Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Games Oyj (NXTGMS)

Blade runner er nok ikke en god spill ip hvis man tenker etter. Gode ip som passer til spill og et godt ar konsept trengs. Da kan nxtgms skinne ved å utnytte deres styrker. Stranger things spillet kanbli bra det.

Og jeg tipper innsidere som kjøper blir frontrunnet nå av proffer

Jeg innbiller meg det var sagt at map og AR-teknologien de brukte for Our World skulle gjenbrukes til ST spillet, men utifra bildet fra spillet så virker det som de har tatt en annen retning?

Ja det skulle bli med ar. Det har jeg lest før.

Hva i all verden foregår i denne?Er 133% i pluss på en lekepost og jeg ser ingen news av relevanse.

Det kan jo være pga Jari kjøper enda. Meldte 25k i går og 20k i dag. Noen som har oversikt om hvor mye han har kjøpt siste ukene ? Er iallfall 250k+

EDIT: og ca 40k 4/5 så da er det vel 290k+

Det er mulig han blir frontrunnet de lux, men dette må han jo se og avvente kjøp noen dager. Sitter vel muligens med så mye aksjer at det spiller liten rolle. Og kurs opp liker vel de fleste.

Lite nytt fra Next games. Føler at IR’en deres nesten er like bra som den var i Funcom…….

1 Like

Tror IR stillingen røk under innsparingen etter our world fiaskoen :sweat_smile:

Hvilke nyheter venter vi på fremover da? Og er det noe håp for dette selskapet i dine øyne?

  • Kansellering/Full release av BR Nexus. Uansett få det ut av systemet på en måte. Null potensiale?
  • Nyheter om ST. Guidet 2020 release, men med utsetting av tv-serien så brenner det kanskje et blått lys for dette? H1 2021?
  • Eventuelle nye IP, co-dev deals? Går inn for å endre strategi for å deriske caset i siste årsrapport. (se nedenfor.)

"In order to decentralize the company’s risk profile, the company is investigating diversifying its agreement framework. Within its existing licensing agreements,
the company carries a relatively high risk over a game’s commercial success, which also yields the
highest possible return to the company provided the product is successful. It makes sense to investigate adding projects with a lower risk profile or more guaranteed returns, such as so-called co-development arrangements, and building business operations on the basis of a combination of the different agreement structures. "

2 Likes

Jeg tror det er håp for selskapet men det forutsetter jo at de snart får ut noen nye spill. Det er jo over 3 år siden de annonserte BR spillet og her må man jo snart enten kansellere eller launche. De kan jo eventuelt ta en funcom og utsette det noen år. De har hatt et mål om et nytt spill per år og siden de ikke fikk ut noe i 2019 vil det jo være tragisk om de ikke klarer å få ut noe i år.

Med tanke på at ST er utsatt (3-4 måneder ? ) gir det kanskje NG en mulighet til å få ut spillet i tide ?

Får vi ingen nyheter om BR,ST eller ny IP/deals på presentasjonen 28.august mister jeg troen/håpet :slight_smile:

1 Like

Jeg tror muligheten for br er å lansere samtidig med cyberpunk og å håpe på et mirakel. Spillet ser ut som en flopp fremdeles

1 Like

highlights.

  • Stadige forbedringer i driften. (endelig positiv EBITDA og cashflow)
  • ARPDAU til TWD our world 1,2EUR i juni!
  • Stranger thins rulles ut på visse marked Q4 20.
  • Stranger thins ikke lenger et AR spill, kun et puzzle spill.
  • Blade runner fortsatt i utviklingshelvete.
1 Like

Men er vel et lite håp om at ting begynner å skje iløpet av året :

“We also expect to start scaling 1-2 games during 2020”

Får de til dette begynner det jo å bli kjekt.

NEXT GAMES: JUST RÖRELSERES 0,4 MLN EUR 2 KV, INTÄKTER -25%

	09:04
	STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Next Games, som utvecklar mobilspel och som är noterat på Helsingforsbörsen, redovisar intäkter på 7,1 miljoner euro för det andra kvartalet 2020 (9,4). Det motsvarar en nedgång med 25 procent.

Det justerade rörelseresultatet var 0,4 miljoner euro (-0,5).

Det framgår av delårsrapporten.

Bolaget ger en ny prognos för 2020 där intäkterna från redan lanserade spel (The Walking Dead-titlarna) väntas fortsätta visa en oförändrad eller minskande trend.

Med bakgrund i den senaste tidens lönsamhetsförbättringar räknar Next Games med att ebitda-resultatet i verksamheten Publishing Operations (befintliga spel) förbättras tydligt (clearly) under 2020, jämfört med utfallet 2019 om 3,8 miljoner euro.

Next Games räknar också med att börja trappa upp (scaling) 1-2 spel under 2020, heter det i rapporten.

Bolaget har tagit bort sin guidning för totala intäkter 2020, som tidigare var en väntat måttlig intäktstillväxt.

Fia Forsman +46 8 5191 7923
Nyhetsbyrån Direkt

1 Like

" Updated Business Outlook 2020

The Company expects revenues from already published games (The Walking Dead titles) to continue on a flat or declining trend. Next Games estimates its revenue for 2020 to be EUR 26–28 million. The company is expected to be EBITDA positive.

  • Publishing Profitability measured by EBITDA will improve significantly and be above 20% of revenues (11%; EUR 3.8 million in 2019)
  • R&D expenditure in both infrastructure and development will remain at 17–19% of revenues (19% in 2019)
  • Administration costs will remain in the range EUR 3.0–3.5 million
    (EUR 3.0 million 2019)

Stranger Things is available in the AppStore and Google Play Store, as of December for the first selected markets."

2 Likes

Får håpe at testperioden for stranger things blir litt kortere enn for blade runner da. Fremdeles ikke ute?

Nei de endte vel opp med å endre hele konseptet på blade runner.

En god dag for denne aksjen her kan man trygt si. Før test-perioden til our world starta var det helt crazy tilstander i aksjen. Det varte vel helt til test-perioden starta. Da solgte nok mange tradere og sikkert noen som var skuffa over at AR ikke ble med i fra starten.

Spennende å se om dette mønstret gjentar seg enda en gang. Trigger er altså setningen:
Stranger Things is available in the AppStore and Google Play Store, as of December for the first selected markets.

Updated Business Outlook 2020 er også positivt da. det skal sies.