Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Jeg solgte en god del til 105 når jeg så at det ikke var med effektdata for 20/100.

Skulle selvsagt solgt alt da, menmen

Nå er jeg veldig usikker på når jeg skal gå inn igjen.

Under Q4 i januar gjorde jeg det ikke og tapte 30-40k i papirpenger. Økte på 100, fra 110 på vei ned til 90. :slight_smile:

Nå gikk vel jeg på en måte i null etter den blemma.

Ser ut som jeg bommet grovt i går, da jeg sa at CC trolig ville forhindre en PCIB-lignende hendelse hvis 20/100 ikke ble presentert. Rimelig irritert på meg selv over at jeg ikke fulgte magefølelsen i går, og solgte posisjonen min. Hadde samme følelsen før Q4-presentasjon i år og da solgte jeg heller ikke….

Synes dagen i dag illustrerer en av farene med Nano. Mye hype og allerede høy mcap gjør at Nano må levere utrolig gode kliniske data for å rettferdiggjøre kursoppgang/hindre nedgang og kan føre til voldsomme kursutslag. Personlig syns jeg kursnedgangen i dag virker som en overreaksjon på urealistiske forventninger til presentasjon av data fra 20/100. Jeg trodde selv at de pasientene SRC tok sin beslutning på skulle presenteres, men det er mulig at disse ligger inne i tallmaterialet deres, siden alt av effekt- og sikkerhetsdata ble presentert under ett i dag. Dermed er det mulig at de presentere data for 20/100 alene seinere i år, når de har fått inn mer effektdata for denne pasientgruppen.

Med forbehold om at jeg har ikke hørte på CC og kun raskt har sett på presentasjonen/posteren syns jeg de presenterer gode data. De reproduserer tidligere vist effekt fra ASH og kan vise til spesielt god effekt hos pasientene med refraktært follikulær lymfom, indikasjonen Betalutin utvikles mot. Dette er positivt og derisker Betalutin mot 3FL som case ytterligere. I tillegg syns jeg median alder framsto som et lyspunkt og syns det var bra at de tar med dette i presentasjonen. Gjennomsnittlig alder ved diagnostisering av FL er vel rundt 65 år. Dermed vet vi at de behandler pasienter som aldersmessig ligner på NHL-pasientene i det virkelige liv. Dette gjør de kliniske funnene mer overførbar til det virkelige liv i klinikken. Det ser ut som behandling med 20/100 gir mindre hematologiske bivirkninger kontra 20/40. Foreløpig ser det ut som pasientene behandlet med 20/100 kun utvikler mild nøytropeni, og ligger over definisjonen for klinisk nøytropeni (>1,5*10^9/L). I tillegg ser det også ut til å hindre utvikling av alvorlig trombocytopeni (grad 3/4). Dette er meget positivt og demonstrerer at den økte predoseringen foreløpig ser ut til å tillate doseøkning. Hvis man skal tenke langsiktig blir dagens hendelse kun støy siden selskapet og Betalutin fortsatt ser ut til å være “on track”. Strengt tatt er det det viktigste.

Det eneste positive fra kursfallet er at man kanskje endelig får litt fred fra alle på shareville, som ukritisk har hausset NANO i lengre perioder nå og som konsekvent leser alt for mye mellom linjene. Legger ved et bilde en stakkar på shareville postet. Flirte godt når jeg så det.

10 Likes

@Savepig jeg vil tro vi får melding om Breakthrough Therapy Designation før Paradigme. Regner med de har søkt eller søker nå på BTD. Og ser det som rimelig sikkert at de får det også.

Jeg var forberedt på dette scenarioet. Nå kommer jo sommerferien som er kjip og nyhetstørr, og det er mange som er drittlei hele NANO.

Jeg tror både et og flere støttenivåer kan testes fremover:

1 Like
3 Likes

Dette setter press på Nano til å komme med mer :slight_smile: Får håpe det kommer en form for redningsbøye etterhvert.

1 Like

Helt ærlig tviler jeg sterkt på at de ser det sånn. Kliniske forskningen er det eneste de bryr seg om nå som de uansett er fullfinansiert.

FDA sier blant annet følgende om breakthrough therapy designation:

Although sponsors may request breakthrough therapy designation when the IND is first
submitted or at any time thereafter, they should not send breakthrough therapy designation
requests until they have preliminary clinical evidence indicating that “. . . the drug may
demonstrate substantial improvement over existing therapies on 1 or more clinically significant
endpoints.”43 FDA therefore expects that in most cases breakthrough therapy designation
requests would be submitted as an amendment to the IND.
Ideally, FDA should receive a breakthrough therapy designation request before initiation of the clinical trial(s) intended to serve as the primary basis for demonstration of efficacy if most of the benefits of designation are to be obtained. Because the primary intent of breakthrough therapy designation is to develop evidence needed to support approval as efficiently as possible, FDA anticipates that breakthrough therapy
designation requests will rarely be made after the submission of an original BLA or NDA or a
supplement. If a sponsor’s drug development program is granted breakthrough therapy
designation for one indication and has subsequently obtained preliminary clinical evidence to
support breakthrough therapy designation for another indication, the sponsor should submit a
separate request.

FDA opplyserer at tilbakemelding på søknad om breakthrough therapy designation er 60 dager. Dermed er det slettes ikke usannsynlig at selskapet søker breakthrough i løpet av sommeren/høsten og mottar svar i løpet av 2017.

Helt enig med deg. aksjekursen kommer på sikt, om et år eller to, eller 3. Når de er ferdige og produktet skal til markedet.

Kun MHG med høyere omsetning i dag. Sjukt…

Fullfinansiert? Har de ikke gitt ut melding om at de vil måtte hente penger i markedet for litt siden om de skal kjøre ut to produkter? Husker ikke helt detaljene, men tok det som sannsynlig at det blir emisjon i 2018.

Hvis de ikke selger selskapet eller inngår partneravtale må de evt hente penger ja.

Det var det det var ja, og planen var vel å unngå de to for å stå alene med distribusjon og inntektene? Men de måtte ansette flere med erfaring på distribusjonsfasen for å få det til?

Aner ikke, men det er EKSTREMT kostbart å få et produkt på markedet. fordelen er jo at oppesiden er langt større.

1 Like

Ja, om Nano faktisk hadde klart å gjøre alt selv går jo verdien på selskapet betydelig opp. Får se da, høres litt EKSTREMT ut ja :slight_smile:

1 Like

"skal blant annet se på effekten av en høyere dose lilotomab med 40 megabequerel Betalutin. "

Så Nano skal teste 40/X?

Er nok litt spill for galleriet da, at de indirekte sier til big pharma at de er klar for å gå hele veien selv. For å unngå skambud. De trenger ikke penger før rundt jul -18 hvis de skal opprette distribusjon selv. Det blir jo evt ikke før kanskje 2h-19 at Betalutin skal på markedet.

@Boykie de kan godt ha søkt om BTD for en måned siden eller lengre for alt vi vet. De hadde sikkert nok data da til å gjøre det. Andre selskaper som utvikler medisiner mot det samme har fått innvilget, som har dårligere effekt og større bivirkninger.

Edit: kan se sånn ut ja @Martins :smiley::+1:

Hvor står det?

Fra TDN-Finans(Oslo) Nest øverste melding på Nordnet, andre setning