem som har kjøpt mye(ble meldt om 50k i dag) aksjer de siste 10 dagene.

@colzjek fant et bilde fra det nye stranger things spillet deres, noe annet enn det og alle innside kjøpene vet jeg ikke.

Jari snitter vel ned. Han kjøpte jo i bøtte vis på 14ish eur også for noen år siden.

1 Like
2 Likes

17 prosent opp pga bilde? Kjøpte en liten lekepost på 0.7x dajeg gjorde mitt spillaksje raid for en stund siden.

Hva blir oppgangen hvis det meldes noe bra da? Stor oppside rent tradingsmessig i alle fall.eksempler er denne aksjen, fivepg, nitro, star vault.star vault ekstrem eksempel. Dessvere ikke aksjonær i den. Emisjon nylig 0.06

Ja det viser jo at det er mulig å gjøre gode penger på jallaselskap. Problemet mitt er at jeg ikke gidder å gå inn med mye i slike selskap så selv med 200% gevinst blir det fremdeles småpenger.

Når det gjelder Next Games så er det jo ganske utrolig at de har hatt blade runner spillet i soft launch i snart 2 år. Hvor lenge skal man holde på før man sier at det er bedre å bruke ressursene et annet sted ? Vil jo tro at Stranger things spillet har større potensiale

1 Like

Blade runner spillet ja. Blir nok en dundrende fiasko. Hvis de lanserer det sammmen med cyberpunk kan det kanskje gå litt bedre. Merkelig at de fremdeles holder på med det. Jeg tror alle kan se at det spillet ikke er bra nok.

Stranger things burde fått disse ressursene som de omtrent kaster bort påblade runner.

En lyttepost la oss si på 50 k kr, 200 prosent. Det blir penger av det også.men ja. Store summer går ikke inn i jalla aksjer. Krydder

En stor sum er forresten relativt til din totale portefølje. Min lekepost i denne utgjør 7 promille av portefølje verdi.

1 Like

Er jo mulig det kan komme en ST-hype etterhvert som man kan tjene penger på, men at NG har en stor fremtid, det sliter jeg med å se.

Dette, sakset fra Techradar, bekymrer meg også noe i så måte :

“There tends to be 1-2 years lead time between each season, so an early 2021 date seems likely. Production began in March 2020, but is currently at a standstill due to the coronavirus.” - Stranger Things 4, Netflix serien.

Enig i at Blade Runner virker som tapte ressurser, og alle mine såkalte “venner” online i Our World har forlatt meg, slik at jeg ikke har sjanse til å ranke opp til gold! :rage: (Ergo ; liten corona-effekt å merke på aktiviteten her. Noe som også bekreftes av reviews/sensortower.)

Så, sett bort fra innsidekjøpene, jeg sliter med å se hva vi har å se frem til den nærmeste tiden. Kanskje de kan dra en ny IP-avtale opp av hatten, de melder jo at de jobber opp mot dette kontinuerlig.