Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

DNB fortsatt like positive.

Sier det samme som meg og @sparkonge, safety data på 20/100 var helt forutsigbare:

NORDIC NANOVECTOR
Reported strong data at ICML2017

The company presented updated clinical data from its ongoing phase I/II trial yesterday. We consider the data strong and believe it stacks up well compared with other drugs under development. The safety profile was also strong, particularly for high pre-dosing patients. Also yesterday, the company changed its data reporting structure – the market reacted negatively to this, but we believe this was unwarranted. We reiterate our BUY recommendation and NOK145 target price.

Strong data reported at ICML. The company reported an ORR of 64% and a CR of 28% for the total material (47 patients of 59 enrolled) had been followed long enough to evaluate efficacy. For the largest patient group (relapsed FL patients) the company reported an ORR of 70% and a CR of 27%. Previously, the company split out patients in phase II and reported data on these separately from all phase I/II patients, but has now changed reporting to type of tumour (rFL, MZL, MCL etc.). This is more in line with how most other companies report data and should not be seen as strange, we believe.Strong safety data from 20MBq/kg – 100mg/m2 dose. Even though the company did not give separate efficacy data for the 20/100 patients in the LYMRIT 37-01 trial, it did give strong safety data. There were no cases of Grade 4 neutropenia or thrombocytopenia side effects with the high pre-dosing and the timing of haematological side effects looked as expected.

Timelines for PARADIGME should be intact. We believe the company will be able to finalise the details of the upcoming phase II trial and start enrolment as expected during H2 2017. In addition, the company has started to enrol patients in an expansion cohort of Arm 4 in the 20/100 dose with the aim of adding at least 15 patients.BUY recommendation and NOK145 target price reiterated. From our point of view, the data presented was strong and still stacks up well with other drugs under development for the same indication. With this in mind, we believe yesterday’s negative share price reaction was an overreaction.

5 Likes

Wow, litt av en auksjon!

2 Likes

Sammenheng med OBX i morgen?

Fuglene vet

Over 81 mill i omsetning, gikk vel rundt 320.000 aksjer i sluttauksjonen! Er nok muligens OBX ja.

Syns også Einarsson ga en ryddig og god gjennomgang av de nye dataene til Nano.

Det eneste jeg reagerte på var at Einarsson tilsynelatende bagatelliserer grad 4 nøytropeni og omtaler at det enkelt løses ved å henge opp en pose hvite blodceller som transfuseres til pasienten. Det stemmer slettes ikke. Det er en bivirkning som klinikere har lang erfaring med å håndtere. Det gir likevel økt risiko for utvikling av alvorlige infeksjoner, som i verste fall kan være livstruende. Nettopp derfor er det gledelig at 20/100 tilsynelatende ser ut til å gi begrenset hematologisk toksisitet. Derfor syns jeg denne uttalsen fra Einarsson var veldig merkelig.

3 Likes

Ok, det var jeg ikke klar over! Meget bra at de hadde touchet grade 3 bare, og ingen med grade 4! Hvis jeg husker riktig da.
Takk igjen for input, det er verdifullt å få seriøse innspill om både opp og nedsider. :+1:

Det er vel ingen av ARM-ene som fortsettes som har vært nede på grade 4, så er det ikke litt irrelevant framover (og derfor bagatellisert, tilsynelatende?)

Tidlig i arm1 hadde de DLT. (og i arm 2, hvor de prøvde helt uten predosering)

http://www.nordicnanovector.com/uploads/images/Financial-Reports/Lugano%20poster%20-%20A4%20web2.pdf

Konkurrent?

Om Car-T i NHL:

Egentlig ikke, se på sliden - CR på 1 av 12 pasienter. Nano har garantert over 30%-35% med 20/100 :wink:

1 Like

8 ish % CR? Ikke en seriøs konkurrent da vel.

1 Like

Hehe, bra noen går i dybden. :smiley: Jeg sitter og browser gjennom en masse skit, så ble litt overfladisk.

2 Likes

Alle selskaper har jo konkurranse da! Men greit å vite mest mulig om de da :smiley: har du solgt noe i forkant av Lugano forresten? Jeg vurderte det, i går også men bestemte meg for å sitte rolig. Dataene de kom med var jo kun positive, så da tar jeg det lugnt :+1:

Det var veldig god ORR.

Etter en rask titt vil jeg si at de kan være en potensiell konkurrent for Nano. Behandlingen virker mot et aktiverende mutasjon i et gen kalt EZH2. Foreløpig har de 92% ORR og ingen tilfeller av PD i en subpopulasjon med aktiverende mutasjoner i EZH2. Det er ikke akkurat allmennkost mot R/R FL i en populasjon som består av tungt behandlende pasienter (>75% har gjennomgått minst tre behandlinger) og der over 50% av pasienter var refraktær mot forrige behandling. I tillegg har de identifisert gener som foreløpig ser ut til å være lovende positive/negative prediktorer for klinisk respons. Hvis de klarer og produsere lignende resultater fremover i større pasientpopulasjoner med EZH2 mutasjon og har god dignostiske verktøy for å plukke ut de pasientene vil de kunne bli et reelt behandlingsalternativ for pasienter med denne mutasjonen og dermed en konkurrent for Nano. Et kjapt søk i Google viste at så mye som 1/4 FL pasienter potensielt kan ha mutasjoner i EZH2 og dermed vil jeg si at det absolutt er et selskap og holde et øye med. Forøvrig steg vel selskapet noe sånt som 10-12% på disse dataene fra ICML.

1 Like

Veldig bra å holde seg oppdatert på konkurransen der ute. :slight_smile:
Er likevel ikke så veldig bekymret angående det, alle selskaper har jo det.
Og i alle regnestykker jeg har sett for Nanos framtidige kurs ved suksess i de forskjellige stadier har det jo vært snakk om markedsandeler på 5-10-20% til Nano osv, regner ikke med noen tror et selskap tar hele markedet uansett hvor bra medisinen er.

Takk for nyttig info. Verdt å følge med på disse framover etterhvert som de får mer pasientgrunnlag.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor ORR skal telle mer en CR? Det er jo CR som sier noe om man blir kreftfri så vidt jeg har skjønt, ORR sier vel bare noe om man responderer på medisinen eller ikke?

Noen som vet hvorfor NANO nå handles i mindre intervaller? OBX?