Legger merke til at snittlengden på kontraktene på de 8 øvrige riggene er ut 2023.
Det betyr flere kan komme i opplag i løpt av kort tid selv om de klarer å kontraktere de tre som allerede er ute.
Skulle gjerne visst om det ble sagt noe om det i dag.
Det kan selvfølgelig komme fler i opplag, men det virker som rig count trenden har snudd, og mer aktivitet i permian framover.
Må også nevnes at kontraktene de inngår stort sett er av det korte slaget, og i de fleste tilfeller fornyes/forlenges de løpende. Det fører til at ratene svinger med markedet, både på opp- og nedsiden.
Jeg skulle likt å få referat fra dagens konferanse, om noen har mulighet til å dele takeaways. Uansett ikke lenge mellom månedsrapportene her, så det er vel ikke så mye nytt utenom presentasjonen som er lagt ut på hjemmesiden.
Når det gjelder det tekniske ser jeg på det mer som en reaksjon på det fundamentale her. Og når det tekniske “stemmer” gir det ekstra volum /moment, og det er jo hyggelig, som en selvforsterkende faktor på vei opp.
Jeg får ikke regnearket mitt til å henge sammen med hva de rapporterer.
Basert på rapporterte dagrater i q1 skulle de hatt inntekter på
USDm 30 338, mens fasit ble USDm 33 014
I q2 skulle de hatt inntekter på USDm 31 665, mens fasit ble 34 966
På kostnadssiden ble avvikene enda større. Ser derfor ikke verdi i regnearket lengre, og legger ikke ut noen oppdatering på det.
NorAm Drilling AS – Monthly rig update and key information relating to the cash distribution for October 2023
Backlog fortsetter å øke (de reaktiverer tross alt en rigg), men snittrate synker videre. Reaktivering virker å skje på ca 25k usd i rate. Mistenker at ratene skal enda lenger sør fremover
Mye som betaler bedre enn denne aksjen på disse nivåene nå.
STSU for eksempel, men Noram er vel en «trygg» aksje.
Hvem da?
NorAm Drilling AS – Monthly rig update and key information relating to the cash distribution for November 2023
Ohhh… backlog 13,3 vs 19,9 for en måned siden.
Tidligere har de skrevet at de forventet at aktiviteten skal ta seg opp senere i 2023 mens nå er det forskjøvet til start 2024: « We expect activity to pick up early in 2024»
Falling off a cliff?
Hvorfor blir q3 fremskyndet?
Var på vei inn for å spørre det samme. Jeg har lest andre steder at folk tror det kan skyldes ting som må meldes markdet så fort som mulig og dermed kan være relevant for oppkjøp eller lignende.
Kan se ut som rig count har flatet ut de siste ukene. Count-chartet over Permian ser slik ut i det lange bildet:
Og fra 2022 til nå ser det slik ut:
Hvor oljen skal de neste månedene overlater jeg til kvalifiserte til å ha en mening om