Er det noen som klarer å lese noe ut av candlestick-formasjonen de siste fem handelsdagene? Klarer man å spå utfallet av dagen i dag? Stor hvit med lang lower shadow og kort upper?
Laget en oversikt på shortposisjonene med sluttkurs dagen shorten ble registrert.
Bare på den første shortposisjonen 08.02 er de 3 477 558 NOK i minus nå (kurs 104).
Det forbauser meg litt at registeret ikke er oppdatert siden 20.03, men det kan vel bety at de som har shortet har valgt, bevisst eller ubevisst, å holde seg under 0,5%. Kan heller ikke huske om Worldquant kan ha klart å dekt seg inn tilbake i januar. De hadde jo en posisjon på 0,53% som siden ble redusert under 0,5% uken etter.
Skulle likt å vite hvor mange posisjoner det finnes under 0,5%. Jeg har en følelse av at de som handlet i emisjonen, har lånt ut aksjene sine til shorting, all den tid de sitter inne langsiktig, med ønske på avkastning på investeringen i den mørke tiden.
Edit: Worldquant kjøpte sine aksjer på ~94,50 10. januar og var under 0,5% på 86,- 18. januar. Basert på volum i tiden mellom de to datoene, kan det se ut som de dekket inn på 87,50 13. januar.
Worldquant dekket inn ganske kjapt men ja, det kan være de fremdeles har en posisjon som er under 0.5%. Tror ikke det er urimelig å anta at det er mange short posisjoner under 0.5%. Heldig eller uheldig så er det bare denne posisjonen som er så stor, og den er jo egentlig ikke så stor hvis man ser på andre short posisjoner i andre aksjer…
O yessør, this stock surely do rock
Shortregisteret oppdateres vel daglig 15.30, så da vil man kunne se om gårsdagens kjøp var inndekking av short.
Blir spennende å se hva som skjer på slutten av dagen i dag!
Var ikke inndekning (den synlige ihf)
Ok, ikke heeelt riktig med stor hvit, lang lower og kort upper shadow, men jeg traff rimelig bra! Stolt av meg selv. #nypåta
Jeg er ikke noen chart ekspert, men må si jeg liker det jeg ser på 4-traders.com.
Og ikke minst den nedenfor
Er glasset halvtomt?
Eller halvfullt?
Kan du forklare meg hvilke forutsetninger som ligger til grunn for plasseringen av de parallelle grønne?
Det er netfonds sin automatiske 50 dagers trendkanal, med forskjellige settings
@Savepig ville ikke satt penger på den trendkanalen. Uansett tror jeg heller ikke vi skal legge for mye vekt på TA heller i disse tider. Det er forventninger som styrer kursen, og news like rundt hjørnet.
Min spådom er test av emikurs pre Lugano og test av ATH like i forkant eller etterkant av Lugano. Vil tro det vil blir litt gevinstsikring mellom 120-130 (de som kom inn under 105).
Hvor langt ned den evt. korrigerer blir spennende å se. Kan også være (slik jeg tror og håper), at dataene er SÅ revolusjonerende (spesielt 20/100), at kursen tar lift off rett til 200 kr
Ikke vær så nøktern da! 400 før og 1000 etter Lugano! BULL!! RALLYYYY!!
Vært på HO for mye…
Har fulgt med på denne en stund nå, men har ikke hatt mulighet til å kjøpe meg inn før nå. Er denne fortsatt ett godt kjøp over 105?
Ja!
Vil si det er en god innvestering på både kort og lang sikt ja. Men det svaret tror jeg du vil få av de fleste som er inne i Nano
Du kan risikere at den faller ned rundt 100,- igjen, men du kan også risikere at den går mot eller over 120,- i løpet av 1-2 uker.
Ta en gjennomlesing av tråden og vurder risikoen selv. Nærstående triggere kommer i uke 23 og 24 ifm. konferanser for hhv. investorer og forskningsmiljøet, der sistnevnte ryktes å gi denne aksjen fart på reisen videre mot all tlme high (129,- intradag).