Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Jeg har, egentlig svært motvillig kan jeg tillegge, måttet erkjenne at TA synes å ha noe for seg… også er det jo litt artig da :slight_smile:

Som jeg skrev tidligere så kunne det se ut som Nano intradag på fredag testet et støttenivå på ca 78,5. Da det holdt er det vel normal “TA-oppførsel” å gå opp igjen tenker jeg…

Så litt på Nano i helga, og kom frem til dette. Får se hvordan den fortsetter å bevege seg, men dupper den ned til støtte igjen så går jeg inn.

3 Likes

Tenker du må bruke TA som hjelpemiddel, ikke noe du følger blindt.
TRVX, PCIB og NANO gikk sammen hardt ned fredag, og har sammen hatt stigning i dag(nano svakest). Det tilsi der er fundamentale faktorer eksternt som påvirker.
Og siden børs tenderer til buy on rumor sell on news, hva er ‘rumor’ i markeder som korrelerer eller mot-korrelerer til biotek?
Den harde uventede nedgangen, hvor våre kjære biotekaksjer dro rett ned å så på støttene sine, uten noen tydelig årsak til dette(reduksjon i frykt til oljepris eller forventninger dertil kanskje? har ikke fulgt med), var kanskje grunn nok i seg selv til å tro det kommer tilbake?

Jeg kan ikke TA, men se sammenhenger, å bruke forståelse ligger i kortene.
Tenker på TA som ‘hva gjør de andre i markedet forutsatt informasjonen tilgjengelig’. Nyheter og forventninger i helt andre markeder kan skape bevegelser siden vi er et begrenset antall interessenter som forflytter penger, og vi har øyne til flere markeder.
Viktig moment for meg, er “ikke trade når aksjekurser er lavt mot en nedre støtte” ‘risk/reward’ faktoren er ikke gunstig da. Om du lot deg lokke til trade av alle de som skrev om kurser på 60 og 70 tallet på hegnar forum, kan du jo notere deg navnene deres, og vite at du kan nettopp ha blitt manipulert av nevnte personer. Ikke galt å gjøre feil, galt å ikke lære av feilene mann gjør(skriver jeg og sitter og ser på børs når jeg burde studere :sob:).

1 Like

Meget godt skrevet!

Må si jeg tenker mye likt, bruker ikke TA såå mye spesifikt( tegne på chart) , men prøver heller å lukke øynene og forstå hvorfor aktører handler som de gjør.

Hvis jeg lukket øynene gir nedgangen i PCIB, TRVX og NANO på fredag mening. Det samme gjør oppgangen i dag. Finner ikke helt svar i chartene (kanskje pga mine begrensede evner).

Hehe, tro meg, “teknikerne” på HO hører jeg lite på. Har faktisk aldri solgt en eneste aksje i NANO. Øker på dipper:)

2 Likes

@Nocturne Nano skal vel på en konferanse tidlig i mai, rundt 4 hvis jeg husker rett. Kan de komme med noe snacks som er kursdrivende i den forbindelse? Mtp at de sier de kommer med nyheter i sånne sammenhenger.

Edit: ser den er 3-4 mai, annual health care conference i Boston, USA.

Det de har sagt er vel at forskningsresultater slippes på forskningskonferanser, men konferansen i Boston er en investorkonferanse.

1 Like

Det som @Aksjesnila sier er slik jeg også har forstått det. Jeg mener vi bør få svar fra SRC denne måneden.

1 Like

Mulig OHS her nå

Evnt er det katta som spretter fremdeles…

4 Likes

Ja, tenkte på den tidligere i dag jeg òg, men litt søkt mtp. høyre skulder?

Den er jo ikke laget enda. Vent å se

På øyemål kan jo tidspunktet for oppgangen til slutt i den OHS’en passe fint med eventuell tilbakemelding om late-breaking abstract aproval (by 28.04). Frist for innsendelse av data er i morgen.

…men TA tar vel ikke akkurat hensyn til det :wink:

Hvis de kommer med en god begrunnelse for at 15/40 er den optimale dosering, og SRC anbefaler det, bør ikke kursen gå opp da og? Den er jo bedre enn konkurrentene sine alternativer uansett?

Svarer deg her @Oilimp :slight_smile: That’s the million dollar question. Jeg tror nei. Slik jeg ser det velger de 15/40 bare hvis 20/100 gir alvorlige bivirkninger, eller 20/100 ikke gir bedre effekt enn 15/40.

Gitt det første vil det bli et fall fordi markedet priser inn 15/40 alt nå, da vi vet resultat av dette. Markedet vil tolke bivirkninger som noe negativt.

Gitt nr. 2 så får vi kanskje bare en liten dipp fordi vi alt har gode data på 15/40, men da er også dette maks av hva Betalutin kan levere.

Og ja, det er milevis foran konkurrentene men for å sitere Costa: “markedet forstår ikke Nano”. :wink:

2 Likes

Helt enig her. Regner et skikkelig fall i kursen som sikkert. For de som ikke er inne ville det være en fantastisk kjøpsanledning antakeligvis

Jaja, da er jeg “all in” (ca98%) på at de får det til, etter alt jeg har lest meg til skal man få igjen bra på investeringen sin til slutt da :slight_smile: Men jeg har tatt feil før. I 1987. :joy: Da får vi si det er bare penger… :smiling_imp:

3 Likes

Noen som har troen på melding i morgen?

Posisjonert for muligheten, mer sannsynelig enn neste fredag. :wink:
Men tror egentlig ikke det kommer melding enda, siden jeg foretrekker å bli positivt overrasket fremfor skuffet til forhåpninger. =P

2 Likes

Magefølelsen sier melding kommer ETTER påske, og jeg håper da også det pga. folk glemmer så fort og for å få maks kursøkning av meldingen(e) bør de komme med kort mellomrom og helst etter påske.

Uansett så har jeg ikke tenkt å realisere noe før tidligst juni, så melding kan komme anytime for min del. Her må man bare ha tro på at Nano vet best :slight_smile:

2 Likes

Jeg er litt redd at vi får et fall til 78-79 området hvis ikke vi hører noe i morgen. Blir spennende å se i morgen. :slight_smile:

Tror du har helt rett. Meldingen er vel ventet i Juni.

Lenge til Juni.

1 Like

Hvilken melding sikter du til @Evilfreud?