Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

@Savepig Jeg ble overrasket når jeg sjekket chart i dag og så den hadde brutt gjennom 50-dagers. Blir litt oppgitt nå kjenner jeg. Selskape er on track, Costa sier både pasienter og leger etterspør Betalutin og at de har behandlet langt flere enn planlagt pga. dette, de leverer resultater konkurrentene kan drømme om, og likevel går kursen i dass.

What am I missing?

Men hva med den kjempelange trenden? Ligger ikke den på 85ca.

Tja, du kan jo f.eks tegne sånn hvis man vil konsentrere om den lengste opptrenden, som nå korellerer med SMA200 og derfor kan tilskrives en viss tyngde.

Jeg aner at bjørnene har overtaket nå så den ikke nødvendigvis holder.

Man kan f.eks tegne sånn en etablert nedtrend sånn, som kanskje kan bounce på støtte på 67-75:

@Nocturne, det er rett og slett tilbud og etterspørsel, ingen store som har meldt seg på for å komme inn på topp 20, så da blir det fryktelig volatilt når alt avgjøres av røkla under.

Hvis man skal se på konkurrentbildet, så er det litt skuffende at ikke en eneste av autoritetene i twitteratiet om biotech har nevnt NANO overhodet på ICML. Skal jo ikke påstå at twitter reflekterer investormassen 100%, men noen korrelering er det nok.

Her er et par sentrale:

https://twitter.com/Lymphoma_Doc

https://twitter.com/DrRaulCordoba

https://twitter.com/TheLancetHaem

https://twitter.com/JohnPLeonardMD

https://twitter.com/DrAnasYounes

(Skal sies at jeg har ikke ettergått disse veldig dypt på om de har interesser i konkurrenter av NANO.)

Tenkte på denne lange linjen. Logaritmisk chart er det vel.

Lånte bildet fra en på shareville.

1 Like

Nedenfor er analyse fra 4-traders.com. Hadde vært interessant å vite hvilke 2 analyser de tar utgangspunkt i med average target price 135.

1 Like

Det er vel Jefferies, DNB og ABG som har analyser ute?

Alle de er jo på lag med bullsene her på forumet.

1 Like

Ser det, men det er ingenting fundamentalt som skulle tilsi en korreksjon ned til 75 kr etter Lugano.
Det er det jeg ikke forstår. Kan være med på at treet nok ble ristet for de som kom sent inn fra 109 og ned mot 90, men lenger enn dette, 15 kr til ned, virker jo i overkant drøyt.

Når det gjelder det tekniske ville jeg i allefall begynt å kjøpe på 83 kr og ned - det kan dannes dobbel bunn og det kan også gi bounce opp fra 200-dagers SMA som du nevner.

Ville smakt skikkelig godt med en BTD melding nå mens bjørnene hviler på puten. Hvis cut-off var 06.mai, så er det ikke utenkelig at denne søknaden ble sendt etter at posteren til Lugano ble laget, evt. at den ble sendt inn etter uttalelsen fra SRC.

I det lengste håper jeg på en slik melding i Juli / August :slight_smile:

Hørte på Radium podcast ep. 20 igjen i går; Einarsson sier jo rett ut at 15/40 er mer en godt nok til å gå til markedet med, så her må man bare ha is i magen og se forbi kortisiktig panikk. Nevner igjen Algetas største korreksjon fra over 200 ned mot lavt 100 tall.

2 Likes

Det er nok tidshorsonten som spiller inn. Noen er fornøyd med noen få prosenter opp og så selge ved en forventet topp, andre vil være med helt til en eventuell godkjennelse. Andre kombinerer kortsiktig og langsiktig handel. Personlig synes jeg caset er uforandret, men det betyr ikke nødvendigvis at jeg sitter musestille.

Det fundamentale er at det ikke kom nyheter rundt 20/100 som MANGE ventet på. Inkludert deg selv. Denne infoen var fraværende. Og selv om resten av infoen var bra så var det også ventet at den infoen skulle være bra.

Jeg mener, les dine egne poster som er en uke eller to gamle så ser du jo hvilke forventninger du hadde til infoen som skulle komme.

1 Like

Jepp, jeg ser den, mitt poeng er at de færreste har vel snitt som er vesentlig lavere enn dagens, og selger. De som selger (og har solgt) vil jeg anta har kommet inn senere og sikrer gevinst. Vil tro området 75-83 er smått magisk i så måte. Psykologisk vil man få en cut-off fra de som kom sent inn og ble ristet ut, og de som har snitt under 70 kr og ned som har sittet siden de kom inn. Disse vil ikke selge på disse nivåene uansett. De som solgte med gevinst leter følgelig etter ny inngang men har kanskje ikke hastverk med å komme seg inn til man ser en trendvending. Vil tro denne vil komme rundt 200-dagers SMA.

Det er det ingenting feil med å selge med tap hvis du kan få den noen kroner billigere på et senere tidspunkt? Det gjør jeg av og til.

OK. Det gjør jeg aldri. Da sitter jeg heller rolig, evt. snitter ned. Eneste grunnen til at jeg ville solgt med tap var hvis jeg f.eks hadde mistet troen på selskapet (noe jeg f.eks gjorde i Biotec Pharamcon).

Nano ligger i allefall ikke på latsiden:

• NY. International Cancer Cluster Showcase San Diego. 19 juni

• Bio International Convention SAN Diego 19-21 juni.

• Citi European Healtcare 20-21 juni.

1 Like

Det var ett fabla mas, kjøp når det er billigt, selg når det er dyrt #FULLYOLO :tada::confetti_ball::tada::confetti_ball:

1 Like

Synes dette ser forholdvis sterkt ut foreløpig. Antydning til bunn?

Ellers var det mange konferanser denne uken. Ble plutselig to til gitt.

Litt tidlig å si men kan se sånn ut om kursen ikke dupper mye lavere enn 83 ila. uken. Ser for meg et scenario hvor vi kan få en tracement tilbake til 93.50. Minst.

1 Like

Husk at det er lang ørkenvandring fremover til neste nyhet. Bunnen er definitivt ikke nådd.

Er vi nå så sikker på denne lange ørkenvandringen? Kjenner det utrygt å spekulere i det.

1 Like

Mitt tips er at selv i en lang vandring i endeløs ørken kan man finne en vakker oase som springer opp når du minst venter det. Denne oasen er for eksempel BTD fra FDA som kan poppe opp når vi minst venter det de nærmeste månedene. I hvert fall i god tid før ASH i desember.

1 Like

Du er i hvertfall bastant. Det skal du ha.

Har man tro på NANO på lang sikt (,men tror muligens den skal ned på kort sikt) ville jeg vurdert å være litt inne og heller snitte ned/opp til det nærmer seg neste trigger i tilfelle det skulle komme overraskende gode nyheter. Da er det litt surt å ha satset alt på en omvendt auksjon.