Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Dette er ting som bjørnene forventer men som ingen vet, bare så det er understreket.

Det foregår f.eks metastudier rundt betalutin som det kan komme positive meldinger om når som helst.

Forskjellige oppdateringer om partneravtaler.

Nye updates om PARADIGME som underbygger enda mer konkret at vi er på track.

Også i ørkenen fins det deilige oaser full av budeier i bikini.

4 Likes

LOL LOL LOL jeg også skrev oase :smiley: :smiley: :smiley:

Vel, jeg har iallefall meninger som ikke endrer seg formye. Først var Nano supporterklubben litt skuffet over manglende 20/100 data. Så skjønner dem ikke hvorfor det faller… Fordi markedet også er skuffet over den samme mangelen.

Nano er uansett et 2-4års prosjekt. Man må være LOOONG og ikke bry seg så mye om svingninger.

NANO er og forblir intressant case med enorme muligheter, siden NANO ikke ligger på latsiden så komme snart fler kjøprekar fra større banker. Di kommer til og se potentsialen i det fantastikse resultaten. Gi de noen uker så har mange outperform med riktkurser runt 140-160 med høy risiko i sin vurdering.

Tenker R/R med å trade ut nå for å satse på lavere innkjøp, er å trade ut nær en mulig bunn for å satse på at det går dypere. Tror det i et større perspektiv kan være feilgrep, og tidspunktet var å gjøre dette svært raskt etter tolket Lugano melding eventuelt.
Noe som kan komme er vel kanskje større investorer som lukter på billig innkjøp i etterkant av konferansen NANO skal på nå snart for eksempel.

Jeg er litt overrasket over at det ikke er blitt foretatt innsidekjøp etter Lugano, og håper at dette skyldes nettopp at de har sendt inn søknad om BTD, eventuelt fast track til FDA.

1 Like

rsi 40 <3

6 Likes

Innsidebiten ble diskutert sist uke, konklusjonen ble det samme som du kom frem til. Fast track og BTD søknad.

1 Like

… Og det er imponerende å være objektiv. Der er du forholdvis god, men selvsagt lettere når du står utenfor.

Helt enig i at NANO er long.

Jeg prøver å kun holde meg til det fundamentale, for å så tolke om det gir opp eller nedgang. Problemet med Nano er at om man leser det som skrives spesielt her inne kan det virke som de er klar for medisin til markedet om kort tid. Mens realiteten er at de har LENGE igjen. Men de har også en giga pengebinge. Så er man long og driter i daglige svingninger… er sjangsen stor for at man blir belønnet. ( når det er sagt så har jeg hatt et par kortere nanotrader).

1 Like

Det er ingen av oss som vet når neste nyheter kommer fra Nano. Ei vet vi heller når de kommer på markedet med f.eks 15/40, de kan fort få accellerated approval på grunn av highly unmet medical need, noe FDA har åpnet mer og mer for. Det er farlig å være bastant og skråsikker på noe angående dette.

Men foreløpig har Nano sagt at de sikter på å få Betalutin på markedet i 2019. Og ganske nylig ble 2018 også sagt av Costa :smiley:
Det er rett at man bør ha Nano som en langsiktig investering, men det kan dukke opp kursdrivende nyheter når som helst.

2 Likes

@sparkonge

Beveger seg oppover nå, Mulig vi får den retracen jeg snakket om allerede denne uken, rundt 93.50. Så er spørsmålet om man skal forsøke en trade eller være rolig i båten. Mulig jeg går ut med 1/3 eller noe for å dekke giringen, og så trade den inn lavere om den kommer ned igjen. Går toget av en eller annen grunn så vil jeg også være komfortabel med det som er inne :slight_smile:

1 Like

Selskapet sikter vel på første søknad om godkjennelse i 1H 2019. Median tid til godkjennelse hos FDA i 2016 var 8/10,1 mnd avhengig om søknaden var priority review eller standard review. Dermed ser det ut som Betalutin på det tidligste kan komme på markedet i 2019. Men det er like sannsynlig, hvis ikke mer sannsynlig, at det kommer på markedet 1H 2020. Så det er fortsatt mest sannsynlig 2,5-3 år før Betalutin er på markdet.

Syns @evilfreud har noen gode poenger også. Det kan selvfølgelig dukke opp nyheter i form av partneravtale og BTD osv. men det kan like gjerne bli lenge til neste store trigger. Nano har vel ikke akkurat for vane å komme med nyheter tidligere enn man tror hehe. Så hvis folk går inn nå i på vente av fortkommende nyheter i form av BTD osv. kan de fort ende opp med å bli skuffet.

@Savepig Hvilken metastudier gjøres på Betalutin? Har ikke fått med meg dette. Vet du noe mer om saken?

2 Likes

F.eks konkret et toksikologi studie i tyskland, det vet jeg ikke navnet på.

Et annet et som plutselig kom ramlende i fjor er dette:
http://www.nordicnanovector.com/article/Pre-dosing-NHL-patients-with-HH1-anti-CD37-antibody-before-Betalutin-increases-its-pharmacokinetic-exposure-and-reduces-its-haematological-toxicity/2232313

Det ga denne bevegelsen som ble knust av Brexit:

1 Like

@Boykie

Både Humalutin og Betalutin + Rituximab kombo studien har oppstart 2H 2017 og vil mest sannsynlig bli børsmeldt ref. børsmeldingen @Savepig kom med over (eksempel på type melding som kan komme anytime).

Er enig i at det er en liten stretch å spekulere i BTD - men forutsatt at pasientgrunnlaget er stort nok for en slik søknad nå, så mener jeg det er nærliggende å tro at de har søkt (i god tid før oppstart Paradigme).

Mener det er en forutsetning at de har BTD på plass for å holde tidslinjen mot 2019?

Ja, det er riktig. Samtidig har jeg vanskelig med å tro at disse skal kunne være veldig kursdrivende etter hvordan aksjen reagerte under Lugano og den marginale effekten oppstart av DLBCL hadde på kursen.

FDA anbefaler å søke BTD før oppstart av pivotal studie, så det er sannsynlig at Nano søker om BTD i 2017, siden Paradigme er ventet å starte opp i 2017. Men hvis de søker tett opp mot Paradigme, samtidig som paradigme starter opp seint i 2017, kan man måtte vente helt 2018 til før BTD foreligger. Samtidig kan den like gjerne komme i løpet av høsten. I verste fall blir ikke søknaden godkjent engang. Slikt er umulig å vite.

Shorten i nano øker.

Er ikke overrasket over økende short, bjørnene lukter blod.

I OMER nå nettopp ble det sagt at FDA ilegger seg selv 60 dagers svarfrist på btd søknader.

Og der kom svaret ramlende godt innenfor den fristen.

Ja, det er det samme som fremgår av FDA sine nettsider også: “FDA will respond to Breakthrough Therapy designation requests within sixty days of receipt of the request”. Når det blir fremstilt over her som om det er gitt at det blir en lang ørkenvandring så er jo det naturligvis feil. Ja, det er en mulighet for at det blir det, men laaangt i fra gitt. Som tidligere nevnt så anbefaler jo dessuten FDA at BTD søkes heller tidligere enn senere. De kan til og med be om å få en søknad ut i fra omstendighetene.

2 Likes

Spørsmålet er når de søker. Og selv 2 måneder er ørkenbandring. Selv tror jeg det går endel måneder før de søker