Takk for oppklarende svar! Har ikke lest alle tidligere innlegg i tråden her, men burde selvsagt ha forstått at du har kontroll på de ulike antistoffene: beklager! Enig med deg i at hovedmålet med studiet var å undersøke terapeutisk effekt, men jeg mener det fortsatt var vesentlig at de inkluderte RTX (og Cetuximab) som referanse, og at dette gir grunnlag for en sammenligning.
Vet at RTX ikke er 1.linjebehandling for NHL alene, men i kombinasjon som du skriver. Mitt poeng var at det er det vitkigste medikamentet for NHL, og at det derfor er essensielt å benytte som referanse for virkningsgrad i Betalutin. Jeg er helt enig i at man må være aktsom hva gjelder konklusjon CD20 vs CD37, men det er vanskelig å fornekte at resultatene ser lovende ut.
Dersom den økte strållingseffekten skyldes internalisering og crossfire-effekt, så tviler jeg på at et annet isotop vil endre på dette (så fremt det er betapartikkelstråling), men endring av ARC eller chelator kan selvsagt påvirke internalisering, så jeg er enig i at resultatene fra dette studiet ikke kan generaliseres ift. CD37 vs CD20 som target.
Takk for fine linker, interessant å se at RTX har vist tilsvarende synergistisk effekt tidligere i kombi med stråling. Skal ærlig innrømme at biokjemien min kommer til kort når det gjelder å forstå effekten RTX har i kombinasjon med stråling ved regulering av cellesyklus, men jeg forstår hovedprinsippene.
Skal bli spennende å se terapeutisk effekt på Humalutin, ja. Dersom cytotoksisk effekt kommer i tillegg kan det bli litt av en kraftpakke, særlig mtp. at gjentakende behandlinger er mulig. Jeg har helt ærlig mer tro på Humalutin som en revolusjonerende NHL-behandling, enn Beta+RTX, selvom sistnevnte riktignok kan spille en viktig rolle i et kortere perspektiv.