Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Kursmål over 1000 virker mindre og mindre urealistisk, gitt an del ting vi enda ikke vet slår til. :slight_smile:

Tenk om f.eks Roche (som eier Rituximab) eller Bayer (som allerede driver i Norge med stammen av Algeta) kommer på banen til sommeren og klasker inn en partneravtale som er minst like bra som den Algeta fikk. Og hvorfor skulle den bli dårligere, når man tenker på hvor mye bedre forhandlingsposisjon NANO er i.

Da betyr det for det første at vi får enda en profesjonell vurdering fra en ekstern aktør hvor lovende NANO er, pluss at NANO vil være fullfinansiert i flere år, bare på den FØRSTE innbetalingen.

Vi husker:

Aksjekursen ville gå minst 30% over natten er mitt gjett.

:slight_smile: Vi tillater oss å drømme litt i helgen.

ASH kommer til å avklare en del. Både hvor gode nyheter NANO har, og hvor gode nyheter en del av konkurrentene har.

Ny NANO artikkel her: https://aksjeanalyser.com/2016/11/19/nordic-nanovector-nano/

På sikt signaliseres imidlertid videre kursoppgang for Nordic Nanovector-aksjen, og potensialet for aksjen i henhold til den bratt stigende trenden er nå opp mot 130-150 kroner på 6-12 måneders sikt.

Samme side står denne (er ikke gått til himmels enda, selv om den hadde en tur…):

Er vel mye “positiv” omtale av Nano her nå, en ide å ikke miste bakkekontakten?

Nano er spennende, og jeg kommer ikke til å selge, ikke på 90 eller 100, tidligst 2018-2020.
Jeg tror den vil kunne gi en pen avkastning, men nå på dette tidspunktet så synes jeg det er tidlig å snakke/drømme om 500-1000-2000 eller hva nå alle kursmålene på HO er.

2 Likes

Du vil ikke snakke om 500-1000-2000, du vil ha 2018-2020?

@Duogdu Hvis man skal snakke om verdien av Nano hvis de lykkes så er det umulig å ikke bli “luftig”. Det er f.eks bare se markedet de skal inn i (12-18 mrd. dollar), og prøve å se for seg prising om de klarer å ta 10% av dette markedet… klarer du å regne hjem en kurs under 1000 kr aksjen da? :slight_smile:

Nå er jo 10% en betydelig ambisjon i et landskap med såpass mange konkurrenter, og noenlunde effektiv behandling som allerede er etablert.

Men tallene til NANO er allerede så sterke at det ikke er useriøst å være litt ambisiøs.

"Dr. Arne Kolstad, leder for lymfom avdelingen ved Radiumhospitalet, viste Ct-scan bilder fra første pasient før og 30 dager etter behandlingen med Betalutin. Bildene viste svært gode resultater selv ved injeksjon av små doser med Betalutin. Pasienten responderte ikke på behandling med Rituximab som er den vanligste behandlingen på markedet i dag,

Pasienten var 30 dager etter injeksjonen av Betalutin kvitt alle svulstene i lysken og halsen/lungene. Noe som skapte problemer for vannlating og pust. Fra å ha så hovne bein at sko ikke lenger passet, kunne pasienten nå trene. En fantastisk pasienthistorie om en pasient som ellers ville fått cellegift med ditto bivirkninger. Behandling med Betalutin gav ingen bivirkninger med unntak av litt lavere blodverdier i en kort periode. Noe som er helt vanlig for pasienter som behandles på denne måten."

Denne pasienten fikk da kun 10mbq, og ikke predosering med illotomab.

Her er posteren med de første kliniske resultatene.
http://www.nordicnanovector.com/uploads/images/Financial-Reports/Lugano%20June%202015%20-%20Poster%2017%20June.pdf

1 Like

Denne pasienten fikk da kun 10mbq, og ikke predosering med illotomab.

De sier man ikke skal innvestere mer enn man kan tape. Vel, jeg har innvestert mer enn jeg kan tape og tenker mye på innvesteringen min. Da er det godt å sjekke fakta av og til og tenke at jo, dette er ikke på tull, Betalutin virker og Nano kommer til å lykkes :slight_smile:

1 Like

Steike jeg angrer på at jeg ikke kjøpte nano. Kanskje man skal ta litt aksjer like vel

På tide å gevinstsikre 10-20% etter oppgangen i det siste da?

2 Likes

Har tenkt det ofte men det har endt med at jeg har snittet opp. Har hatt to vellykede trader i Nano, begge har endt med at jeg har kjøpt aksjen tilbake (med flere aksjer for pengene).

Mener snittet mitt fremdeles er såpass lavt at jeg kommer meg ut med gevinst om aksjen faller mye pga. dårlige resultater i ARM 4. Men jeg tror ikke det. Er resultatene gode må jeg antagelivis kvitte meg med noen andre posisjoner og vekte opp enda mer.

Det er vanskelig å ikke bli forelsket i en aksje som Nano. Ja, det er fremdeles ganske høy risiko i denne men den har til gjengjeld også et av de største potensialene for kursoppgang av alle aksjer jeg følger… :slight_smile:

1 Like

Tror kanskje ikke alle ser hvor mye den interne risken for Nano faktisk har falt siden denne tråden ble startet. Det stemmer jo teoretisk at et biotech startup i Fase 1 kun har 10% sjanse for å lykkes, men Nano er nå helt mot slutten av et Fase 1/2 studie, med etterhvert ok mengder tall å vise til, de er ikke i det som tilsvarer fase 1.

Om ting fremdeles ser bra ut på ASH, så anbefaler jeg absolutt at folk gjør sin DD på denne, for da er vi kommet langt.

Risikoen er forsatt stor

2 Likes

Jojo, prøver å ordlegge meg litt spesifikt her:

Den interne risikoen for Nano, som da går på om de klarer å følge planen sin (de har nå fulgt guiding fra Q3 i fjor plettfritt i et helt år i strekk), og om de oppnår resultater innenfor de rammene som trengs (her er det på rett spor), og om pengene holder (ingen overraskelser her), er betraktelig lavere enn før.

Men, så har man et par eksterne trusler:

1. Konkurrenter, mange om sikter seg mot NHL.
  2. FDA er kronisk utforutsigbare når det gjelder om de gir godkjenning eller ikke. Til dette kan vi si at NANO har bygd opp et internasjonalt team både i ledelse og styre som har vært gjennom denne løypa før.

Det er også på grunn av høy risk at aksjen fremdeles er så lavt priset i forhold til hva den vil være verd ved suksess.

Algeta lagde en medisin som forlenger livet til pasienter med tre måneder, samt virker smertedempende. Ble solgt for 2,9 milliarder USD.

NANO lager en medisin som sender pasienter som ikke reagerer på annen behandling tilbake til et godt liv, og er i dag verdsatt til 0,45 milliarder USD.

Igjen, ASH-konferansen kommer til å avklare mye, både for NANO og konkurrenter. Alle kommer med guns blazing der.

Du vet de er årevis unna FDA godkjenning?

FDA er ikke en risikofaktor enda engang.

1 Like

Når er denne ASH-konferansen? Er det ventet resultater i nær fremtid? Q3 er til uken ser jeg… er vel en trigger det også.

Begrenset med triggere igjen før Fase 1 resultater foreligger. Oppeisden ved positiv fase 1 er begrenset fordi aksjen har gått ekstremt mye, nedesiden… vel den er ganske stor :wink:

Godkjenning er ikke årevis unna etter hva jeg har forstått, da de har signalisert at de vil gå for fast track 2018.

Og hvor lang tid tar det før den studien er klar tror du? og når studien er klar tar det et lite år for å få godkjenning.

Så du snakker fort 2-3år fra 2018, om alt går på skinner.

Evilfreud er med all respekt ikke helt på ballen her.

Jeg er selvsagt meget klar over at foreliggende plan for Betalun er at første søknad om godkjenning er ment å sendes 1H 2019. Dette står i skjemaet jeg la inn noen få poster over her.
Når det er sagt, så er en fast track godkjenning for Betalutin for 3L Folikulært Lymfom en helt reell mulighet, fordi disse pasientene er så syke, og da er det lavere krav for godkjenning. Betalutin kan være godkjent allerede om to år fra nå.

@Evilfreud, du må lese deg opp på hva Orphan Drug Designation innebærer, og hvorfor selskaper som får godkjent dette blir priset mer attraktivt enn andre.

Orphan drug: http://www.fda.gov/forindustry/developingproductsforrarediseasesconditions/howtoapplyfororphanproductdesignation/default.htm
Fast track: http://www.fda.gov/ForPatients/Approvals/Fast/ucm405399.htm

Det er feil å si fase 1. Lymrit-37-01 er et Fase 1/2 studie, det er ikke samme greie.
http://www.lillytrials.com/docs/terminology.html#P

@Jan, ASH er om tre uker, der vi data vil legges frem.

NANO:VIL LEGGE FREM OPPDATERT FASE 1/2-TESTRESULTATER MED >BETALUTIN
14:31 Oslo (TDN Finans): Nordic Nanovector vil legge frem oppdaterte resultater og >analyse fra den pågående fase 1/2-testen med Betalutin på pasienter med non->Hodgkin lymfom (NHL).

De vil legge frem resultatene under Annual American Society of Hematology (ASH) >3.- 6. desember, ifølge en melding torsdag.

1 Like