Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Det volumet vi ser hittil idag, er dette et høyt volum synes dere? Sånne ting kan jeg pent lite om - om f.eks 80.000 er et høyt volum innen kl 10:00. Kanskje et teit spørsmål, men jeg spør nå fordeom :slight_smile:

Ja, volumet er bra frem til nå.

Du bør sette deg inn i hvordan volume bars fungerer i diagrammet til nocturne over. :wink:

Man må over 250.000 omsatte per dag i Nano for at det skal være vesentlig, 400.000 er brukbart. 600.000 og over er en bra dag.

2 Likes

Okei, takk :slight_smile:

Er det sånn at utlåner kan kalle tilbake aksjer lånt til short når den selv vil? Da høres det jo enda mer livsfarlig ut å shorte. Vil anta det ligger noen avtaler til grunn, og siden Folketrygdfondet sier de vil stemme for alle aksjene så er avtalen at de skal forbli utlånt til en generalforsamling tar sted?

Noen som har noen synspunkter rundt dette? Hva skjer hvis NANO kaller inn til ekstraordinær generalforsamling?

Aha, takk! :slight_smile:

Hvordan finner man ut hva som er bra volum i ulike aksjer? Er det via volume bars som du referer til, samt se over tid hvordan aksjen oppfører seg?

Har ikke våget meg ut på shorting, så vet ikke med sikkerhet.
Men vil tro at man oftest har en frist for tilbakelevering når utlåner tilbakekaller aksjene. Med folketrygfondet som motpart så er nok de som shorter på ganske trygg grunn.

Ved EOGF så vil jeg tro at det vil være litt saksavhengig. Ved saker av interesse for FF, så skulle man tro at de valgte å tilbakekalle aksjene.

Normalt kan man det, Større aktører lager ofte avtaler slik at de har litt mer tid på seg

Hvis dette volumtrøkket fortsetter videre i dag så er det et godt tegn for aksjen. MA, EMA og MACD er positive og viser tydelig skifte fra Lugano nedturen. Nå har vi begynt å spise på dags candlen som er ensbetydende med fallet den 14. juni.

Dette bør gå et stykke til mot Q2 før vi eventuelt roer litt.

Brudd gjennom 200 dagers kan vel sies å være bekreftet nå. Så spørs det om den skal ned og teste 200 dagers eller bare dure videre opp. Det har som nevnt vært reaksjoner tilbake når RSI har vært rundt 70-72, men det er litt til igjen før vi er der. Kursen er akkurat nå i ferd med å bryte øvre bollinger også :slight_smile:

3 Likes

Ute av Nano. Veldig fornøyd med reisen med kjøp på 69, 72 og 75, og nå siste på 86. Tror på videre oppside, men tror det kan komme en korreksjon pga tempoet i stigningen, høy RSI og motstand på 93. Satser på lavere inngang, muligens på 86.

Edit: Håper for @Oilimp og dere andre langsiktiges del at jeg tar feil :wink:

4 Likes

På lang sikt skal den over 300-400, så her er det bare å ta seg et wienerbrød og logge av. På kort sikt skal nok RSI roe seg i morgen og teste støtte rundt 86-88, så får man vurderer om man vil gamble på en slik trade.

Bra stigning og brukbart volum i dag, men @FreddyG jeg selger ikke en aksje før den er godt oppe på tresifret. Håper du får rett at den skal over 400 ja! :grin: :money_mouth:

Sett opp netfonds sånn som dette, så har du et bra basisview:

Arithmetic moving average aktivert, på 200 og 50
Volume aktivert, med directions rød/blå og average på 25 dager.

Så ser du at 25 dagers average på omsetning nå ligger på rett over 300, etter en veldig stille sommerferie. Altså ønsker vi oss opp på 400 for at det virkelig skal svinge litt. Men du ser også at sånne crazydager med ekstrem omsetning på en million og mer aksjer kødder jo til averagen ganske mye.

2 Likes

Sikret litt gevinst jeg også, klok av skade. Hadde en SL på 91.60ish som jeg ser har kicket inn. Har en del midler å handle for nå, men solgte bare 1/4 av aksjene :slight_smile: Er ikke helt komfortabel med å gjøre det men vi får se hvor lurt det var. Satser på å kjøpe inn igjen i morgen kanskje…

Mind the gap

For mitt teknisk utrente øye ser kursbildet ut som de forrige gangene jeg har blitt lurt til å gå ut med en liten traderdel hvor så kursen øyeblikkelig har reagert opp igjen. Jeg velger derfor å la de stå denne gang. Det er formodentlig et tegn på nedgang. :smiley:

Jeg setter pris på at dere forklarer de tekniske analysene og rasjonaliserer avgjørelsene dere tar. Lærer en del av det.

5 Likes

TA for 1 år (DN Investor):

1 Like

Det er def. en risikofylt øvelse men heldigvis så har jeg nok aksjer fremdeles til at det ikke svir så mye om traden går feil vei :wink:

Edit: Ble 500 aksjer på 91.90 og resten på 91.50 og 91.60. Nå legger jeg ut litt mer aksjer litt høyere opp og kjøp litt lenger ned. Foreløpig ser det bra ut :slight_smile:

Supert, tusen takk for det :slight_smile: da har jeg litt å fordøye :slight_smile: