Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Tre dager på rad med samme sluttkurs

2 Likes

Enig. Man har jo alltid den generelle risikoen med biotek, men ser man på Nano konkret, som er det eneste interessante å diskutere her, så er det mangel på momenter som trekker ned. Dahle-salget er veldig lenge siden nå. Kanskje kan man kritisere Nano for noe presisjonsmangel i meldinger, men overall så peker argumentene oppover :smile:

4 Likes

Jeg kjøper i noen grad teorien om at mange av aksjene short i NANO ikke har så mye med selskapet å gjøre.

1 Like

Ikke det at jeg har peiling på hvordan de som shorter aksjer tenker, men hvis dette var et “aktivt” valg, å shorte nettopp NANO, altså, at det ikke dreier seg om en short på indeks eller noe sånt, så ville det vel lønt seg å dekke inn når aksjen var nede på og jokka mellom 69 og 75 i et par uker i sommer. Jeg synes å ha lest noen påstå at mye a shorthandelen ble gjort på kurser på 90. Det er ikke noe jeg kan verifisere nå altså, HO-prat (locker room). Ville ikke det eventuelt vært nok avkastning til dekke inn?

Det har jeg gjort mange ganger uten å ha funnet et svar. Antar at ikke du heller har noe svar på det :slight_smile:

I dag deles alt i sosiale medier og vi har mye større tilgang til informasjon enn for 20 år siden, da Zevalin/Bexxar kom på markedet. I dag og i fremtiden vil pasienter og pasientorganisasjoner i mye større grad finne informasjon om behandlingsalternativer og kreve den best mulig behandling i forhold til risiko og med best mulig livskvalitet. Betalutin har kontrollerbare hematologiske bivirkninger, men utifra det jeg har lest er ikke dette noe pasienten merker mye til selv, dette er meget viktig da det blir større og større fokus på QoL hos pasienten av FDA:

Dette utdraget er fra en artikkel som er generelt angående RIT. Artikkelen tar opp flere argumenter for som er for bruken av RIT i NHL, den anbefales:
“The treatment approach is also well tolerated by older patients, making RIT a strong treatment choice for patients in this group with relapsed follicular lymphoma. Patients who know about these attributes are beating a path to the hemato-oncologist’s door requesting this treatment!”

http://ascopubs.org/doi/10.1200/JCO.2009.26.8748

Utdrag fra en artikel som nylig ble sendt ut fra FDA:

“Involving the end-user – the patient – in identifying health priorities and outcomes desired from health interventions is critically important.”

“Rapid advances in smartphones enable the creation of platforms that make it easier for patients to take ownership of their health information. It also allows us to use more of that information to advance regulatory decision-making and product science. This is especially relevant as more information is being collected in real-world settings, and more closely reflects the patient experience. This gives us a new and valuable perspective on the performance of technologies.”

https://www.fda.gov/NewsEvents/Newsroom/PressAnnouncements/ucm579842.htm

2 Likes

Godt skrevet Montebello.
Det blir klarere og klarere at Betalutin sin uovertruffne QoL også er viktig. Aaalt styres ikke av CR og ORR.

Fredagstanke:
Skal NANO få tildelt Breakthrough therapy designation før oppstart PARADIGME begynner det å haste. En søknad må i allefall være sendt.

(Kan ikke forstå annet enn at Betalutin får BTD når Copanlisib fikk Accelerated Approval)

Kommer det melding om BTD tror jeg kursen åpner på ca. 100kr

4 Likes

Takk Sparkonge.

BTD kommer nok etterhvert, gjerne når man minst forventer det. Tipper 30% opp på BTD-melding, men det vil bare være starten på oppgangen tror jeg.

Summary
An ever increasing number of commercial radiotherapeutics are entering the clinic, signalling a dramatic change from the small number of well established products, some of which have been used for over 60 years. There are estimated to be 10-20 new products in development or in early phase clinical trials, and the market is predicted to grow significantly in the foreseeable future. This explosion of activity brings unprecedented opportunities for nuclear medicine, but also a host of challenge relating to regulations, variations in procedures and practice throughout Europe. Large investments are involved with data acquisition for licensing product approval and clinical optimisation of a new agent, often in an already competitive market.

http://eanm17.eanm.org/content/uploads/2016/03/PS_3-4.pdf

3 Likes

@sparkonge jeg tror BTD approval sender kursen glatt opp mot 110-120, da markedet skjønner at dette er stort og større ting i vente i nær framtid. Men la det være sagt, jeg er en optimist :grin::+1::+1:
Edit: har tenkt, drømt og fantasert litt. En på det unevnelige forum hadde regnet seg fram til en verdi på 4000 pr aksje. Så på mandag forventer jeg et bud på 3000 pr aksje, da har man godt over 30 mill. Det bør holde :joy::joy:

2 Likes

På en litt kjedelig søndag kveld stakk jeg innom ho for å se om det mot formodning var noe fornuftig å lese der.
Hva ser jeg? Joda "gode gamle " somsa med sine spinnville bajsseteorier :joy::joy:
Svitsja heller på Ray Donovan mens man venter på mandag, november på onsdag og trolig en del spennende nytt i måneden(e) framover. :+1:

2 Likes

Trenden på aksjonærlisten holder seg, topp 50 øker sakte men sikkert. Shortbeholdning på ssr har holdt seg på 3,16% siden 18.10.

OM Holding øker med 20.000 til 1 221 366
DNB NOR MARKETS, AKSJEHAND/ANALYSE MARKET-MAKING øker med 134 068 til 798 536 og er nå oppe på 7. plass på topp 20.

Topp 50 eier nå 51,57%, opp fra 51,32% forrige uke.

Kilde: Stocktalk.no

Jeg må si jeg sliter med å skjønne sammenhengen mellom at DNB på eierlistene har økt fra 453 014 den 03.10 i følge aksjonærlisten på hjemmesiden (http://www.nordicnanovector.com/investors-and-media/shareholders)
til 798 536, samtidig som at vi på omsetningslistene ser at DNB har nettosolgt 40.000 i samme perioden. (http://home.broadpark.no/~borsdata/OVERSIKTE/NANO.html)

Jeg hadde ihvertfall forventet at det viste igjen i kraft av at shortposisjonene sank (https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010597883)

Noen som har noen tanker på det?

3 Likes

De kan ha hatt utlånte posisjoner til short som har vært under 0.5%?

3 Likes

Ja enig, dette har jeg streifet innom. Jeg har jo hele tiden ment at det er mange flere aksjer som har vært short i NANO enn de man ser i registeret.

Synes registeret både burde hatt en lavere terskelverdig for visning av shortposisjoner, men det burde også vært meldepliktig å oppgi at man HAR leid ut aksjer.

3 Likes

Enig.

Angående DNB så er det vel også mulig at de kan handle utenom børs?

@Hugoil har snakket om Dark Pools og at handel ikke er synlig for alle?

Det er rigget for å fucke over alle som ikke har peiling. Det er bare å holde fast så lenge det ser ut som det går veien :wink:

1 Like

Novartis planlegger å kjøpe opp AAAP. Selskapet driver innenfor samme felt som Nano. Tilbudet verdsetter AAAP til 3.9 mrd USD.

https://www.novartis.com/news/media-releases/novartis-announces-planned-acquisition-advanced-accelerator-applications

5 Likes

http://www.mednous.com/news/novartis-acquire-aaa-strengthen-oncology-pipeline

Novartis to acquire AAA to strengthen oncology pipeline

Monday 30 October 2017
Novartis has announced plans to begin a tender for all of the shares of Advanced Accelerator Applications (AAA) SA, a radiopharmaceutical company that has an approved product for the treatment of gastroenteropancreatic neuroendocrine tumours. The offer is valued at $3.9 billion.

Switzerland-based Novartis said the acquisition would strengthen its oncology portfolio with potential applications across a number of early development programmes. AAA’s lead product Lutathera is a lutetium-177 labeled somatostatin analogue peptide that was approved by the European Commission in September for gastroenteropancreatic neuroendocrine tumours and is currently under review at the US Food and Drug Administration. An FDA decision is expected in late January 2018.

Lutathera’s approval was supported by data from a Phase 3 trial in which Lutathera showed a significant improvement in the length of time that patients with mid-gut neuroendocrine tumours lived without their disease getting worse. This was compared with Sandostatin LAR, a drug produced by Novartis.

Nuclear medicine is a branch of medical imaging that uses small amounts of radioactive material to diagnose and treat disease. Besides Lutathera, AAA’s portfolio of radiopharmaceuticals includes radioactive agents for positron emission tomography (PET) imaging as well as single-photon emission computed tomography (SPECT) diagnostic products. It also has a nuclear medicine in early clinical development to treat prostate cancer.

Novartis said that its proposed cash offer comprises $41 per ordinary share of AAA and $82 per American Depositary Share (ADS), each representing two ordinary AAA shares. This is a significant premium to the $16 per ADS paid by investors at the company’s initial public offering on Nasdaq on 11 November 2015.

Novartis announced the proposed acquisition on 30 October 2017.

Copyright 2017 Evernow Publishing

2 Likes

664 kr pr Nanoaksje da,hvis jeg ikke har regnet feil. Kan sikkert ikke sammenliknes men likevel :smiley:

1 Like

Leser HO og blir nervøs over folk sine forventninger. Husk for gudsskyld at alt over 64% ORR og 28% CR vil være bra folkens!