Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

To profesjonelle aktører har estimert suksessmuligheten til 30% og 50%*. Da er det åpenbart at det er høy risiko. Sjansen for å miste alt/mye blir da et sted mellom 50% og 70%.

Greit nok at risk/reward godt kan være positiv, men for sin egen del, så burde man spre seg utover en 3-4 slike caser for å unngå å være den som sitter igjen med svarteper.

*Det er ihvertfall det jeg har fått med meg av investor-analyser, har ikke dobbeltsjekket det.

3 Likes

For et stort ikke-svar, til cagey altså :stuck_out_tongue:

Men jada, jeg har holdt meg fra å gå all inn i nano, fordi det alltid er en del uforutsigbarheter med FDA godkjenning, og kliniske resultater videre.

Men å er det bare to uker til ASH og nye readouts fra forskning, og da vil risken synke enda mer.

Det som er litt spesielt denne gangen er at resultatene allerede er reviewet fra nøytralt hold, og funnet gode. Vi vet bare ikke de helt spesifikke tallene.

Svaret er jo ikke gitt, så risikoen kan jo øke?

2 Likes

Den kan øke. ganske mye.

Nei, denne gangen er risikoen for det nesten fraværende.

Pga:

Dataene som skal presenteres på ASH, er de som har skjedd mellom AARC16 i april og nå.

Disse har allerede blitt gjennomgått to ganger av en uavhengig sikkerhetskommite (Safety Review Comittee), som på bakgrunn av dataene skulle avgjøre om dosen medisin kunne økes i de neste kohortene av pasienter.

Arm 1, Phase 1 og Phase 2:
After a planned review of the interim safety data from the Phase 1 and 2 parts of Arm 1 of Lymrit 37-01, based on 15 patients with relapsed/refractory FL treated with 15 MBq/kg Betalutin® and pre-dosed with 40 mg lilotomab*, the SRC concluded the following:

• The regimen of 15 MBq/kg Betalutin® administered after pre-dosing with 40 mg lilotomab is safe and the safety profile observed to date supports a possible dose escalation of Betalutin®

• The efficacy profile is promising compared to other candidates in development, particularly with regard to complete responses

Arm 4:

• The limited safety data available to date from the first cohort of three patients in Arm 4 (receiving 15 MBq/kg Betalutin® and pre-dosed with 100mg/m2 lilotomab**) is encouraging and appears to show that an increase in pre-dosing with lilotomab improves the safety profile of Betalutin®

• Safety and dosimetry data from Arm 4 should confirm if and to what level the doses of Betalutin® and lilotomab in Phase 2 can be increased to further improve the risk/benefit profile seen so far.

http://www.nordicnanovector.com/article/Safety-Review-Committee-supports-dose-escalation-with-Betalutin-in-Lymrit-37-01-trial-pending-safety-data-from-cohort-receiving-higher-pre-dosing/2312101

http://www.nordicnanovector.com/article/Safety-Review-Committee-for-Nordic-Nanovectors-Lymrit-37-01-trial-recommends-dose-escalation-to-20-MBq-kg-with-Betalutin/2353331

Nei, denne gangen er risikoen for det nesten fraværende.

Den der bør skrives ut og henges på veggen :stuck_out_tongue:

2 Likes

Som jeg tenkte. Dere som svarer har ikke satt dere inn i caset og baserer deres syn på statistikk og megler-analyser. Min kunnskap om Nano (og jeg har brukt en god del tid på å sette meg inn i caset de sene nattetimer) sier nå at spørsmålet ikke er OM Betalutin blir et produkt i markedet, men hvor stor effekt det har på sykdommen.

Mao. som Boven skriver, 3.12 får vi svaret. Innen da håper jeg å ha nok kapital til å gå all inn :slight_smile:

Hvis svaret er gitt så vil ikke risikoen synke. Da er risikoen den samme før og etter.

Men husk på kursrisiko og sentimentet. Nå er det veldig hausete, uavhengig av om det blir en suksess i 2019 eller ikke. Mye å tjene på å selge på toppene og ikke minst er det god risikostyring.

Jeg er ikke helt uenig i at det ville vært mer fornuftig å trimme og sånn. Men dette forumet er ikke akkurat fornuftens høyborg i så henseende.

Og man kan fort være ekstremt uheldig i et case som Nano, hvis man f.eks ser på Bøffelen. Nå solgte han slett ikke alt og klarer seg fint, men likevel:

RSI faller tilbake. Den har snudd på 65 to ganger tidligere. Forbanner meg selv fordi jeg ikke stolte på TA nok denne gang. Jaja, de 2 kr der kommer fort tilbake. Håper bare pengene er på konto i morgen så jeg rekker å handle før den stikker igjen.

Haha, jeg har sittet sånn utallige ganger i år. Jeg kan rett og slett ikke sitte å følge med på det hele dagen, så må bare la det gå. Er også litt for pysete.

Men nano har hatt en del helt eksemplariske pullbacks i høst. Den kanskje mest interessante er kanskje den til 53 på den 3. november, den gikk en del dypere enn forventet, men så ble reaksjonen også desto større når de positive meldingene kom på rekke og rad.

tredje november

fjerde november

femtende november

1 Like

Noen sier selg, andre sier kursmål på tusenvis, atter andre sier kjøp med begge hendene.
Alt dette er for støy å regne, så får hver enkelt gjøre seg opp sin egen mening og handle deretter.
Jeg kunne tjent penger hvis jeg hadde klart å selge på 60+ og kjøpt tilbake på 50-tallet, samme nå, solgt på underkant av hundre og kjøpt ned mot 90, eller lavere. Hvor lavt går Nano nå?
En ting som er helt sikkert, det vet ingen, ikke her på forumet, ikke Costa eller andre.

Jeg de siste månedene tjent mer på å sitte langsiktig enn å trade, og har det bedre med meg selv.
Ja, jeg følger med, men stresser ikke.

Lykke til, både til dere som laster opp, sitter eller selger.
Jeg sitter.

3 Likes

Grattis :slight_smile:

1 Like

Vel, jeg trenger ikke ha satt meg inn i caset for å kunne uttale meg på generelt grunnlag. Og det er åpenlyst at endel av tingene dere hauser om ikke “henger på greip”…

Sånn som at det ikke finnes risiko her! Da kan man knapt forvente å bli tatt seriøst?

Skjønner heller ikke det du sier om at du håper å få penger nok til å gå all in?

2 Likes

Selvfølgelig finnes det risiko Cagey. Beklager hvis du tolker meg dit at det ikke er det. Men for å være ærlig sliter jeg med å se hva som kan gå galt her. Har diskutert dette litt med @Savepig privat, men jeg ser fremdeles ikke hva som skal føre til at Betalutin ikke blir et produkt i markedet.

Den største risikoen pr. dags dato er om effekten er god nok og om denne kan replikeres på et større pasientgrunnlag (80 pasienter). Klarer de det, ja, da er sky the limit.

Så jo, det fins risiko, men den er forsvinnende liten slik jeg ser det. Men for all del, det er min mening og jeg er ikke allvitende.

Det med all inn, hva forstår du ikke med det? Jeg håper å gå i pluss i mine andre posisjoner og disponere disse i Nano etterpå :slight_smile:

2 Likes

Det er relativt vanlig at et produkt ser lovende ut i de innledende fasene, for at det så viser seg at effekten av produktet er marginal (omtrent på linje med placebo eller eksisterende produkter). Du har også ting som bi-effekter som gjerne ikke kommer fram i mindre studier. Også har du den sinnsyke papirmølla for å bli godkjent i f.eks. USA. Etter den biten er i boks, så har du kommersialiseringen av produktet som er langt fra sikkert at går som du forventer.

1 Like

riktig, men for hver fase nano eventuelt passerer vil kursen øke mye pga loa øker, så man trenger ikke å bli med hele veien for å få stor avkastning.

1 Like

Jo, du har rett i det, men datagrunnlaget her er basert på 21+ pasienter. Ta f.eks PCIB som har datagrunnlag på 7 pasienter hvorav 2 har effekt. Alle pasientene i Nanos data har effekt. Se sist presentasjon. De sier selv “Proven Efficacy”.

Bi-virkningene kom frem tydelig uten pre-dosering med Lilotomab. Men alle disse var reversible. Likevel anbefalte FDA Nano å prøve med predosering og da forsvant bivirkningene. 0 bivirkninger med predosering på doser på 15 mbq/kg. Hvorfor tror du SRC anbefalte Nano å øke dosen?

For å sitere SRC (som er et uavhengig organ): “promising safety profile”.

Når det gjelder papirmølla så har Nano ODD på Betalutin. Replikeres resultatene i 2017, har de fast track.

Noe mer? :slight_smile:

2 Likes

Nei, egentlig ikke. Poenget mitt var bare at risikoen ikke akkurat er fraværende. :slight_smile:

1 Like

Jeg er fullt klar over risikoen. Risiko i min bok defineres som sannsynligheten for at en hendelse inntreffer og konsekvensen hvis hendelsen inntreffer.

I dette tilfellet:

• Betalutin har ingen effekt. Sannsynlighet: liten. Konsekvens: stor.
  • Betalutin har store bivirkninger. Sannsynlighet: liten / middels. Konsekvens: middels / stor.
  • Betalutin blir ikke godkjent av FDA. Sannsynlighet: liten. Konsekvens: stor.

Ut fra dette kan man tenke at det er stor risiko fordi konsekvensene er så store. Men hvis sannsynligheten er liten, kan man ta denne risikoen selv om konsekvensene er store. Dette fordi verdien av aktiviteten (i dette tilfellet; innvestere i Nano) er større enn konsekvensen av hendelsen om den skulle inntreffe.

Sagt på en annen måte: når det så liten sannsynlighet for at Betalutin feiler, blir risikoen større av å ikke innvestere enn å innvestere.

Det er bare punktet om bivirkninger som er den største risikoen pr.d.d i min bok, og det får vi (delvis) svar på den 03.12.16 :slight_smile:

4 Likes