Alltid litt imponert når NANO ikke femdobler den negative bevegelsen til OBX. Hva skjer hvis det kommer kurssensitive meldinger i en aksje med så lavt volum?
Skjønner ikke helt hvorfor flere drar paralleller mellom Kite Pharma og Nano. Den eneste likheten mellom selskapene er at noen av indikasjonene de utvikler behandlinger mot overlapper.
Slik jeg ser det ble Kite Pharma kjøpt opp fordi de er et av verdens ledende firma innenfor celle baserte terapier, ikke nødvendigvis fordi de utvikler legemidler mot malignt lymfom. Oppkjøpet vitner om at en stor aktør i bransjen har tro på teknologien, og er villig til å betale mye penger, for å anskaffe en robust teknologisk plattform egnet for videre satsning. Da er det ikke så rart om det har en positiv effekt på andre aktører innenfor samme teknologisegmentet. Det er trossalt et sterkt vitnemål på potensialet Gilead (som tidligere har godt svært gode lignende oppkjøp innenfor HCV) ser i teknologien. Nano utvikler ARCs for terapeutiske formål, og har ingen kompetanse innenfor cell therapy. Dermed har jeg liten tro på at dette skal ha en positiv effekt på Nano. Isåfall tror jeg det er fordi hele bransjen har blitt påvirket positivt, pga. et stort oppkjøp innenfor sektoren.
Må si meg enig der, jeg forventet heller ingen særlig direkte boost til NANO, derimot var jeg så sikker på boost av JUNO at jeg ikke fatter at jeg ikke kjøpte noen aksjer.
Det sagt, så gir det jo noen perspektiver på verdsettelsen av et velfinansiert prekommersielt selskap med en bred pipeline.
Og håpet lever jo for at Rocher, Bayer, Novartis og de andre skal begynne å bevege på seg og gjøre strategiske moves, noe som kan trigge en serie av oppkjøp og partneravtaler, både for å utvide pipelines, men også for å hindre de andre.
Dette innlegget var ikke så verst på HO forresten:
SMA300 når oss straks igjen.

@Boykie godt poeng.
@Savepig hvis det Uredd skriver stemmer ifht. KITE tør jeg ikke tenke på resultatene Nano kan oppnå i kombinasjonsstudien sin. Og så har vi Hemalutin også i lommen. Betalutin er bare begynnelsen. Jeg skulle gjerne hatt mer å kjøpe for… 
Heldigvis blir det gode muligheter for å plukke aksjee på lave kurser fremover
Kanskje, kanskje ikke. Hva er begrunnelsen for at du tror det?
Ørkenvandring.
Flip a coin. 
Denne kom ramlende 5. september i fjor, den kom helt ut av det blå.

Og så denne da, som jo ble varslet på q2, vi venter vel ikke noe tilsvarende triggeraktig nå.
Edit:
Denne kom også ramlende helt ut av det blå, men ble drept av brexit:
Virker som det er en del motstand ved 77?
edit: KOMMENTAR NUMMER 5000! 
@Evilfreud Joa… men som @Savepig påpeker kan meldinger komme som lyn fra klar himmel. De skal i gang med hele fire studier i 2H2017. Tviler på de melder alle disse i desember for å si det sånn 
Joda, Evilfreud har jo sagt ørkenvandring til desember 

Det er jo greia med ørkenvandring. At det kan komme en melding ingen forventet. Poenget er jo at det ikke er noen forventede meldinger i nær fremtid som skaper ørkenvandringen 
Date: 30.08.2017 Press Release no: 34/2017
Oslo, Norway, 30 August 2017
Reference is made to the stock exchange notice published by Nordic
Nanovector ASA (the Company) (OSE: NANO) on 10 July 2017 where the
Company announced that the board of directors of the Company had
resolved to increase the Companys share capital in connection with
board members exercise of RSUs.
The share capital increase has been duly registered in the Norwegian
Register of Business Enterprises. Following such registration the
Companys share capital is NOK 9,808,880.40 divided into 49,044,402
shares, each with a nominal of NOK 0.20.
Tror dette medfører riktighet;
“Innlegg av: Hugoil (30.08.17 13:16 ), lest 270 ganger
Ticker: NANO
RE^1: Noe på gang?
RSU er styrehonorer dimensjonert etter vanlige kriterier/nivå, men omgjort til aksjeekvivalenter på det tidspunktet og kurs som styrehonoraret ble gitt. Så er det opp til styremedlemmene selv å innveksle RSUene til aksjer på et tidspunkt de tror gir dem flest aksjer (gjenspeiler da en tro på at kursen da er fordelaktig).”
Skulle gjerne lest denne:
“https://www.bioportfolio.co.uk/product/112279-nordic+nanovector+asa+(nano)+-+pharmaceuticals+%26+healthcare+-+deals+and+alliances+profile.html”
(Tidligere linket av @Savepig?)
Haha, ærlig svar det
Syntes du hadde redegjort godt for noe tilsvarende tidligere.