Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordea Investor - erfaringer?

Belåne aksjer kommer aldri til å skje for min del.

1 Like

Belåning er er fint verktøy men det øker jo risikoen

Nå har realtime forsvunnet på en måte, nå kan man kun se live streaming av gjeldende bud/tilbud, mens ordredybde på de neste fire nivåene kan man få som snapshot. Ikke noe stort problem, men litt kjipt å miste live streaming av de fem første nivåene :frowning:

Får denne idag:

• Feilmelding Vi har for øyeblikket tekniske problemer. Vi har derfor stengt handel og vi beklager dette. Ved spørsmål ring oss på telefon 22 48 51 50
2 Likes

Hehe, er litt valget mellom pest og kolera altså :stuck_out_tongue:

Funker visst igjen nå :slight_smile:

1 Like

Nytt design, sidene virker litt kjappere nå.

1 Like

Noen som kan forklare gebyrene til Nordea?
Det står at “Årsavgift (gjelder ikke aksjehandel og Aksjesparekonto VPS)”.
Det betyr vel at man må betale gebyrer av aksjebeholdningen hvis man ikke har Aksjesparekonto?

Er dette et gebyr bare Nordea opererer og som de har for å kompenserer for den lave kurtasjen?

Siphlo

Nordea gebyr for å tjene peng

Burde ikke “gjelder ikke aksjehandel og Aksjesparekonto VPS” også bety at det ikke gjelder “vanlig” aksjekonto også?

Men hva gjelder det for da?
Det er sikkert noen som bruker Nordea Invstor her inne som kan svare på det?

Jeg bruker Nordea og har aldri registrert og mottatt noe gebyr for dette, kan muligens ha noe med hva slags kundeforhold du har. Er du usikker ville jeg ha spurt de, uansett vil dette gebyret fort bli en bagatell mot andre plattformer for nordiske aksjer, litt avhengig av handelsmønster.

https://www.nordea.no/privat/vare-produkter/sparing-og-investering/aksjer/aksjehandel-pa-nett.html

Til Info.
Fra forrige uke, så blei Realtime borte på Nordea investor. Jeg ringte nå i dag og fikk beskjed om at det er en tjeneste som Nordea tar bort pga kostnader.
Fikk beskjed om at dette var noe dem på Aksjehandel var negative til og dem har myndighet til å sette dette på igjen for kunder som ringer inn og klager på dette.

Så da er det bare å ringe folkens :slight_smile:

1 Like

Jeg har fortsatt realtidskurser, hatt hele tiden :+1:

RT avhenger nok av volum og kundeforhold :wink:

Jeg har også RT, lavt volum, men det er nok kundeforholdet som redder meg.

Har vært kunde i Nordea tilbake til da det het , Kreditkassen. Så kundeforholdet bør være innafor :slight_smile: Mulig jeg handler for lite ??

Kanskje, spørs også hvilket kundeforhold du har. Nordea liker jo å segregere kundene sine.

Da kan jeg informere om at jeg har fått tilbake Livestream på Nordea investor. Så da var det en telefon bare :slight_smile:

2 Likes

Bruker Nordea selv. Handler så små poster at jeg er avhengig av lav kurtasje. Typisk vil en post på 500 kr gi ca 4 kr i kurtasje kjøp og salg. Nordiske aksjer har samme kurtasje men valutakost i tillegg. Har lyst til å utvide med Eu og usa aksjer. Har noen tips meglere med lav kurtasje?. Nordea koster 250 kr pluss for handel.

1 Like

Synes 4 kr for 1 børspost på 500 kr høres litt mye ut, det er omtrent det jeg blir belastet for 10K.
Enig med deg at utenfor Norden er ikke Nordea noe god. Kanskje bedre med Nordnet her.