Det er viktig å ha i bakhodet hva slags type selskaper det er som shorter, og hva deres strategi er. Disse bruker kvantitative metoder, som ikke er helt det samme som de fleste av oss driver med. Jeg vet ikke helt nøyaktig hva deres strategi innebærer, men om det er matematikk og statistikk som driver denne shortingen så legger jeg ihvertfall ikke så mye vekt på det.
Ja, Jeg kjenner ikke til huset som har shortet Nano nå. Men om vi tar Oxford som har shortet funcom så driver de jo kun etter algoritme.
De ser vel ikke på så mye mer utover de mest vanlige matematiske indikatorene for overkjøpt/oversolgt enn vi gjør?
Det var vel egentlig det jeg lurte litt på. Om dette huset har handlet på algoritme eller om det faktisk har gjort en vurdering på en midlertidig dipp dersom posteren skulle “skuffe” markedet. Det er nemlig ikke sikkert posteren inneholder så mye data som presentasjonen i Lugano vil gjøre.
Hva gjelder hvilke hus som kjøper/selger og består av proffe eller amatører kan jeg ikke uttale meg om, men her er i hvert fall handelsstatistikk siden månedsskiftet.
Kursmessig tror jeg oppsiden er litt begrenset før fast-track og paradigme er på plass. Det er mulig større investorer skal inn før, men som nevnt venter mange fond med inngang til fase 2.
Mitt kortsiktige mål er 130 etter Lugano, så tror jeg vi går inn i en rolig periode nå i sommertider.
Shorten forstår jeg ikke helt… Det blir hvertfall spennende å følge med de neste ukene.
Posteren inneholder data fram til februar (mars) når søknaden ble sendt inn. På Lugano får vi oppdaterte data fram til juni. (Ettersom jeg forstår da) Costa sa tidligere i vår at de hadde mye mer utfyllende informasjon i Lugano, så det kommer nok noe bra der. Spennende hvertfall
Helt klart, jeg driver bare og kalkulerer risiko for å selge seg ut i morgen, for så å handle torsdag morgen. Men sikkert ikke så altfor lurt.
Dette er også algoritmer.
De fleste er nok veldig klar over den tidlige “cut offen” på abstractet. Tviler på at det vil ha nevneverdig påvirkning, verken opp eller ned.
Tipper at dette ikke er noen helt ny posisjon, bare at den akkurat nå har bikket over terskelverdien, Jeg har hele tiden trodde det er minst en million aksjer short i nano, på det meste sikkert både 2 og 3 millioner short.
De bruker nok litt mer enn det. Bl.a. vil de se hvordan aksjen har beveget seg ifht. peers og mcap ifht. inntjening osv. Hvis du putter alle disse dataene inn, vil du jo få et veldig negativt resultat med mindre du visste at Nano er et biotekselskap som skal presentere banebrytende data i Lugano, noe jeg tror algoene ikke har fått med seg?
Forøvrig ny stillingsutlysning ute nå:
"Nordic Nanovector ASA is looking for an experienced Quality Control Manager.
The person will be responsible for managing all aspects of quality control, including stability study programs and validation activities as well as ensuring compliance with internal procedures, relevant regulations and guidance documents. This is an opportunity to join an innovative company in the pharmaceutical industry which works towards new and promising cancer treatments. The Quality Control Manager will be part of a diverse, dedicated and highly experienced team."
http://www.nordicnanovector.com/career-opportunities/open-positions
En litt spennende tanke er at selskapet kan i utgangspunktet dra frem data som skal presenteres neste uke allerede i morgen på jefferies presentasjonen hvis man ser på siden til ICMl.
http://www.lymphcon.ch/icml/website/index.php/scientific-program/abstract-submission
Tror ikke det kommer noe ekstra i morgen, men potensielt så kan de presentere data litt på forskudd om de ønsker.
59 pasienter safety og 44 efficiancy. Nuvel.
@Wildkin - hva er tallene sammenlignet med data fra ASH? Var vi ikke nede i 38 pasienter da? Er midt i kveldsstell og legging her men må bare skumme dette abstractet asap
Er vel noen og tyve flere? Jeg sitter med akkurat samme jobb som deg!
Edit: 36 under ASH
Edit 2: 36 i abstractet.
Det var MANGE pasienter.
Er det noen som har direktelenke til abstractet? Newsweb lenken fungerer ikke her…
Ja, @sparkonge Det er MANGE pasienter. Sammenlign f.eks med PCIB
Tror det var 39 på ASH
Edit:
Lol, les hva som står først kløne.
[details=Summary]
Må sammenligne epler og pærer. Her er abstractet før ASH:
https://ash.confex.com/ash/2016/webprogram/Paper97356.html
På posteren på ASH var tallene:
Så når man allerede for en tid tilbake melder:
59 pasienter safety og 44 efficiancy.
Så kan man vel trygt regne med 70 og 50 på Lugano?
Her er tallene fra q1:
[/details]