Også greit å tenke seg at shorten ble økt rundt 90kr,
Hvorfor er automatisk shortere så mye smartere enn de som går long?
Har ærlig talt ikke skjønt den greia med at høy short er så negativt.
Høy short betyr jo at proffene forventer at aksjen/markedet skal ned.
og siden verdens mest lønnsomme fond er et shortefond så… vet de jo hva de driver med.
Ingen proffer er long?
Nettopp…derfor må det ikke nødvendigvis bli ørkenvandring nå slik du skrev.
Hahah
Jeg noterer meg bare stille at i OMER fremdeles var 20% aksjer short når den hadde gått fra 12 til 15 og så føk videre til 24.
Det er da gode muligheter for at de allerede har søkt på BTD vel? De hadde jo gode data for over en måned siden.
Ja, enig. Jeg kan ikke se hvordan det ikke skulle være mulig, men jeg tror vel heller ikke det er mest sannsynlig. Bare fordi jeg synes det virker logisk å avvente noe mer resultater fra 20/100. Vil tro at best mulig data er fordelaktig før søknad sendes.
Jeg tror @Evilfreud er inne på noe viktig og det er at a). folk flest tror det blir en lang ørkenvandring nå, og b). shorten øker, noe som bekrefter dette scenarioet.
Herlig da hvis Nano har søkt om BTD allerede, og svar foreligger om alt fra 1-6 mnd (forutsatt at de får denne godkjent før Paradigme starter opp). En slik melding VIL løfte kursen. Hvis ikke selger jeg meg nok helt ut
@Boykie ser ingen grunn til at Nano ikke skal få godkjent BTD. Copanlisib fikk priority review med ORR på 59.2%. Tror de også har søkt BTD nå: http://www.onclive.com/conference-coverage/icml-2017/copanlisib-lymphoma-data-updated-as-fda-considers-approval
Så i BergenBio tråden at det var nevnt at Nordic Nanovector hadde meldt om Market Cap på nesten 20 mrd USD i 2024. Er det noen som har tanker rundt hvor sansynlig det er å dekke store deler av market cappen?
Nano blir veldig ofte sammenlignet med Algeta. Hvordan var det med Algeta før de begynte å levere? Hva var market cappen der, og hvor store deler av den klarte de å dekke? Noen som vet? Synes det hadde vært utrolig interessant å vite for å ha en viss ide over hvor store deler det er mulig å ta dersom de skulle lykkes.
OMER er jo et meget godt eksempel. TSLA også.
Algeta’s Xofigo var ventet å selge rundt 1.5 mrd. dollar årlig i følge denne artikkelen:
Dette tilsvarer 12.75 mrd kroner årlig (ikke justert for valutaendringer). Merk at estimatet var etter at Algeta ble kjøpt opp for ca. 23 mrd kroner (17.6 mrd + 5 mrd. og noe kroner i partneravtalen i forkant).
Nano oppgir et marked på 20 mrd. dollar men det er for alle indikasjonene - inkl. 1-2FL og DLBCL (er ikke sikker på om den siste er inkludert men vil tro det).
For 3FL er markedet ventet å være rundt 1 mrd. USD i 2024.
Algeta ble altså gitt en budpremie på ca. 50% ved salg. Hvis Nano lykkes burde 3FL alene prise selskapet til 2 mrd. USD eller ca. 17mrd. kroner (ca. 350 kr aksjen). Da har jeg ikke regnet med de andre indikasjonene på toppen av dette
(Er på mobil og ser egentlig film så sjekk gjerne tallene opp. Dette er skrevet fra hukommelsen).
10 milliarder dollar høres jo ikke så verst ut, 20 er jo enda bedre er jo mye å håpe på, men da snakker vi aksjekurser! Men, Nano er vel mest sannsynlig kjøpt opp før den tid?
Nå er det to helt ulike indikasjoner og to helt ulike medisiner vi snakker om, men det er greit å bruke Algeta som en case study / referanse på det løpet Nano er i, for å gjette seg til et target. Det vil nok bli feil uansett hvor mye man regner på det, men kan gi en grei pekepinn på ballpark tall ifht. hva selskapet kan bli verdt dersom de lykkes.
Selv tror jeg 350 kr aksjen er for lavt. Vi vet at Xofigo selger for langt mer enn anslagene (ref. sist Q rapport fra Bayer) og vi vet at de også nå prøver ut medisinen i andre indikasjoner. Hvis Nano lykkes med Betalutin for 3FL er det nærliggende å tro at de også vil få god effekt med medisinen i de andre indikasjonene. Man kan derfor regne seg frem til minst 500 opp mot 1000 kr aksjen ved full klaff hvis alt i pipen klaffer.
Men ja, jeg tror også de blir kjøpt opp lenge før den tid. Dessverre.
Interessant å se litt mot Copanlisib som utvikles av Bayer og som nok er en av de største konkurrentene.
Copanlisib har fått innvilget både fast track og priority review av FDA, med en ORR på 59% og CR på 12 %. Ut fra det jeg har lest meg opp på, så forstår jeg det slik at Copanlisib gis intravenøst ganske hyppig i starten, for deretter å få behandling hver 28.dag.
Når man sammenligner både response, safety og enkelhet i behandlingen så skjønner jeg godt at Marco Renoldi mener at de har det beste produktet.
Bayer operer for øvrig med peak sales estimater på over 500 MUSD for copanlisib.
Slidsene fra citi er nå ute.
Har dere sett s17 om Humalutin før? Clinical trial start 2H17
Og de velger tydeligvis ikke dose før PARADIGME lenger.
Da regner jeg med oppstart paradigme september oktober.
Tone sa jo direkte at paradigme kommer på slutten av året. Virker som det var en glipp, men de vil jo naturligvis ha mest mulig data til å bestemme doseringen.