Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordea Investor - erfaringer?

Jeg skulle bruke Nordea, accountmanager var veldig optimistisk og lovte himmel og jord at det skulle bli så bra.

Henting av kodebrikke må skje på et kontor langt unna, posten var ikke mulig.
Belåning viste seg ikke være mulig i graden som var lovet.
Da jeg flyttet alt ut til DNB tok det 3 måneder før noe skjedde.
Også flytte pengene mellom forskjellig kontoer var pga forskjellig sikkerheten tungt.

Tenkt dere flere ganger om før man velge Nordea er mitt stå sted.

2 Likes

Du får det du betaler for, ganske enkelt

Har opplevd at både salg og kjøp ikke har blitt gjennomført ved bruk av triggerorde, selv om de logisk burde det.

2 Likes

Kjørte en del triggerordre i dag etter din tbm, fungerte helt fint.

1 Like

Er det bare hos meg ?
Eller har Nordea tatt til fornuft og gått tilbake til livestream av kurser …?

Livestream av kurser fungerer endelig igjen

Siden Nordea er min hovedbank så var terskelen lav for å opprette en ask for å teste litt. Er ikke noe fan av layout og syns den er litt knotete å bruke. Har også vært plaget med feilmelding ved innlogging da “nordea codes” appen havarerte støtt og stadig.

Selv har jeg møtt på et rart problem i dag.

Jeg forsøkte å selge halvparten av beholdningen min i en aksje, men fikk beskjed om at “Kunden har ikke dekning”. Denne var ny. Tenkte først at det muligens manglet penger for kurtasje/avgifter, men det gjorde det ikke.

Forsøkte å bruke chatten deres nå, også, men det er ingen på andre enden… Den har søkt etter en medarbeider i lang tid. Mulig jeg ikke er alene om problemet, og at det rett og slett er lang kø (som ikke kommer fram av chat-informasjon/onboardingen i det hele tatt.

Ring aksjebordet.Der får du svar ganske raskt . 22485150

Har fått den hvis det allerede ligger inne en salgsordre på hele eller deler av aksjen og du prøver å selge den med en ny

Hmm. Det var ikke tilfellet nå. Dagens første handel, og ingen ventende ordre i ordrelisten.

Edit: Nordea er på saken nå. Gjelder forøvrig SSHIP, om noen forsøker å selge/kjøpe den hos Nordea for øyeblikket.

Edit2: Problemet gjaldt visst kun SSHIP. Ordre blir lagt til som normalt igjen nå.

1 Like

Har skjedd meg også noen ganger, alltid blitt fikset omgående etter å ha ringt aksjebordet. :smile:

1 Like

Hvordan synes folk Nordea fungerer nå? Ble flyttet fra Netfonds og til Nordnet og tenkte jeg kunne teste det i prøveperioden med lav kurtasje, men det er ikke så fristende med normal kurtasje.

Siste tiden har den i såfall vært veldig stabil hos meg, ingen innloggings problemer eller feil når jeg skal kjøpe/selge. Men hadde det ikke vært for den lave kurtasjen, så hadde jeg kanskje prøvd noen annet.

2 Likes

Kommer vel helt ann på hva du skal bruke den til. Skal du aktivt handle gjennom dagen så er nok ikke Nordea den beste. Men om du skal handle litt nå og da, så er den helt ok.

  • at det er Live aksjekurser på Nordea. Den var plutselig borte en periode, men så kom den tilbake. Veldig kjekt å se kursene svinge opp og ned automatiskt i stedet for å måtte oppdatere nettleseren :slight_smile:
2 Likes

For min del fungerer den helt utmerket, bruker Nordea investor på PC, appen kun i nødsfall. Hovedgrunnen min er at Nordea har lav kurtasje og kan derfor handle på en helt annen måte uten å bli oppspist av kurtasje. Dersom du vanligvis har ordrer på 100K betyr det kanskje ikke så mye?

2 Likes

Liker å snitte meg inn og ut, så lav kurtasje er nyttig. Også lettere og komme seg ut av en dårlig trade uten å måtte tenke på kurtasje.

2 Likes

Jupp bruker den til dette, lettere å selge litt og litt på vei oppover også når man er usikker, eller begynne smått og øke på.

2 Likes

Har gjort som @Christian og forsøkt Nordnet uten at jeg kan finne ut hvorfor jeg skal betale så mye mer for å handle de samme aksjene!

1 Like

Samme her :slight_smile: også er det ganske bra belåningsgrad om man skulle ønske det.