Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Ja så noen forventninger på CR på godt over 70%, greit å håpe på himmelen men også greit å være litt realistisk og jordnær. Så får heller Nano sjokkere biotek og aksjeverden med dataene evt :smiley::+1:

1 Like

Tørr ikke tenke på kursen hvis det blir første resultat fra arm 4…

Det er problemet med hausserne på HO samt alle småsparerne som har gjort seg til medisinske eksperter. Nano har levert det de har lovet i år og kommer til å levere fremover også, men urealistiske forventninger tynger kursen.

Jeg tror likevel Nano blir kjøpt opp når de får FDA approval, om ikke før - så den støyen er bare å ignorere. Hyggelig å se oppkjøpsprisen over her, tilsvarer roughly 8x dagens mcap på 4.1 mrd. hensyntatt :smile:

2 Likes

Noen grunn til at du tror Nano ikke skal dølge strategien de har utalt og snakket om de siste årene? Dvs at de skal bli et fullverdig legemiddelselskak? Som betyr at salg ikke er et tema for ledelsen

Ledelsen følger strategien og bygger på den måten mye større aksjonærverdier enn om selskapet baserte seg på å løpe etter andre aktører og by seg fram.

Men det er jo aksjonærene og styret som bestemmer om selskapet skal selges, ikke eierene?

1 Like

Er ikke aksjonærene eierene da? Og gutta som startet selskapet har vel nok aksjer tilnå blokere alle forsøk på oppkjøp

Korriger meg gjerne om jeg tar feil, men Paradime studiet = fase 2? I så fall betyr det at flere store fond vil posisjonere seg. Det er sjelden man ser fond inne i fase 1. Det vil si at kursen kan være på helt andre nivåer om bare et par måneder?

1 Like

Det samme ble tenkt om noteringen på hovedlisten på OSE. Det resulterte ikke i noenting. Jeg tror at det er såpass mange tradere i aksjen at fondene kommer seg inn uten større problemer. Men at kursen kan være på et annet sted grunnet fundamentale nyheter, det tror jeg på.

Det er ikke korrekt desverre. Hele den greia er forklart langt oppe i tråden her en plass.

Se på børsmeldingen fra 23.08.17.

“Progresjon som planlagt, sterke data presentert på ICML bekrefter Betalutin®s
lovende virkningsgrad og sikkerhetsprofil hos pasienter med tilbakevendende
iNHL. Den avgjørende fase 2, PARADIGME studien starter i andre halvår 2017.
Oslo, 23. august 2017”

Det er mange fond som har en policy om å vente til fase 2 før de går inn i biotekselskaper. For eksempel meldte representantene for Aurora Lifesciences sin interesse rundt både Targovax og Nano på Nordnet dagen for et halvt år siden, men da mente de at det var for tidlig å gå inn. De investerte aldri i biotek som var i Fase 1.

Jeg ser for øvrig ingen incentiver til å gå inn i biotek bare fordi det kommer inn på OBX.

4 Likes

Hvis disse fondene går inn i aksjen ved meldingsslipp om oppstart, ja, men jeg tipper de vil vekte seg inn over tid etter at PARADIGME er startet, og at de får det til uten å bevege kursen noe særlig. Vi har i år sett hvordan aksjonærene i farma er i lange venteperioder.

Det er bra i seg selv å komme i gang med pivotalt fase 2 studie, men det er når de initelle readouts i pivotalt studie forhåpentligvis bekrefter tallene fra fase 1/2 at det virkelig begynner å bli interessant for fond og industrielle partnere.

Det blir jo spekulasjon, MEN; alt kan kjøpes dersom prisen er riktig. Dette snakket om å kommersialisere selv er spill for galleriet tror jeg. De gjør seg mer “hard to get”. Dersom de nå leverer slik vi håper og i tillegg har uttalt at de ikke er til salgs, tror jeg eventuelt interesserte parter må legge ganske mye på bordet hvis de skal ha selskapet.

Et annet scenario er at de inngår lisensieringsavtaler med en større aktør, slik at de står for produksjon selv, men at distribusjon og branding foretas av f.eks Bayer eller Roche.

1 Like

Tilgjengelig statistikk tilsier at OBX notering historisk sett ikke har gitt noen boost. Skal se om jeg finner igjen lenken.

Så det du sier er at magefølelsen din trumfer det selskape selv melder? :wink:

Det verste at det som gir best aksjonærverdi er at selskapet kjører løpet selv.

Ja, hehe :slight_smile:

Men som sagt, det er min spekulasjon og absolutt ingen fasit. Planen min er uansett ikke å sitte lenger enn til FDA approval / oppkjøp så hvis det blir klart at det ikke kommer noe oppkjøp og de f.eks kjører en ny emi for å kommersialisere selv så blir jeg nok ikke værende i aksjen.

Kommersialisering er ekstremt komplekst og det vil ta lang tid å bygge opp infrastrukturen og salgsapparatet før det begynner å svinge av regnskapstallene. Da er det bedre med oppkjøp selv om jeg er enig med resonnementet om man ikke har problemer med å sitte i 5-10 år til.

Fixed for you

På lang sikt ja :wink:

Men legemiddelforskning er jo lange løp, hva er 5år ekstra :wink:

Når det gjelder denne emisjonen, Nocturne, så mener jeg den kan komme når som helst etter at høstens milepæler er nådd. Selskapet har uttalt at når de bestemmer seg for å kjøre løpet selv så må de gjøre en emisjon. Samtidig har de sagt at de har penger til de sender inn søknad om godkjenning fra FDA. Det skal de gjøre H119. Det er i minste fall 12 måneder til, når milepælene er nådd i år.

Når skal de da kjøre en emisjon? Skal de vente til H218, til usikker pris i markedet, eller gjøre det nå i desember etter (det jeg antar blir) positive meldinger og en høy (antakelse) kurs?

Hvis de venter, kan det være de får en dårligere pris, samtidig som kassen begynner å bli tom. Det er ikke å ha leverage på sin side.
Hvis de gjør det nå i desember, kan de vite hva de får, samtidig som de fjerner usikkerheten og beholder forhandlingskortene med tanke på økonomi i samtale med big pharma.

Tanker?

3FL er ikke hvor pengene ligger for NANO.
Det åpner døra til andrelinjebehandling og førstelinjebehandling.
Hva som skjer med beta + rituximab er svært spennende.
Salg av selskapet tidlig nå er gunstig for aksjonærer som vil ha raske penger, ingen andre såvidt jeg kan se. Det er mye støy om NANO, som er løse spekulasjoner uten rot i hva selskapet selv har orientert om.

Tror partnerskap er hva NANO ønsker, for å lette salgskanaler, og få finansiell støtte. Det er rett og slett enklere, men noe de ikke vil inngå en ugunstig avtale for heller.

4 Likes