Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Noram Drilling AS

NorAm Drilling AS – Voluntary notification of trade

Det er en del som har gevinstsikret på høy 50. For de som har vært inne for en trade har det vært en hyggelig tur fra lave 40-tallet.

For de som er inne for utbytter blir det en fortsatt hyggelig reise.

Pareto kaster inn håndkleet i månedsporteføljen sin. Muligens bakgrunnen for dagens bevegelse.
image

NorAm Drilling AS – Monthly rig update and key information relating to the cash distribution for December 2022

2 Likes

Trodde jeg måtte vente et par uker til på denne, men dette var jo meget hyggelig!
1 kr utbytte lover bra som en begynnelse.
12 kr pr år
Kurs 55
Do the math…

Og ratene fortsetter å stige! Ser nok en økning i utbyttet også da, etterhvert

Oslo, Norway, December 5, 2022

Commercial update:

In November 2022, the Company’s 11 drilling rigs achieved an average day rate of approximately USD 27,784 and rig utilization was 99.2%.

As of December 5, 2022, 100% of available rig days in December were contracted at an average day rate of approximately USD 29,500. The contracted backlog beyond December was approximately USD 38.7 million with an average daily rig rate of approximately USD 30,700 per day.

Cash distribution:

The Board of Directors has today approved its initial monthly cash distribution of NOK 1.00 per share. The distribution will be made from the Company’s contributed surplus account which consists of previously paid in share premium transferred from the Company’s share premium account.

Key information:

Distribution amount: NOK 1.00 per share

Declared currency: NOK

Date of approval: December 5, 2022

Last day including right: December 8, 2022

Ex-date: December 9, 2022

Record date: December 12, 2022

Payment date: On or about December 16, 2022

3 Likes

Da ble det et bedre grunnlag for å se nærmere på regnearket her.
Forutsetninger:
Utbytte i desember kommer på grunnlag av november-tallene.
For at dette skal generere NOK 1 i utbytte har jeg følgende regnestykke:
image

Videre framskriving med de opplysningene de gir på ratene for desember og videre framover, med en uttopping på USD 32 000 fra juni neste år gir følgende regnestykke:

Ved kurs 70 gir det en utbytteyield på 21 %

Kom gjerne med korrektur, jeg vil gjerne se noen kritiske blikk - for jeg liker heller ikke å tape penger.

Jeg tror dette er et konservativt estimat. De har sagt at alle free cashflow skal gå til utbytte. USD 11 mill skal holdes tilbake som likviditetsreserve for uforutsette hendelser (1 mill pr rigg, sagt ved noteringen).
På q3 meldte de følgende:

Jeg tenker den ekstra likviditeten også skal gå til utbytte - dette er ikke lagt inn i regnestykket.

8 Likes

NorAm Drilling AS - Ex cash distribution NOK 1.00 today

1 Like

Kan like slike månedlige tilskudd framover

Da er det snart klart for en ny månedsoppdatering. Forventer minst 1 kr utbytte i januar også. Om de frigjør all overskuddslikviditet så blir det mer.

1 Like

Landrigger er et nytt segment for meg, men kjøpte meg inn her rett etter emisjonen. Er det noen faste rutiner i bransjen mtp hvor lang tid etter månedsskifte vi får info? Det var vel 5. desember forrige gang.

Ligger an til månedlige oppdateringer rundt den 5. og utbetaling midt i måneden ser det ut til. Ble litt ujevnt de to første månedene, og mulig de tilpasser q-rapporteringen.

1 Like

Vurderer inngang her, men er helt blank på landrigger. Men er litt typen rigg er digg. Sier magefølelsen deres at det blir utbytter hver mnd 1 år frem?

Det er selskapet selv som sier månedlige utbytter, og at all free cashflow skal deles ut. Så lenge ratene er på dette nivået blir det minst 1 kr i måneden.

Jeg forventer at de kommer med en oppdatering i disse dager tilsvarende den som kom på kvelden 5. desember - bla litt opp, så ser du den.

Edit:
Ser at Noram også ble omtalt i XI sin morgenmail:

image
(det er vel Patterson-UTI de sikter til)

NorAm Drilling AS – Monthly rig update and key information relating to the cash distribution for January 2023

3 Likes

Ser ut til at de holder litt igjen på utbytte. Med denne takten ligger det an til ca 21 % yield på kurs 56.
Clockwork…

4 Likes

NorAm Drilling AS - Ex cash distribution NOK 1.00 today

2 Likes

Presentasjon hos Nordnet:

På ca 5: 40 her sier han at ratene de slutter riggene til i dag ligger høyere enn det de sluttet til før nyttår, da de lå tett oppunder USD 31k i backlog ut over desember. Tilsier at de slutter høyere enn USD 31k i dag, og ingenting i veien for å gå opp mot USD 40k i dagrater. Ut fra det som ble sagt på q3 har jeg mine tvil om de vil få slike rater, men det ville jo vært veldig hyggelig!

ca 11:40 i Q&A:
Dagrater på USD 30 K gir 12 kr utbytte, USD 35K gir 18 kr, USD 40k gir 24 kr

Mye god info

2 Likes

Da bikker vi ny måned. Drøy uke til neste oppdatering. 2-3 uker til neste utbytte. Kan godt bli mer enn krona, men der er nok gulvet også, med rater og employment de har nå.

Solgte meg faktisk akkurat motvillig ut, kun for å redusere risiko, noram er ein av favorittene mine, men har vært all inn i aksjer og solgte meg ut av 4 selskap nå så eg iallefall sitter med nesten 30% cash. Alle er så bull nå så eg blir nervøs for om denne spådde resesjonen nærmer seg.

Liker Noram svært godt fordi dei har vært forutsigbare, har overraska meg positivt med utbytte og oppdaterer gjevnlig, samtidig som den ikkje blir hausa opp av randoms på nett. Føler pengene mine var trygge her og håper den ikkje stikker fra meg og at eg får meg inn igjen iløpet av dei neste månene, har vært vinneren min siden eg gjekk inn og liker ikkje selge vinnerene

Lykke til med å finne noen med bedre yield! Har du 30% cash etter salg her er jeg meget spent på hva du sitter igjen med av andre aksjer.

Eg hadde ikkje 30 prosent i Noram, solgte meg ut av wawi, Elkem, noram og elmera idag.

Resterende aksjepost er:
Cool Company - 23.1 %
Hafnia - 19.6 %
Srbank - 16.9 %
Amsc - 15.8%
Vår energi - 15.5%
Orkla - 5.4%
Telenor -3.8%

Har økt ein del i cool og hafnia siste veka, litt derfor eg selger andre poster. Har tenkt å redusere cool om den treffer 110. Reduserer og muligens hafnia om den treffer 60.

Solgte som sagt fordi eg frykter ein nedgang, godt mulig eg bommer, men noken ganger må eg berre ta profitt. Har ingen andre selskap eg tenker gå inn i nett nå, muligens wwi om den faller mot 260 eller skogen om oceanwood selger, prøver å sitte litt på cash.

Og inn igjen i Noram om den faller mot 56