Skal handle på tilbud, Er ikke kommet til tilbudsprisen enda.
Håper du har rett, venter inn en bra sum som går dit hvis dette nivået holder en stund til
Bare å holde hode kaldt så blir det mulig å handle billig.
Makser lett noe kreditt hvis jeg får kjøpt Nano til under 70 kr. Kjøper ikke før da jeg alt er rimelig tungt lastet. Får håpe jeg får solgt den ene bilen før Nano stikker opp igjen da
Er det bare dårlig sentiment?
Eller teori om at de store skal viske ut de små?
Eller at lille-røkke (drosjekongen) har blitt truseskvetter?
Jeg ror på en ting som forsvarer dagens og de forrige dagers kursfall.
Psykologi og det at det ikke kommer noen meldinger som noen har sagt det skal gjøre (på HO?).
SQUIRT
Ja, jeg vet det er 1 april. og dette er tross alt kopiert fra HO, så solide klyper salt er å foretrekke, men dog:
Innlegg av: kmsteen (01.04.17 11:13 ), lest 173 ganger
Ticker: NANO
NANO - Copanlisib innvilget fast track
http://www.fox5vegas.com/story/35044410/phase-ii-data-show-bayers-investigational-compound-copanlisib-achieved-durable-tumor-response-in-indolent-non-hodgkins-lymphoma
Copanlisib som er en konkurrent til Betalutin har fått innvilget fast-track, og vil også søke om accelerated approval.
Nylig data som legges frem på AACR frem viser en ORR på 59% og en CR på 12% for Copanlisib.
Betalutin viser bedre resultater enn dette foreløpig med 15/40. Det vil vel ikke være noe overraskelse i det hele tatt om Betalutin også får innvilget fast track når de velger å søke om dette.
Altså en konkurrent med vesentlig dårligere produkt enn Nanos “dårligste” som er 15/40 og ga kjemperesultater, fikk innvilget fast track. Hva får Nano da med 15/40, 15/100 eller 20/100? Den siste er vel mest sannsynlig pr dags dato mtp tilbakemeldinger.
hehe, dette er nok ingen aprilspøk!
Fin link å vise til de som fortsatt tviler på at NANO vil få fast track…
Ikke sant det eneste jeg lurer på er hvor mange % kursen hopper opp når gode nyheter kommer?
Det går faktisk fremdeles an å tolke seg frem til en TA som både tilsier at Evilfreud kan få aksjer til ENDA mer billigsalgs, samtidig som bildet mellomlang+ fremdeles ser solid ut.
Det er vel nå vi begynner å komme inn i teknisk oversolgt territorie igjen for første gang siden krakket etter faseommøblering.
20 Largest Shareholders
Updated: 30 March 2017
Shareholder Details Number of shares %
- HealthCap VI L.P. 5 445 833 11.11%
- Folketrygdfondet 4 103 736 8.37%
- OM Holding AS 1 856 366 3.79%
- Nordnet Livsforsikring AS 1 644 119 3.35%
- Sciencons AS 900 000 1.84%
- Linux Solutions Norge AS 894 200 1.82%
- Radiumhospitalets Forskningsstiftelse 803 518 1.64%
- Must Invest AS 659 142 1.34%
- Inven2 AS 613 401 1.25%
- Netfonds Livsforsikring AS 541 174 1.10%
- Roy Hartvig Larsen 501 777 1.02%
- VPF Nordea Avkastning 484 235 0.99%
- Ro Invest AS 450 000 0.92%
- Birk Venture AS 400 015 0.82%
- VPF Nordea Kapital 392 054 0.80%
- Boddco AS 305 000 0.62%
- Skandinaviske Enskilda Banken AB 300 000 0.61%
- Nordnet Bank AB 292 107 0.60%
- Statoil Pensjon 291 300 0.59%
- KLP Aksjenorge Indeks 250 000 0.51%
Total 20 largest shareholders 21 127 977 43.09%
Others 27 903 166 56.91%
Total number of shares 49 031 143 100.00%
Vel @Savepig, jeg hadde ikke sett for meg at 83 skulle ryke. Så lenge melding fra SRC drøyer så vil det være lite kjøpsvilje fra tradere. Kommer det melding derimot kan vi få rally, backed av short inndekning som jeg mener kjapt kan ta oss 10-20% opp.
Her må man bare ha is i magen
Det store spørsmålet er jo når og hvilke nyheter som kommer. Da det er mye små sparere i nano så vil jo mange hoppe til mer luktrative aksjer ( som Bergen bio) som igjen vil senke nanokursen frem til det kommer nyheter av positiv karakter.
Triggere før juni (vi forventer):
- SRC avgjørelse på safety av dose 20/100.
- Dose selection for paradigme
Ca. 14. Juni: Pasientdata arm IV i Lugano.
Etter 14.06: oppstart Paradigme (vil tro denne meldingen ikke kommer før tidligst august).
Hvordan forventer vi sommeren innen biotek generelt og nano spesielt? Er det forventet dødgang og rolige dager etter lugano til starten av august? Har ikke fulgt børs aktivt i denne perioden selv
Tja. I fjor var det hviletid på temmelige lave nivåer, ingen drastiske bevegelser.
Hva med Breakthrough Therapy designation innen utgangen av august?
@Nocturne Angående HO-tråden der det stilles spørsmål om hva som må til for å søke fast-track… FDA skriver: “…The request can be initiated at any time during the drug development process. FDA will review the request and make a decision within sixty days based on whether the drug fills an unmet medical need in a serious condition”.
Tilsynelatende kunne Nano ha søkt om dette for lengst hvis ønskelig. Mitt spørsmål er imidlertid om dette er noe de i det hele tatt har tenkt å gjøre. Nano har sagt at de kan ha sluttproduktet på markedet innen utgangen av 2019, men dette avhenger av innvilgelse av både breakthrough therapy designation og accelerated approval (http://www.reuters.com/article/us-nordic-nano-m-a-idUSKBN15Z1BQ?feedType=RSS&feedName=healthNews&utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+reuters%2FhealthNews+(Reuters+Health+News)&utm_content=Google+International)
Så leser jeg hos FDA at “A drug that receives Breakthrough Therapy designation is eligible for the following: - All Fast Track designation features…”
Det virker altså som fast-track er unødvendig så lenge målet er breakthrough therapy designation. Kravet til innvilgelse av sistnevnte er imidlertid høyere, nemlig at “…the drug may demonstrate substantial improvement over available therapy on a clinically significant endpoint(s)”, herunder eksempelvis “A significantly improved safety profile compared to available therapy”.
…og dette siste er jo det Nano er i ferd med å avklare i disse dager? Jeg synes derfor at det kan virke logisk at Nano søker BTD så snart det i tilfelle er avklart og dermed kan underbygge søknaden.
FDA er også tydelige på at søknad bør sendes så tidlig at alle fordelene av godkjenning kan utnyttes: “Ideally, a Breakthrough Therapy designation request should be received by FDA no later than the end-of-phase-2 meetings”. Frist for tilbakemelding på søknad er 60 dager etter at den er bekreftet mottatt.
Spenningen blir vel da om det kan komme en melding om approval relativt raskt, for eksempel kort tid etter konferansen i juni?
Kommentarer anyone?
FDA har forøvrig en svært oversiktlig side her: https://www.fda.gov/ForPatients/Approvals/default.htm
Veldig interessant tanke og det er mye mulig. Magefølelsen sier at Nano kommer til å blåse alle av banen i Juni. Det er egentlig latterlig at kursen er på disse nivåene mtp. hvor nære Nano er nye data, SRC melding, og ikke minst - dosevalg Paradigme.
Det du skriver “significantly improved safety profile” avklares snart ja, og hvis det ikke er grad 3 og 4 bivirkninger med 20mbq/kg så vil aksjen eksplodere opp. Da tror jeg fond vil begynne å posisjonere seg (ref. Aurora Life Science kommentar om at de ikke gikk inn før caset var betydelig mye tryggere).
Legger du til kommentarene til Kolstad og Dahle i diverse medier så skjønner jeg ikke at folk ikke kjøper med begge hendene her nå. Men får vel bare være tålmodig. Jeg tror vi får se en kursøkning de neste månedene lik den vi så i høst når kursen gikk fra 30-40 til 120.
Så får folk arrestere meg senere om jeg tar feil
Over 7% stigning uten nyheter er vel ikke så verst? Ser Funcom fortsetter nedgangen, kanskje folk selger der og kjøper Nano? God inngangsmulighet i begge nå da, på så lave nivåer.
Sånn som i dag;
Var det noe som helst i TA som indikerte dagens oppgang??
Samtidig er det ingen nyheter, men kursen er opp 7%.
Mister litt troa på TA jeg da…, men for all del, ser jo at det er relevant i andre tilfeller:)