Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Date: 22.06.2017 Press Release no: 25/2017

On 22 June 2017, Luigi Costa, the CEO of Nordic Nanovector ASA,
purchased 2,000 shares in the company at an average share price of
NOK 85.97 per share. Following this transaction, Luigi Costa owns
81,115 shares in the Company and holds 1,338,106 options.

This information is subject to duty of disclosure pursuant to Section
4-2 and Section 5-2 of the Norwegian Securities Trading Act.

4 Likes

Da er nok ikke innsidereglene så strenge som jeg trodde:)

1 Like

Ubetydelig innsidekjøp fra en CEO som prøver å snu siste ukers trend ved å si han tror bånn er nådd?

@LostOblivion Han har 1,338,106 opsjoner med en strike-price langt lavere enn dagens kurs. Absolutt positivt at han sender et signal til markedet om at han synes kursen er for lav :slight_smile:

3 Likes

160k ut av egen lomme… Mye har du i Nano? Med tanke på at han shitload med opsjoner i tillegg. Han som alle andre er nok ikke keen på å kaste sine egne penger ut av vinduet

3 Likes

Det er jo insiderforbannelsen det der. Om man ikke kjøper så er det feil, om han kun kjøper for “lommepenger” (alt mindre enn mange millioner) så er det og feil.

3 Likes

Hvordan et innsidekjøp (lite som sådan) kan være feil/negativt forstår jeg ikke.
Om noe må da dette være svakt positivt.

Hvem kaster inn 180 000 ekstra i et selskap hvis du ikke har god tro?

2 Likes

Er 170.000,- NKR et ubetydelig kjøp? Vil ikke si det akkurat.

Edit: ser flere har sagt det :slight_smile: Men du fortjener å få det inn med teskje tror jeg :joy:

2 Likes

Jeg er ikke short i NANO eller noe sånt altså, tvert i mot. Jeg vil bare ikke ilegge dette aaaltfor mye vekt, noe markedet tilsynelatende ofte gjør med denne aksjen hehe.

1 Like

Vel, det er jo markedet som bestemmer kursen da, så jeg klager ikke på det. 3,2% opp nå, i motsetning til ned de siste dagene.

Jeg tror faktisk et stort kjøp kunne vært litt sketchy for Costa på dette stadiet. Han har helt åpenbart mer info enn markedet!
Nå kan det på en måte fortsatt komme gode meldinger uten at Costa har utnyttet det i stor grad.

Dette kjøpet tenker jeg handler mer om å sende et signal.

Det er mye diskutert.
Min mening:

Det finnes hundrevis av grunner til å selge, nytt hus, hytte, skilsmisse etc. Innsidere i gründer-selskap har ofte mye av formuen i selskapet…

På den andre siden finnes det bare én eneste grunn til å kjøpe - stor tro på selskapet.

Så er det selvsagt forskjell på NANO og Statoil her:)

3 Likes

Du glemmer kanskje den viktigste grunnen til å kjøpe. Demme opp en negativ spiral/ørkenvandring.

Dette innsidekjøpet her var vel heller labert også.

Det er en reversal det! All aboard!

Haha :smiley:

1 Like

Mistenkelig god timing av Costa. Skulle tro han brukte litt TA/ ble rådgivet.

1 Like

Leder et børsnotert selskap. Bør jo sette seg litt inn i hvordan børsen fungere.

Der kom innsidekjøpet ja. Spørs om det kommer flere også da…
Det er nok et ønske fra ledelsen om å sende et signal om at markedet har overreagert etter Lugano. 2k aksjer jo nesten ingenting i forhold det han besitter av opsjoner, men signaleffekten er viktig.

2 Likes

Absolutt ingen kaster vekk sine penger alle investerer med en tro på avkastning. Fantastiskt bra att han kjøper.

1 Like

@babyrage

Motstand rundt 88-88.50? Mulig vending 93.50 for å danne HS?
Usikker på kort sikt (er long), men jeg spådde den ville snu i området 83.50 på chatten i går.

Nå får vi se om den holder seg innenforbi range eller bryter opp!