Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

I put my money where it’ll grow fo sho! :smile:
Planen er å gå ut med litt ila. høsten men ellers sitte rolig om den faller.

Du ser jo på mange måter TA rett i fjeset og bare "i fart in thine general direction’

Joda, kanskje. Men volumet er lavt, fundamentalt tror jeg ikke på mye lavere enn dette før Q2 og tenker TA kan ta feil :wink:

Jeg ser heller ikke det skrekkscenarioet mange ser i TA. Jeg ser en høyere bunn enn sist og fall på lavere volum etter stigning på 25% siste måneden. Kjører en buy when others er fearful.

Om noe tror jeg vi kan få en liten sell-off etter Q2, men velger å stole på magefølelsen her og tror de neste 4 månedene blir Nano en god aksje å sitte med :wink:

1 Like

Hvorfor sell-off etter Q2? Er ikke det bare regnskapstall og andre kjedelige ting?

Sikkert basert litt på tidligere erfaring, som etter Lugano.

1 Like

Fear enough, men kursfallet etter Lugano har jeg fått inntrykk av at handlet om (overstadige) forventninger til info som ikke ble innfridd. Folk har vel ikke noen forventninger til Q2. Men for all del, det kan være.

1 Like

Ingenting er kjedelig med NANO. At ikke kvartalspresentasjoner inneholder store nyheter glemmer tradere og nervøse hver eneste gang virker det som. Er du Calu på Hegnar forresten?

Nerver? Aksjehandel som er så gøy. Calu på Hegnar ja.

Noen forventer nyheter på Q-rapportene og blir skuffa og selger når det evt ikke kommer noe, eller ikke nok nyheter, eller feil nyheter osv- noen av oss andre sitter rolig gjennom alt :slight_smile:
Ps: Fear enough betyr at du er redd nok, fair enough betyr greit nok :wink:

2 Likes

Fear enough to cause sell-off… :wink:

2 Likes

Jeg har nok studiepoeng i engelsk til å vite det, så det må ha vært en freudian slip. Hehe

2 Likes

Fort gjort det :sweat_smile:

Kommet enda en synlig short posisjon idag etter gårsdagens handel, mon tro hvor mange flere som ligger å lurer rett under 0,5% grensen?

3% shortede aksjer er vel ganske lite da?
Norwegian har vel 30% ca.

Norwegian har 13,85% som er synlig short, men ja 3% er ikke mye. Med alle skjulte posisjoner kan den være noen prosent høyere - ikke godt å si.

Tror uansett at kursen drar kjapt oppover når den skal dekkes inn - spesielt hvis det slippes en god nyhet som gjør at få er villige til å selge.

1 Like

3% er ganske mye, norwegian har ca 15%

Mye og mye, 97% er ikke shortet da :sweat_smile: men seriøst 3 er ikke all verden da. Hvor mye er f.eks Funcom, Axa, Pcib osv shortet?

1,4% i funcom. Lavere i de to andre

Ok, ja da er jo 3 litt mer. Men men, ikke bekymret for det :slight_smile:

Så lenge de kommer med gode nyheter så syntes jeg det er “bra” det er en grei short posisjon - det gjør at det kan bli et godt hopp når den først begynner å gå! :smile: Hvis alle skal kjøpe tilbake de ca 1,5 millioner aksjene som er short vil det vises godt på kursen! Men, må som sagt levere gode nyheter for at det skal skje.

2 Likes