Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Noram Drilling AS

Blander du ikke mulig q2 og monthly update for juli? Gikk ned mellom disse to

Bloomberg rapportere denne uken om at det var høyeste nedgang på en uke siden 2013 (tror jeg). Både bra og dårlig som du skisserer. Lavt trøkk akkurat nå, og neste måneds oppdatering tør ikke jeg kjøpe på i forkant, men som du sier, når det snur er Noram blant se første i rekken.

Jeg har noen aksjer og vurderer mer. Men når de sier på q2 at de må ha en wti over 80$ for å få etterspørsel og gass pris på over 3$. Så syntes jeg det virker litt spesielt. Føler vel at det kanskje er like store utbytter og mindre risiko i Hafnia etc når det kommer til utbytter da.

Tenker du bare utbytter så er det mange aksjer som gir god avkastning. Hafnia er nok en av dem. Jeg eier en del Noram og jeg tror på litt utbytte hver mnd. Men det er en aksje jeg har veldig tro på i fremtiden. Jeg tipper den engsng står i 100, og da skal jeg cashe inn. Eventuelt om noen byr på hele greie før dette. Min subjektive mening.
Ellers er jeg glad i Frontline :partying_face::partying_face:

Forventet egentlig update før helgen her.

Jeg aner ikke hva som er priset inn, men regner med noe sånt:
3 rigger i opplag, rater i området sub USD 30k, backlog i stabilt sideleie (MUSD 10-15), utbytte USD 0,06

Fra hofta basert på magefølelse etter å ha fulgt artikler og marked med et halvt øye.

Noen som vet ca hvor lang tid det tar fra de får kontraktert ut en rig som ligger i opplag til den er operativ?
Nå må det være hundretalls av ledige rigger i området, jeg ser “rig count” endrer seg daglig opp og ned med to-tre rigger så det må være noe aktivitet i oppstart av nye mens andre går til opplag.

Riggene ligger i varmt opplag, og har aktivt mannskap. Det tar nok ikke mange dagene å sette dem i drift.

Godt spørsmål til neste q.

Ventet egentlig update idag, hmm. Spent…

NorAm Drilling AS – Monthly rig update and key information relating to the cash distribution for September 2023

Ouch
Da kan det bare gå oppover herfra håper jeg

Omtrent slik ja.

Forventer noe av det samme denne høsten, kanskje 1 rigg til ut av drift.

8 rigger gir ca 73 % aktivitet. Ratene går ned, så mindre fcf til utbytte, men fortsatt i posisjon til å betale ut.

Har en viss hunch om at rigg count har flatet noe ut, så ikke sikkert aktiviteten skal så mye lengre ned. Andre med mer hands-on feeling på markedet må gjerne korrigere inntrykket.

Fortsatt ganske svakt, men: US drillers add oil rig for first time since June, Baker Hughes says. Så lov å håpe på bedre tider

1 Like

Rigg count har gjerne flatet ut, men ratene tror jeg fortsatt vil kunne trekke sørover siden det er ledig riggkapasitet i markedet som skal fases inn.

Sammenligner man gårsdagens melding med samme i august så var augustmeldingen at

• booking 1 mnd frem på rate 30,200
  • bookingrate etter 1 mnd frem 28,700 med backlog 13,2 mill

septembermelding sier

• booking 1 mnd frem på 28,800 (markant fall)
  • bookingrate etter 1 mnd frem 28,000 med backlog 18,7 mill

Bakclog har altså økt og trukket ned raten. Hva forteller det? Jo, at den fremtidige bookingen som har skjedd siden august har skjedd på rate på ca 27,800 (om min i overkant raske estimering er noenlunde riktig)

2 Likes

Meget bear og aksjen holder seg overraskende bra. Tør ikke kjøpe her.

Begynner å få nok datapunkter til å få bedre grunnlag i regnearket mitt igjen, får se om jeg får tid til å oppdatere.

Du må gjerne komme med mer utfyllende betraktninger.

Mye taler i retning av at rig count flater ut, før det skal ta seg opp utover høsten/vinteren. Ratene er under press, men vil nok også snu opp om count tar seg opp. Siste rapportering gir yield på ca 13 %, og om vi er i nærheten av bunn ser jeg ikke på dagens kurs som noen dårlig inngang.

Utvikling av rig count i permian siden notering:
image

Utvikling i rig count i permian siden 2011:

Med trykket vi ser på oljepris, og etterspørselen som meldes utover, ser jeg ikke at det skal komme et slikt ras med det første

2 Likes

NorAm Drilling - Presentation at the Pareto Securities’ Annual Energy Conference

Legit TA?

Ville personlig lagt taket for kanalen enda lavere slik at vi p.t. har testet den fra oversiden og at den grønne spike’n tilbake i juli snarere var en overshoot. Mao er jeg enda mer positiv teknisk sett enn deg :slight_smile:

Noe sånt som dette (MS Paint-TA :rofl: ):

2 Likes

Fra presentasjonen hos Pareto i dag:

3 Likes