Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Tingen er, jeg tror ikke det kommer noen nano nyheter i sommer, så jeg ser det ikke som hensiktsmessig å handle nå. Om kursen er 60 eller 70 i september spiller ikke så mye rolle, poenget er at jeg tror man er kommet lengre i ørkenvandringen enn man er idag. Jeg har null tro på at de går for partneravtale iår. Og jeg tror at dersom 15/40 hadde vært så ultraduper bra at de kan søke på Breakthrough så hadde de ikke ventet på 20/100 resultatene.

Av og til virker det litt som at folk glememr at nano har 1 milliard ish på bok. Nano har GOD tid. De kommer ikke til å rushe noe fordi de må. De kommer til å bruke all den tid de trenger. Og det er derfor jeg mener Nano er et bra long bett. Det er også grunnen til at jeg ler litt av poster som den @Nocturne fant på HO fordi den går imot alt det jeg mener Nano jobber for.

Skjønner tankesettet ditt godt.

Jeg er forsåvidt enig i mye, men ønsker ikke å stå utenfor gjennom sommeren bare sånn i tilfelle. Kan ikke skjønne annet enn at 67 må være en evt. bunn, og det er dermed ikke nok prosenter ned til at jeg vil ta risikoen.

Risk reward ved å kjøpe nå vs september der altså.

Samtidig spiller nok psykologien inn med at det er mer behagelig og sitte stille, (for meg ikke selge, for @Evilfreud ikke kjøpe.)

Sannheten ligger ofte midt i mellom, og det lureste hadde kanskje vært og solgt/kjøpt halvparten nå, og halvparten i september…

Du tror ikke det kommer BTD melding i nær fremtid @Evilfreud - helt fair det som @sparkonge sier. Jeg tør heller ikke stå utenfor når jeg er på ferie i sommer. Tåler helt fint et videre fall men tror ikke særlig på det heller… :wink:

2 Likes

Mulig 75 skal testes en gang til, men den skal bryte på høyt volum om vi skal se 60-tallet. Det tror jeg ikke vi gjør.

1 Like

Hvordan ser det tekniske ut framover? Blir visst litt mer Nano på meg :smiley::+1:

2 Likes

Fikk ikke med meg at de tok den inn engang jeg

Den ble tatt inn i forbindelse med emmisjonen som DNB var tilrettelegger for.

1 Like

Hva er det dere snakker om?

Et viktig støttenivå på 75 kan se ut til å bli brutt i dag. Da er vel neste target 67-70?

Ute av Nano for denne gang. Ser ikke helt hva som skal få det til å snu med det første, med mindre det kommer en uventet melding. Satser på ny inngang nærmere 65 om den faller mer.

Treet straks ferdigristet, volum tørker ut og rsi tenderer mot oversolgt.

Leeeenge til desember. Tror man såvidt har startet å riste i treet.

Det som får markedet til å fungere, folk har forskjellige meninger :smiley::+1: skulle selvsagt, sett i ettertid, solgt alt på 113, og kjøpt tilbake i dag eller senere. Sitter bare rolig, selger jo ikke med tap når selskapet bare melder derisking og alt går bra. Det ser ut som jeg blir å kjøpe mer heller, spørsmålet er jo når? :grin:

2 Likes

@Savepig & @Oilimp - ser ut som noen ønsker denne lenger ned. Men lurer på når de begynner inndekning av short. De har ganske god avkastning på shorten nå, så spørsmålet er hvor lenge algoene venter / hva de er stilt inn på. Om de f.eks skal hente 20-30% pr. shorthandel så er tiden snart inne for inndekning. Skal de sitte lenger så kan aksjen også gå lenger ned.

Slik jeg ser det må vi få noen fundamentale nyheter for å snu trenden.

Det eneste som jeg ser taler i mot videre fall er det @Savepig nevner, nemlig at de fleste som skal ut, er ute, og at det er tradere som selger denne ned nå. Volumet er syltynt så lukter en slags bunnformasjon her, no doubt. (+/- 10 kr?)

Kjøpte litt ekstra. RSI på bunnivå og lavt volum.
Tror som Savepig sier at treet begynner å bli ferdigristet.

Tror heller ikke det kommer til å være helt tyst fra selskapet i lang lang tid fremover.
Man har Q2 i august, samt capital markets day i september. Sistnevnte blir spennende da man nok får litt mer inngående kunnskap til både markedet og produktet.

1 Like

Du opptrer interessant.

Ikke lenge siden du mente du skulle plukke på så lavt 80 som mulig før høsten, nå er visst “treet såvidt ristet”.

Det er ofte lite rasjonelt å la kursutviklingen påvirke sine analyser.

Jeg synes aksjen er banket grassalt hardt ned nå, det kan selvsagt fortsette, men at det “såvidt har begynt” blir feil.

1 Like

80kr var før Nano kom med info som tilsa at det ikke skjedde noe før desember.

I likhet med de fleste her inne endrer jeg mening når ny info kommer til markedet. Dette forumet er ganske grei indikator faktisk på hvor mye en aksje er banket. Flere her har jo postet at de nå har solgt deler eller alt. Kanskje er vi nær bunn, kanskje ikke. Den som vet det vil tjene gode penger. Jeg vet bare at ørkenvandring ofte leder til rare utslag. Ta Funcom som eksempel.

@Oilimp

Jeg tenker som deg. Hadde fallet vært utelukkende pga. fundamentale forhold så ville det vært nærliggende og fristende å selge seg ut nå. Men all den tid informasjonen vi har har er positiv, ser jeg ingen grunn til å selge og langt fra trade på disse nivåene. Jeg ser maks nedside nå som 68.50. Det vil fremdeles være innenforbi den horisontale trendlinjen. RSI er også nå på rekordlave nivåer, kan ikke huske sist den var her nede og slappet av. Enhver trigger vil booste kursen veldig mye nå.

2 Likes

Jeg synes det er noe drøyt å si at et innsidekjøp på 2k aksjer i juni betyr at det ikke kommer ny info før Desember.

Ellers enig i at forumer kan være en indikator på hvor hardt treet er ristet.