Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

så denne på hegnar nå, dnb øker kursmål:

Nordic Nanovector reported Q3 results on 23
November. The report per se was a non-event but we have become more confident that the Betalutin® drug has a good chance of reaching the market and ultimately achieving our sales forecasts. We have increased the LOA from 30% to 40% and as a result,
have lifted our target price to NOK121 (NOK80). We reiterate our BUY recommendation.

Q3 report a non-event as expected. Nordic Nanovector reported Q3 results on 23
November. The operating loss for the quarter was cNOK51m compared to our
estimate of a loss of cNOK56m. The cash on hand at the end of the quarter totalled
cNOK560m compared to our estimate of cNOK565m. The company had some FX
movements in cash held in currencies other than NOK that affected the cash balance.
The cash position should take the company to the first regulatory submission of
Betalutin® which is current set for H1 2019.
SRC more aggressive on dose than we initially expected. Since our last update,
the Safety Review Committee (SRC) has come back to the company and
recommended a dose increase to 20MBq/kg with a pre-dosing of cold antibody of
100mg/m2. Furthermore, the SRC also recommended the company increase the dose
in Arm1 (the phase II part of the phase I/II trial) to the same dose and the same predosing. This suggests to us that the safety profile of the increased pre-dosing is even better than we initially expected.
Increasing LOA following the final SRC dose recommendations. As a result of the
SRC recommendations, we have increased the LOA to 40% (from 30%) in our valuation model. This increase in LOA implicitly assumes the company will be able to
file and get Betalutin® approved on the phase II data (making the phase II trial more or less equivalent – from a registration perspective – of a phase III trial).

We keep our BUY rating but have raised our target price to NOK121 (NOK80). As
a result of the increase in LOA, our projection of the underlying fair value of the company has increased to cNOK121 (from cNOK80). This is also our new target price
for the shares. We reiterate our BUY recommendation. Apart from the LOA change,
we have made only minor adjustments to our forecasts for Nordic Nanovector

2 Likes

Fantastisk. DNB må ta det stykkevis og delt. Jeg tar hele kaka på en gang :slight_smile:

Blir opp i dag!

1 Like

Nok en:

Signal: Kjøp
Kursmål: 100
Stop loss: 66
Antatt tidshorisont: 2 - 30 dager
Nordic Nanovector er i en sterkt stigende trend fra august. Aksjen har steget kraftig etter at den tidligere denne måneden brøt motstanden på 70 kroner og utløste kjøpssignal innenfor trenden. Den er nå kraftig overkjøpt og falt i går tilbake fra psykologisk viktige 100 kroner. Dersom aksjen faller ytterligere tilbake, vil 70-nivået nå representere klassisk horisontal støtte som i løpet av få dager vil sammenfalle med trendbunnen. Et evt. fall ned mot det nivået vil kunne antas å gi en god kjøpsmulighet. Vi oppgraderer i dag NANO til kjøp.

Jaja, når kjøpsanbefalingene hagler og “husa” skal ut, så gjelder det å være forsiktig!

Eller, man kan vurdere å lese gjennom tråden, og se om de som er skrevet om progresjon fra april og frem til nå stemmer sammen med kursutvikling og hvordan kjøpsanbefalingene.

Og man kan vurdere og ta en kikk på topp 50 eierlister gjennom året, og se hvordan de har utviklet seg. (Ikke negativt, er spoileren).

Det blir færre og færre frie aksjer på markedet fordi flere og flere blir long.

1 Like

Når alle er positive og ingen skjær i skjøen er synlige. Da er det greit å ta seg en pust i bakken, sette seg i skyggen og vente på at ting faller.

På samme måte som at når blodet flyter i gatene er det tid for å handle.

Jeg tror kursen skal ned, og jeg tror noen ønsker å presse den så mye opp som mulig før den går ned. Gjerne krydret med en emmisjon så nær topp som mulig. Dagens dommedagsprofeti.

1 Like

Det samme har du sagt hele veien fra 50 i denne tråden @Evilfreud.

Edit: Brainfart, tenkte 50, skrev 30.

På 30 fulgte jeg ikke NANO. Jeg og en kammerat diskuterte den når den lå på 40. Men det var måneder før jeg pratet om den på forumet her. Først når den bikket 75kr begynte jeg å diskutere den på forumet fordi jeg synes den har gått for mye kontra risken som ligger i aksjen.

Det er greit å være uenig. Men du trenger ikke lyve. Det senker bare seriøsiteten i det andre du skriver.

1 Like

Særlig emisjon, det var dagens mtp Nano!

Om de ser tendensen til at de må ha mer forsking og mer penger, vil en emmisjon på god hype før resultatene er kjent være perfekt. Dette er trossalt legemiddelforskning. Det koster penger å tar fryktelig med tid. Se på Bionor, brukt 700mill og enda et par år unna mål.

Det er nok mulig at det kommer en emisjon i 2018, det kommer helt an på hvilken strategi NANO velger for go to market, på egenhånd, eller med en partner.

Kan fort stemme at man bør ha en kapitalbase på mellom 0,5 og 1 milliard for å gi seg i kast med det, uten at jeg skal påstå at jeg vet nøyaktig hvilke summer som vil trenges, det kommer an på så mange variabler.

Men klart, hvis de bestemmer seg for å hente inn en milliard i 2018 for å finansiere go to marked, og kursen i mellomtiden ligger på 150-200 (som er et svært konservativt anslag), så vil det være den enkleste innhentingen noensinne.

Og selvsagt: Hvis det nå skulle komme noen skjær i sjøen med klinisk forskning slik at de trenger lenger tid, så vil det ha svært negativ innvirkning på aksjekursen, og en emisjon for å hente penger til et sånt scenario kan bli langt mindre behagelig for aksjonærene.

Problemet er at du ikke tar inn muligheten for at de faktisk må gjøre mer forskning, som er mer regelen enn unntaket.

Og det er også derfor det er vanskelig å diskutere Nano med deg fordi du ikke anser det som en mulighet at noe annet enn 100% klaff skjer.

1 Like

Mulig jeg ikke har begrunnet mitt standpunkt på hvorfor jeg har så stor tillit til ledelsen på dette punktet på en god nok måte:

Teknologien Nordic Nanovector bruker, et murint antistoff med en betaemitter påkoblet er basert på mange tiår med grunnforskning, og det er kun den spesifikke patenterte kombinasjonen til Betalutin som man nå driver og validerer.

Det finnes allerede forskning som tilsier at man kun bruke langt kraftigere krutt enn det som Nano nå legger opp til i tredje linje behandling.

Man ser også dette på det ekstremt lave antallet pasienter det legges opp til i pivotalt fase 2, 80 pax.

I mange andre tilfeller er det snakk om tusener og titusener av pasienter det er snakk om.

Men, så er det definitivt alltid en mulighet for at uforutsette ting skjer, og det er f.eks grunnen til at jeg ikke er ytterligere vektet opp i aksjen selv enda, var nede på 65-% av portisen min før den stakk av sted fra 67kr.

1 Like

Det som gjør det vanskelig å diskutere Nano med deg og @cagey2 er at dere bare diskuterer aksjen fra et generelt grunnlag. Dere kan ikke snakke om caset spesifikt, om produktet eller evt. selskapet.

Vi som har satt oss inn i caset skjønner hva som er på gang her. Det samme skjedde i Algeta fra 5 kr til 362 kr. Folk hylte at dette var high risk, biotek var “fali” det.

Vi vet jo alle hvordan det gikk. For all del, kom gjerne med kritikk, men generell kritikk av aksjen fordi kursen har “gått for mye” holder ikke lenger når man ser kursmålene stadig øker og som @Savepig påpeker, det blir færre og færre aksjer i omsetning.

DNB Kursmål 120? Hah. En vill spådom. Dette kursmålet må de revidere før nyttår. Vent og se.

1 Like

Dette er et generelt problem når man skal diskutere biotech-aksjer med andre, at man fort bare ser på den potensielle oppsiden og glemmer litt å vekte med den statistiske sannsynligheten for å lykkes. Denne sannsynligheten er regnet ut som et snitt over mange biotech-selskaper om de lykkes/mislykkes.

2 Likes

Men denne sannsynligheten er
a): Høyere for suksess for fase II studier (som Nano initierer i 2017) enn fase I.
b): Høyere for suksess for selskap med ODD status (Nano)

DNB reviderer sitt estimat til 40% LOA.

Selv har jeg 70% LOA. Reviderer dette når vi får nye tall 03.12.16.

1 Like

Jeg er på 50/50 nå på om nano blir en suksess.

60-70 LOA.

Den interne risken for at Nordic Nanovector skal klure til forskningen sin anser jeg som drastisk minsket siden i våres, fordi de nå har levert helt prikkfritt i et år, men det er mer uforutsigbart med FDA og hva de gjør (ref dynavax-aksjen min), og så skal de jo faktisk lykkes i markedet og.

@Savepig

Du får jo mulighet til å selge aksjen lenge før market approval. Selv tenker jeg exit med 1/2 parten rundt 1450 kr… :slight_smile:

2 Likes

Nå får sikkert cagey et lite drypp, men:

3 Likes

Ja den statistiske sannsynligheten for å lykkes i de forskjellige fasene tenker jeg på. Den vil også variere med ODD, hvilken type medisin-forskning det er snakk om etc.