De endret tick-size ja. Desverre.
Etter en turbulent uke ser det ikke helsvart ut i chartet
- Kursen tok i mot nydelig på 50-dagers glidende snitt.
- RSI viser tegn til å vende, og er lav.
- OHS formasjon under utvikling, bekreftelse ved brudd på 108-110.
- Target for formasjonen: 143-145 kr.
- Noe motstand må forventes i området 98-100 kr (20-dagers glidende snitt).
-2. Objective Response Rate
ORR is defined as the proportion of patients with tumor size reduction of a predefined amount
and for a minimum time period. Response duration usually is measured from the time of initial
response until documented tumor progression. Generally, the FDA has defined ORR as the sum
of partial responses plus complete responses. When defined in this manner, ORR is a direct
measure of drug antitumor activity, which can be evaluated in a single-arm study. Stable disease
should not be a component of ORR. Stable disease can reflect the natural history of disease,
whereas tumor reduction is a direct therapeutic effect.
(Fra FDA - Page 6-7, https://www.fda.gov/downloads/Drugs/Guidances/ucm071590.pdf)
Så ORR sier mer enn bare om man responderer på medisinen.
OK, ja, ser den. Men om man har 92% ORR og bare 8% CR så er man i mitt hode like langt. Da vil jeg heller ta noe som har 70% ORR men 30% CR anyday…
Husk det som er MINST like viktig: DOR.
I et langt nok perspektiv så blir slike dipper irrelevante…
(Grafen er Algeta om noen lurte… )
Tar gjerne en firedobling av inngangen
Ser ikke så veldig bra ut nå, men snur vel snart. Skulle gjerne ha gått inn med mer for å snitte ned, men har desverre ikke mer å gå inn med
Skulle også hatt nok til å doble og litt til nå! PS: Jeg er ikke fornøyd med en 4-dobling, ca 360 kr pr aksje, må over 500 kr og oppover før jeg er skikkelig fornøyd, markedet pr medisin tatt i betraktning, Algetas billigsalg, og ikke minst Nanos cash og planer om å ta medisinene til markedet selv.
God helg til alle!
Grunnen til at jeg syns uttalsen var merkelig var at jeg tolket det som en generell forklaring av nøytropeni som bivirkning med fokus på grad 4. Sånn sett er ikke uttalelsen relevant for Nano, bortsett fra man muligens kan si at den tildels bagatelliserer den gunstige sikkerhetsprofilen til Betalutin. Jeg syns radium til vanlig er en god podcast med godt faglig nivå i “populærvitenskaplig drakt”. Av den grunnen syns jeg det var merkelig å høre at Einarsson kommer med en uttalelse som jeg oppfatter som feilinformasjon. Påtross av at klinikere er gode til å håndtere nøytropeni/granulocytopeni og mange legemidler spesielt innenfor kreft fører til nøytropeni/granulocytopeni er det likevel en fremtredende dosebegrensende bivirkning ved cytostatisk behandling. I tillegg håndteres nøytropeni i veldig liten grad med infusjon av hvite blodceller, slik som Einarrson skisserer det.
Ja, det er riktig at CR er bedre enn PR, og det er et konkuransefortrinn hvis Betalutin fortsetter å produsere høyere andel av CR enn konkurrenter. Poenget mitt var at jeg ikke syns tazemetostat kan avskrives som potensiell konkurrent basert på CR alene. Det blir en alt for en-dimensjonall fremstilling. Spesielt når tazemetostat foreløpig har god effekt i mer enn 9/10 pasienter (liten pasientpopulasjon vel å merke).
Dropping knowledge bombs!
@Boykie rocks
Hva er konkurrentene sin DOR? Det må jo også være veldig viktig, i tillegg til bivirkninger. Der scorer vel Betalutin høyt?
Jeg har ikke kartlagt DOR blant konkurrenten, men Nano har selv en begrenset oversikt over noen av konkurrentene:
Jeg vil tro at DOR er viktig. Dette er pasienter som ikke er kurable. DOR er et mål på hvor lenge pasienter med behandlingsrespons opplever remisjon, før sykdommen progredierer, og de må starte opp nytt behandlingsregime. Et av behandlingsmålene ved indolent lymfom er nettopp oppnåelse av vedvarende remisjon. Dermed vil jeg tro at DOR absolutt er viktig, selv om kliniske effekn i form av forlenget overlevelse samt bivirkningsprofil kanskje er viktigtere.
Noe av bakgrunnen for hvilke metrics NANO fokuserer sine målinger på finner vi ved å gå tilbake til capital market presentasjoner og lignende:
http://www.nordicnanovector.com/uploads/images/Financial-Reports/Q4%202015%20Presentation.pdf
Jeg er av den oppfatning av at det er nettopp DOR som vil være endepunktet NANO vil bruke med godkjennelse.
Spennende støttenivåer denne uken:
82: 200 dagers snitt
75: Forrige bunn
67: Motstanden før vi føk til topps før jul
RSI; kryper nå ned mot historiske bunnivåer.
Sikker på at vi skal noe ned i det hele tatt?
Sikker har jeg gitt opp å være i det kortsiktige.
Men tipper at stokastisk må slå i bunnen før vi snur neste gang. Det tror jeg fort kan skje på SMA200, det viste seg jo at SMA50 ikke holdt denne gangen heller.