Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Enig i at det hørtes ut som “noen av de er med” når jeg hørte det live.

Er vel noe positivt i det som har skjedd i dag/går også?

• Kanskje det blir litt ro på denne ekstreme haussingen. Dette setter jo ganske så høye og urealistiske forventinger til folk. Snakker ikke om alt nå, men man må alltid være litt kritisk.
  • Kursen har fallt ja, men disse aksjene har da blitt solgt og sitter nå i noen andre sine hender, kanskje personer som er bedre for fremtidig kursutvikling, trenger jo ikke alltid være negativt med kursfall.
  • For dere som har mulighet, så kan dette være en ny anledning til å fylle på mer.
  • Er virkelig dette et så stort fall som folk vil ha det til? Tenk på hvor fort det gikk, panikken. Jeg må innrømme da jeg sjekket kursen 11:59, gikk inn i møte, sjekket kursen igjen siste gang før møtet startet et par minutt etterpå og ser kursen har gått fra 106 til 95ish, så kom nesten panikken hos meg også. For de som ikke har satt seg inn i dette selskapet, ser nyhetsoverskriften + fallet, og har kjøpt på ren kjøpsanbefaling fra forum osv., så er det ikke rart at ting gikk som det gikk i dag.

Hadde en del mer på lager, men det ble glemt da jeg må rekke flyet til Spania, gikk litt fort i slutten der, så beklager dårlig skriving**. :airplane::beach::tropical_drink:

7 Likes

Godt skrevet, enig!

Holder 87 i dag?

Den ligger og tester 50-dagers snitt. Tror vi kan få et brudd her, men at den vil hente seg raskt inn da 200-dagers snitt ligger på 83-ish nå, og RSI begynner å bli oversolgt. Mulig en dead-cat bounce opp mot 93.50 og så best case 96-98. Men vanskelig å spå retning etter et slikt fall da det er mye usikkerhet. Mange som trader aksjen nå + en short som står urørt så jeg er neimenn ikke sikker hvor haren hopper. Men kjedelig å følge med er det ikke :slight_smile:

1 Like

Det kom akkurat en nyhet. TA blir litt sånn kaffegrut da.

Mistenker at vi ikke kommer til å teste noe teknisk idag, da aksjen skal summe seg etter gårsdagens morro.

Som jeg skrev over ligger den og prøver å bestemme seg for om 50-dagers snitt holder. Det er der kursen er nå (88.50-89). Et fall på nesten 20%. Klart det blir en påfølgende korreksjon oppover når folk finner ut at “hey, de nyhetene var jo ikke så dårlige som vi trodde…” :smile:

Dette er jo stikk motsatt av APCL som kom med en direkte negativ nyhet… :scream:

2 Likes

Vanskelig å spå noe retning nå på kort sikt. Noen er nok redde for å bli med lengre ned, samt at noen er redde for at selskapet plutselig kan dra en kanin opp av hatten.
For de (oss) langsiktige så er dette bare støy som man må forvente med en aksje som NANO, og som de som har sittet siden børsnotering har blitt godt vant med.

4 Likes

Nano er long prosjekt. Ferdig diskutert. De som enda ikke har skjønt dette burde ikke eie Nano. Skal du bli rik må du sitte 2-3år. Oppesiden da er VELDIG VELDIG god.

Aksjen vil svinge mellom 80-120kr frem til det skjer noe revolusjonerende. Og det er ikke meldt noe potensielt revolusjonerende på lang tid.

Dette er aksjen du krydrer portisen med mens som du legger i skuffen å ser på en gang i kvartalet.

4 Likes

Perspektiver er morsomt. Når de meldte om utsettelse av Paradigme i 2015 falt aksjen fra 28 kr-ish til 12 kr ila. en måneds tid. De som var smarte nok til å se potensialet og tok sjangsen her nede har jo hatt 7.5x med dagens kurs. På samme måte kan man se på fallet i går som en overreaksjon på en ellers god nyhet. Har ikke lest en eneste kommentar på et eneste forum om noen som mener dataene eller nyheten var dårlig. Så kan man spørre seg selv om man er smart nok til å benytte anledningen til å kjøpe nå og ha tålmodighet som @Evilfreud sier.

1 Like

Jeg tror fallet igår skyldes manglende nyheter om 20/100. Ingen tvil om at det andre som kom var positiv. Men det var jo i stor grad kjent eller konsensus om at det var sånn det ville bli. Jeg tror helet fallet skyldes mangelen på info.

Jeg har reflektert en del på hva som egentlig skjedde i går.
Kortsiktig irriterende, men utelukkende pga markedets reaksjoner og påfølgende kursfall, som var mildt sagt galskap.

Men hva fikk vi egentlig vite? Jo, Nano er ytterligere de-risket ved at de har fått bekreftet at deres medisin Betalutin virker meget bra, nå i et større antall pasienter.
Hva er betalutin alene verd i 3FL i markedet? Mener jeg leste utregninger på 4-500 kr pr aksje.

Så har vi 2FL og 1FL, og Hematulin som virkelig kan bli en blockbuster!
Den er en variant av Betalutin som vil virke bedre, og bedre for gjentatte behandlinger. Den virker visst også bedre preklinisk (i mus) enn Betalutin gjorde!

Så har Nano andre studier de driver med, alene og i samarbeid med andre Biotek-selskaper. Blant annet leukemi-forskning som er en utbredt sykdomsgruppe med en enorm omsetning årlig.

Så totalt sett er jeg fornøyd i det lange løp, da jeg uansett hadde planer om å sitte med 80-85% av beholdningen min til 2019 :slight_smile:
Så får heller garasjen vente ett år til! :sweat_smile:

1 Like

34 000 aksjer på 87,50 nå

SWEET :slight_smile:

Bra etterspørselside og lite krisestemning, det er fint å se.

3 Likes

Her tar du vel egentlig til orde for en kombinasjonstilnærming mellom langsiktig og kortsiktig.

Enig i den.

Ja, min plan når jeg skal inn i nano senere iår er å kjøpe en long post. så nær 80 som mulig. Som kommer til å ligge i skuffen en god stund. Mens den generelle traderpotten kan og vil inneholde nano i ny og ne.

2 Likes

Merril Lynch er visst enig med deg om at den skal til 80, de selger som faen igjen.

JP Morgan kjøper tilsvarende.

1 Like

Hørte Radforsk episode 20 nå, må si det var MEGET betryggende å høre fagfolk snakke så entusiastiske om Betalutin og Nano, om hvor bra effekten er og hvor lite bivirkninger det er av Betalutin! Jeg ble faktisk enda mer betrygget av å høre på den, anbefales :smiley::+1:

1 Like

Fuck panikk for å være litt vulgær:

2 Likes