Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Venter noe data på 20/100, og etter Costas uttalelse om at de ville ha mye mer å presentere på Lugano, noen skikkelige joker i ermet :slight_smile:

Kan ikke de av dere som har 6-7 millioner på bok kjøpe sperren MLI har satt for å holde prisen nede da? De skal visst handle en del kan det virke som.

1 Like

ESO, MLI og DDB er på storhandel i dag, mens PAS og DNM selger unna. Synes salgstrykket fortsatt er litt høyt, med tanke på at det kun er 2 uker igjen til Lugano. Forventer at kursen står over 110 før konferansen.

2 Likes

MLI får dekket inn shorten sin ganske så oppskriftsmessig…

1 Like

Lett å glemme at kursen har gått meget hardt i det siste, vi ligger faktisk høyt i netfonds sin trendkanal.

Men man tenker jo på hvor i trendkanalen vi vil være om to uker når lugano nærmer seg…

MLI er 85k netto i mai. 78k av disse siden 16. mai. Ikke verst det nei.

Jeg tror de har ca 400-450 de trenger å kjøpe totalt på lave kurser for å få full uttelling.

Så allerede et godt jafs unnagjort, ser mørkere ut for shortskvisen vår. Men kanskje greit å slippe sånn kokovolatilitet.

400k / antall handelsdager til Lugano. ~40k daglig. Bare å følge med. Er bombesikker på at sperren på 50k i dag var MLI.

Trodde vi hadde lukket det gapet du ser der?

Men hvis de dekker shorten er det jo med tap? Mener den ble satt på lavt 90-tall?

Er det noe særlig gap å se da? Mitt lille stalltips er at hvis vi synker noen dager og kommer ned mot sma25 så kan det skje noe positivt, da vil rsi også være litt mer avslepet.

Blingsa bare litt. Så ikke halen på den hvite sticken, bare den svarte. Who cares right? We’re going to Disne…Lugano! :smile:

2 Likes

Fant denne på HO:

http://www.biospace.com/news_story.aspx?StoryID=458024&full=1

Kite får Priority Review. Novartis utpekes som argeste konkurrent. Jeg tror begge får bakoversveis i Lugano. Vi vet allerede data for Betalutin er bedre enn begge. Pasientgrunnlaget kan diskuteres men efficacy er lovende. Ka-ching! :money_mouth:

Dette lover jo godt :slight_smile: Håper virkelig det blir skikkelig fyr i raketten snart! Blir spennende dager fremover mot Lungano nå.

3 Likes

Denne ble postet på HO, og understøtter det vi har skrevet her på forumet at man ikke skal overtolke i noen retning at Folketrygdfondet sin beholdning varierer litt:

Innlegg av: Atemis (30.05.17 11:19 ), lest 1992 ganger
Ticker: NANO
Svar fra representant i Folketrygfondet ift aksjeutleie
Sendte et spørsmål til en representant i FF og fikk følgende svar på spørsmålet hvorfor de driver og leier ut aksjer som brukes til å filleriste småaksjonærer:

Hei, takk for spørsmålet. Vi låner ut aksjer fordi det er en kilde til meravkastning, men også for å bidra til velfungerende kapitalmarkeder. Utlånte aksjer går nok ikke utelukkende til spekulering, men også til andre generelle aktiviteter som f.eks. dekking av falte handler, sikringsforretninger, market making osv. Alt dette bidrar til bedre likviditet i aksjen, og er positivt for oss og for aksjen.

7 Likes

Er for så vidt uenig i at Folketrygdfondet låner ut aksjer, og presser ned kursen på den måten.
Men men, nå er det Jeffries om 2 kursdager, og Lugano om 8 :grin:

1 Like

Folketrygdfondet tenker at dersom de lykkes. Så skal kursen MYE opp, om shortere har presset kursen ned midlertidig… har det nada å si.

1 Like

Det har nada å si for FTF ja, men jeg tenker på det moralske ansvaret for de, de forvalter tross alt penger for folket, og er med på å skremme ut en del småsparere fra det samme folket.

Lavt volum i dag, så MLI sliter veldig med å få kjøpt aksjene de trenger, skal vi tolke det sånn?`

4 Likes

Jeg velger å tolke det sånn, men forbauser meg litt at sperren ikke flyttes. Gitt at det er MLI sin. De har det enda ikke travelt da.