Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Jeg lukter blod, NANO IR har tidligere lagt opp meldinger på rekke og rad.

1 Like

Hehe, ser folk på HO er paniske, “hvorfor kommer ikke Lugano melding”? Mens kursen er opp og alt bobler. Nei, her er det bare å ta seg en chill-pill. Ser for meg IR kontakten hos Nano jobber på spreng nå :slight_smile: Costa - first we say Lugano, then we say SRC, then we say 20/100 - got it? :smile:

1 Like

At Jefferies tar over for Lugano er selvsagt bare tull

1 Like

Ikke sant :slight_smile:
Det er ikke bare en person som jobber i Nordic Nanovector, ergo kan de delta på flere konferanser etc samtidig. Og Jeffries og Lugano er ikke samtidig heller da :joy:

Lukter shortskvis nå, CSB og MLI kjøper.

Med tanke på at det kun er en post på 0,75% som viser i registeret, lukter det lite skvis.

Hentet denne på DN Investor for Nano nå:

Anbefaler deg å bruke shortregisteret heller, som er der DN henter dataene sine.

https://ssr.finanstilsynet.no/

1 Like

Jeg legger 5% vekt på shortregisteret, det er jo verdens enkleste operasjon å spre total short utover flere mindre posisjoner.

Terskelverdien for shortregisteret er altfor høy til at det gir særlig mening.

Er summen av antall posisjoner en aktør har som rapporteres,

Blir ikke rapportert hvis en aktør har mye long også…

1 Like

Det vil jo vises i aksjonærlistene :wink:

Min erfarenhet sier meg att uten nære triggers så kommer kortsiktige mennesker gå ut aksjen. Tar vinst på 9kr och går vidare. Takk for kaffen.

Bare hyggelig. Synd du ikke får med deg de neste 20 kr @babyrage men sånn er det,
er du fornøyd, er du fornøyd :slight_smile:

1 Like

Ja chart ser fint ut. Men 10% vinst er mer en bra nok i min bok. Bare gjøre det 8 ggr till så er 100% i boks. Risk hantering.

3 Likes

Hva?? en ikkegrådig investor? Kudos til deg!

1 Like

En vanlig term er let your winners run, men jag tar vinst når jag har det. Det som jag syns ofte oppstår hos investorer er:

1. Man tar vinst før tidlig, (noe som jag ikke har problem med)
  2. Man håper kurs nedgangen er tilfeldig og holder derfor aksjen med håp om att det snur. Men da er det ofte too late.

Hvorfor ikke bare gjøre det enkelt å ta gevinst når du er fornøyd på 10-30%, og selg aksjene som går 2-4% minus enn å håpe det snur? Man vet aldrig om en nedgang er tilfeldig eller ej.

Just my two cents. Finn en strategi som fungerer for deg og hold deg til den. Om din portefølje går opp over tid så er det samme hvordan du får det till, uansett hvilken strategi

7 Likes

Jag kan garantere deg att mange som kjøpte NANO på 120-124 kr fortsatt eier aksjen i håp om att det snur. Og der finns ingen garanti for att disse menneskene får se pengene sine igjen.

Forhåpentlig får dem det, men man kan aldrig si att det blir sånn. Det eneste man ska tenke på gjeldende investering er å ta være på kapital. Uten kapital, ingen aksjer. En 90% nedgang krever 10x kapitalet før å gå +/-.

Så basis gjelder fortsatt, minimere tap. Eneste måten å gå pluss øver tid.

3 Likes

Kred til deg @babyrage!
To veldig gode innlegg👍
Pkt 1 har jeg ikke problem med, punkt 2 er derimot meg i et nøtteskall.

1 Like

MLI dekker inn short, jeg er overbevist. De kommer til å kjøpe minst 350.000 aksjer i nærmeste fremtid om ikke kursen faller tilbake.

2 Likes