Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

@Evilfreud det er ganske vanskelig å finne reelt snitt i Nano for min del siden jeg har vært ut og inn av aksjen siden første kjøp på 40 kr.

Har også tradet med deler av beholdningen for å få siste snitt ned. Første salg (etter ATH-fallet) ga pen gevinst så skal det trekkes fra snittet?

Får vondt i hodet av å måtte regne på det. Må da gå gjennom alle handlene i aksjen siden august 2016!

2 Likes

Snitt på 23 ca, så lever godt med de svingninger som er og har vært.

For øvrig så er det viktig å påpeke at biotek er biotek. Man vet aldri hva som kan skje.
Ettersom risikoen i bransjen er såpass høy så er det dessto viktigere å sette seg grundig inn i selskapet og hvilket marked de skal inn i.

Første spørsmål blir jo om effekt og sikkerhet blir såpass bra at FDA velger å godkjenne behandlingen.
Mye tyder på dette basert på de foreløpige resultatene i mine øyne.

Andre spørsmålet blir jo om behandlingen kommer til å få sin plass i markedet.
Her ligger det nok mye av usikkerheten, og det er dermed godt å se at Xofigo gjør det såpass bra innenfor sitt marked.

1 Like

90ish på meg. Og sover godt med det.

Så spørs det om det er noe vi trenger å bekymre oss for i det hele tatt? Se på Tesla f.eks. Aksjen er overpriset til de grader uten tilsvarende inntjening å vise til. Den prises for fremtidig vekst. Samme med mange andre aksjer med høy mcap uten reell inntjening å vise til.

Poenget mitt er at aksjekursen vil være høy ved en FDA godkjenning. Hvor høy? Tenk på et tall. De fleste vil vel selge seg ut da, og være fornøyd med gevinsten og reisen?

Og så har vi jo alltid oppkjøpsspøkelset som smiler i bakgrunnen når vi kommer så langt :wink:

1 Like

Ja, jeg tror nok også at den vil prises høyt selv om salget i starten uansett vil være lavt.
Når man i tillegg vet at mange selskaper kjøpes opp etter FDA godkjenning så er ikke kursen på det tidspunktet noe å være særlig bekymret for.

Det vil nok etterhvert å gå inflasjon i FDA godkjenninger slik det virker som om Trump sitt FDA legger opp policyen. Så det betyr at man omtrent kan ta for gitt at Betalutin vil få godkjenning (Jeg personlig har LOA på 90% eller noe sånt med det vi vet om safety og efficacy nå), mens det på den andre side vil være en litt større jungel av konkurrenter å manøvrere i for å få tilstrekkelig markedsandel

https://twitter.com/hashtag/FDAapproves

1 Like

Har heller ingen anelse om hvordan regne snitt nå. Gikk inn på ca 14 i 2015 og økte på ca 25 og 50. Tok deretter ut mye gevinst på 97, men sitter igjen long med resten. Gevinsten førte jeg over til en Zerokonto for litt trading i andre selskaper, men har likevel benyttet en del av denne i Nano fordi jeg føler jeg kjenner den godt. Tatt noen gode trades i området mellom 90 og 110, men er akkurat nå i minus på Zerokontoen med snitt der på 91. Ble litt overrasket over markedsmottakelsen av resultatene som ble presentert i juni, men kan ikke se noe særlig negativt fremover pr nå så ikke veldig bekymret :slight_smile:

1 Like

Er jo ikke vanskelig å regne ut kostprisen man har hver aksje om ikke man har en veldig dårlig nettbank. :slight_smile:

Inne i nordnet er det bare å velge alle kjøp og salg transaksjoner for et verdipapir slik at man får summen av disse, og så dele dette på antall aksjer man sitter med.

Dette regnestykket gir meg snittkostnad på kr 5,04 per nano-aksje, men jeg mener at folk har fortalt at dette ikke er snittprisen likevel?

(Tar høyde for at jeg kanskje roter fælt her.)

1 Like

skandiabanken tar ikke med kostprisen for emisjoner i alle fall…

Nei det er sant, man må huske på å telle med alle verdipapirer man har handlet ifm en aksje så som tegningsretter og emisjonsaksjer der det gjelder.

Helt enig!

Jeg er i pluss på aksjekontoen mtp innskudd, uttak og saldo nå, men er nok ca 20-30.000 kr i minus i Nano kanskje, da en del av overskuddet er fra Funcom-salg og Bergen group-salg. (Takk for det tipset @Nocturne )
Edit: Da tror jeg det reelle snittet mitt er på ca 85 kr. Solgte rundt 70-71 ish for å ta tapet skattemessig, og kjøpte tilbake og en del mer rundt 70 og på 60-tallet.

3 Likes

Det var ikke så vanskelig nei… :wink: Ser ut som jeg da ender opp med 13,5 på long-posten og 85,5 på Zero-kontoen.

Du kan lene deg godt tilbake med 5,04 :smiley: Bra jobba!

1 Like

Glemte helt ut at man kunne filtrere på verdipapir. Det gjør det litt enklere :slight_smile:

Hei alle alle sammen, her var det mange pene lave snitt :grinning:

Ny her som tenker å se an aktivitetsnivået og kvaliteten på NANO trådene den neste tiden. Temmelig lei av baisselandet på HO, og håper moderator ordner opp raskt hvis noen prøver seg på meningsløse utspill uten substans her i gården. Liker motsetninger, men det må inneholde noe mer enn et lavt kursmål.

Ung mann, Oslo, lite peil på aksjer, men holdt på i noen år med OK avkastning i en verden som som bare har gått opp, opp og opp (skal mye til å tape penger da) siden 2008. Så det blir spennende å se når ting snart begynner å falle, og hvor stygt det blir. Aksjer som NANO bør vel lide temmelig heftig om ikke eksemplariske kliniske data eller oppkjøp trumfer i tide.

Hva angår NANO fattet jeg interesse i fjor vinter og sånn sett kommet for sent til moroa mellom 10-20 NOK hvor flere av dere hoppet på toget. Derfor har jeg etter flere kjøp før Lugano fått et snitt på 90 som ikke er særlig pent p.t., men sover godt. Selv da jeg nesten var syv siffer i minus på det verste for noen uker siden, så har jeg så stor tro på NANO kortsiktig og langsiktig, at det bare var å vente seg igjennom 60 talls duppen.

Paradigme med 20/100 føler jeg større sannsynlighet for enn 15/40, ellers hadde de avblåst 20/100 fase 2 nå.

B/R oppstart fase 2 er jo virkelig karamellen i det lange løp med gjenåpning av CD20.

Humalutin med den menneskelige komponenten blir også svært spennende å følge, men dette er langt fram i tid. Pengene og hvem som backer selskapet er jo den store forskjellen fra Algeta.

Og med glimrende ledelse og meget gode ansettelser i det siste så ser dette, enn så lenge, meget bra ut. Kommer nok mange dupper til og jeg kommer til å trade på en del av dem så lenge long caset er inntakt, for da har jeg ikke lenger en fødsel å hanskes med som jeg måtte den 14. juni :slight_smile:

10 Likes

Snitt på 72. Plukket opp den fallende kniven på 69 da jeg trodde det kunne være bunnen, etter ett mislykket forsøk på 72. Fylte deretter på på 72,5 og 75.

3 Likes

Snittet på ca 100+… Surt men hadde ikke fulgt Nano tett nok og ble revet med. Ikke det store tapet og tar det derfor pent og fører det opp i blokken som dårlig timing. Man lærer så lenge man har lever. Satser på at jeg er godt i pluss før vi bikker 18.

3 Likes

Kjøpssnitt på ca 17, men solgte en del rundt 110-114 for å gå i Targovax ifjor samt noen andre investeringer. Solgte for mer enn hva jeg gikk inn med i NANO, så i teorien under 0 i snitt. :slight_smile: Har ekstremt god tålmodighet, men ser veldig frem til 2019-20 :smile:

4 Likes

Fare for litt overdreven teknisk optimisme her, men synes det kan se ut som vi ser en liten vimpel her nå, med potensiale opp til ca 96 der vi også har sett topper tidligere i år:

Passer vel heller ikke så verst med evt brudd opp på motstanden på 86 som @Nocturne nevnte for et par tre dager siden.

3 Likes

Snitt her på 93. Skulle gjerne hatt snitt på 5 men er jævlig fornøyd bare med å være inne i nano. 2020 baby! Hausshauss :smile:

2 Likes