Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Jeg syns ikke man skal prøve å bortforklare de foreløpige resultatene for 20/100. Resultatene er som de er. Det er ingen grunn til å tro at de har valgt ekstra syke pasienter til 20/100 kontra 15/40. Uansett er pasienter som rekrutteres til kliniske studier ofte friskere, med mindre komorbiditet, enn pasientene i “den virkelige verden”.

Å? Da har jeg misforstått, jeg forsto det sånn at de som ble behandlet først med 20/100 var eldre, meget syke pasienter som var blitt behandlet før, opptil 8 ganger med andre medisiner/behandlinger. Ref Tone Kvåle var det vel som hadde uttalt det?

Har forstått det sånn at når de prøver nye doseringer i clinical trials på mennesker så er det ofte de sykeste som har prøvd alt annet, og har lite eller ingen muligheter ellers som " tar sjansen " og prøver noe nytt da alternativet er verre. Det er mulig jeg har misforstått, evt dette bare er delvis riktig.

Men du har jo rett i at resultatene er det de er foreløpig, har personlig tro på at 20/100 vil vise seg å være et veldig bra alternativ når de offentliggjør data fra flere pasienter, og kanskje litt mer detaljer.

Uansett ser det jo unektelig ut som 15/40 allerede kan være en blockbuster som vil være bedre enn konkurrentene sine alternativer, og med et mindre komplisert behandlingsregime og betraktelig mindre bivirkninger.

2 Likes

Jeg tolket meldingen dithen at det var "elderly, heavily pre-treated pateint populutaion with relapsed FL som var i 20/100. Lagt ved nedenfor den delen hvor de omtaler 20/100 resultatene. De skriver også at de vurderer det som “Very encouraging”, men mulig det bare er fra et generelt stå sted da eventuelt.

Personlig legger jeg uansett ikke særlig vekt på resultatet da det kun er 6 personer og vil kunne gi store sprik når det begynner å bli litt mer reelle tall å forholde seg.

Lisa Rojkjaer, Chief Medical Officer of Nordic Nanovector, commented:
These data are very encouraging for a primarily elderly, heavily
pre-treated patient population, especially for those with relapsed
FL, where the greatest need exists. The data from Arm 4, while so far
evaluable in only six patients (50% ORR, CR 17%) are also very
encouraging and we look forward to seeing how these data evolve with
a larger patient population. These data from both arms of the study
are enabling us to refine the design of the pivotal Phase 2 PARADIGME
trial, which we expect to initiate this year.

3 Likes

Det er jo dette som er pasientpopulasjonen Betalutin utvikles mot. Betalutin utvikles trossalt som tredje linje behandling for FL. De aller aller fleste pasienter innenfor 3FL er eldre pasienter som har gjennomgått flere tidligere behandlinger. Eksempelvis var median for tidligere gjennomgåtte regimenter for Lymrit 37-01 i vår på 3. Derfor er det ingen grunn til å tro at pasientene fra 20/100 er sykere, enn for eksempel pasientene som var behandlet med 15/40, som er det vi sammenlignet 20/100 opp mot. Hvis man går inn og leser på studieprotokollen til Lymrit 37-01 ser man også at studiepopulasjonen ikke er spesielt sykelig ettersom et av inklusjonskriteriene er WHO performance status fra 0-1.

Pasientantallet er alt for lavt, så det er enda for tidlig å konkludere noe rundt 20/100, men jeg ser ingen grunn til at det skal være signifikant sykere pasienter som behandles med 20/100 kontra 15/40.

På et generelt grunnlag har du kanskje rett, men samtlige av Nanos pasienter har jo vært gjennom minst en og ofte flere andre behandlingsregimer før de får Betalutin. Så jeg tenker de ikke er særlig friske?

Edit: leste posten din over nå og skjønte hva du mente… :slight_smile:

Gikk gjennom gamle poster fra vår/sommer.
Kom du deg inn på 60 i september? :grin:

Skulle sjekke ut det nye forumet til Hegnar, gikk inn på NANO, fant to innlegg.
Det første er skrevet av Aksjespesialisten, og det andre av Løkensherrer.

Da er vel standarden satt! :joy:

5 Likes

Hva var innholdet? :slight_smile:

Vel du skulle inn på 60 i september skrev du, ikke 60-tallet i juli, der jeg kjøpte sist :wink: men skøyer bare litt med deg, bare kjedet meg litt så jeg så innlegg fra mai til juli.
Morsomt å se tilbake hva vi alle trodde :grin::+1:
PS: nye Hegnar forum ser ut som om mulig verre søppel. Aksjespesialisten er tilbake, og skulle utestenge mange som har bidratt på HO med nyttig info. Så som nevnt over her, lista er lagt… helt nede på bakken! :joy::joy:

Brikkene faller på plass! Du digger Nano og vil så gjerne selge alt for å kjøpe men du kan ikke-derav bitterheten… i feel you bro! :joy:

Spøk til side, er dette nytt for folket?

Patentregister, eller hva?

Muligens, står at Humalutin er registrert nå med dato 31/10-17.
Litt usikker på betydningen her, men ser da ut som framskritt?
Clinical trials med Humalutin skal jo starte nå i 2H 2017. :+1:

@Boykie, ramlet over noen på twitter som driver og forsker på CD37 og NHL for tiden.

Må si at jeg er litt overrasket over hva de legger frem, siden jeg trodde at kreftceller i FL har stor mengde CD37 molekyler?

www.researchgate.net/publication/309302920_Assessment_of_CD37_B-cell_antigen_and_cell-of-origin_significantly_improves_risk_prediction_in_diffuse_large_B-cell_lymphoma

www.researchgate.net/publication/316920509_Novel_Insights_into_Membrane_Targeting_of_B_Cell_Lymphoma

Lenken ser ikke ut til å fungere. Kan du poste ny lenke? Evt. tittel på artikkel/poster.

Nå fungerer det

#Yolo

image image

@Savepig @holmes @Oilimp :sweat_smile:

1 Like

Har øket porteføljen med Nano selv i dag på 79,25. Satser på en fin fin November :slight_smile:

2 Likes

Jeg òg, selv om det for øyeblikket føles som om jeg kjører i 100km/t med bind for øynene :smile:

Ja, du sa det selv, YOLO!

2 Likes

Vi må bare gi gass hvis vi skal ha hvert vårt feriehus, i Sør-Frankrike og Spania :grin: :+1:
Blir kanskje sånn Nano-feriehus bytteordning :sweat_smile: