Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Historisk sett vil en slik partneravtale komme når tilstrekkelig med gode resultater legges frem. Så er det opptil hver enkelt å estimere om resultatene vil være tilstrekkelig gode, og i så fall når de mest sannsynlig blir presentert. Avventer man til en eventuell partneravtale er på plass, går man fort glipp av >50% oppgang.
Det er jo synd, særlig hvis man er overbevist om at sannsynligheten er høy for sterke data.

4 Likes

Jupp. Derfor vi driver med dette:

3 Likes

Utrolig morsomt å lese diskusjonene våre for 1 år siden. Kursen er faktisk nøyaktig der den var på samme tid i fjor! :joy: Og vi har fått megaderisking av SRC, dosevalg for Paradigme og gudene vet hva… og kursen er… :rofl:…kursen til Nano…:laughing:…Nordic Nanov…:sweat_smile: :joy: :grin:

4 Likes

image

2 Likes

Mener å huske at @Savepig presenterte sitt ultimate bear-scenario for noen uker siden.

Det besto at at NANO ikke rakk deltakelse på ASH, og at oppstart-PARADIGME ikke ble før over nyttår.

Nå er både ASH og PARADIGME bekreftet

…Kursen er lavere :slight_smile:

-kjøpsmulighet

4 Likes

Og jeg har kjøpt… men det kommer et tidspunkt hvor man ikke kan kjøpe mer. Og man blir lei av kjøpsmulighetene :slight_smile: Tok noen lodd til i dag. Men jeg ville ikke grått om jeg ikke fikk disse loddene til fordel for at kursen var over 100 kr hvis du skjønner…

For all del, er langsiktig her, men jeg bare skjønner ikke hvorfor ikke alle andre ser det mange her ser. Jeg føler man enten er helt idiot som har oversett noe som kommer til å krakke kursen totalt, eller så er man ekstremt smart som faktisk kan kjøpe noe for 1 kr i dag som potensielt er verdt 10 kr om 1 år?

1 Like

Ser du,som meg at feriehuset formelig vokser i størrelse og pris? :sweat_smile::+1:
Kan ikke ta noe for gitt enda, men om jeg var overbevist i vår, så er jeg bombesikker nå på at dette går veien! Spørsmålet er vel bare hvor stort dette eventyret blir!
Og jada Evil, jeg vet ingenting er 100% :joy:

Dette viser jo tydelig hvordan risikoviljen i markedet er på vei ned. Og samtidig at aksjen har vært høyt priset kontra hvor langt de har kommet.

Ja, enig at aksjen var høyt priset i fjor kontra resultater. Men at kursen ikke er tilbake på ATH med alt vi nå vet ifht. i fjor skjønner jeg ikke. Inside-salget som utløste krakket er det ingen som snakker om lenger. Ledelsen har kjøpt aksjer jevnt i mellomtiden, om ikke for de største summene. At risikoviljen er på vei ned er lite logisk, all den tid risikoen i aksjen har gått ned?

1 Like

Risikoviljen er på vei ned, Samtlige børser lukter på ATH. Er ikke verre.

Det er jo logisk, fordi aksjen var høyt priset med mye risiko. Nå har den lavere risiko men det er fortsatt høy risiko med høy pris. Kursen stiger på sikt, er ikke verre.

Det er jo relativt. Høy risiko for…? Høy pris i forhold til…?

Jeg pleier å sikte på caser som gir 10x når det kommer til legemidler som ikke er ferdig med fase 2. Er det realistisk at nano går til 700-800kr? kanskje, kanskje ikke. Jeg tror ikke. ( iallefall ikke på veldig mange år)=.

Med dette tempoet er vi heldige om vi ser 100 kr før jeg blir pensjonist :laughing:

Jeg kjedet meg her om dagen, og gikk gjennom denne tråden tilbake til slutten av april/start mai. Du hadde en del kommentarer da også, men så ingen om sier det du nå har gjentatt mange ganger, at kursen er for høy? For ordens skyld var jo kursen da fra 85-ish til godt over 110. Og Nanoaksjen er jo blitt et mye safere bet nå enn i april-mai-juni vel?

At vi kan se en tidobling fra dagens kurs på rundt 80 innen 2018 eller -19 ser ikke jeg som usannsynlig i det hele tatt, forutsatt markedstilgang, oppkjøp, bud, partneravtale og lignende
Når man ser prisen på oppkjøp av selskaper i denne nisjen, og årlig omsetning innen markedet Nano skal inn i så er ikke 800 kr aksjen (En verdi på 38 milliarder NKR for selskapet) helt på viddene.
Kite ble oppkjøpt for ca 100 milliarder NKR.

2 Likes

Let i innsidetråden. Jeg har ment risikoen er for høy iforhold til potensialet mange ganger, både i de ulike trådene og i chatten.

Jeg tror forsåvidt ikke at 700-800kr aksjen er sansynlig. I nær fremtid.

Som Nocturne har skrevet tidligere har Bayer guidet et årlig salg på 600 mUSD av copanlisib og hvis NANO opprettholder sine resultater i Paradigme vil betalutin være et ganske mye bedre legemiddel enn dette. Hvis man antar at betalutin omsetter for det samme vil NANO være verdt 10 ganger dagens markedsverdi. Så kan man selvfølgelig si at Bayer sin guiding ikke nødvendigvis er korrekt og at de har et mye større markedsføringsapparat enn NANO. Regner derfor heller ikke med at kursen har gått så høyt dagen NANO får markedsføringstillatelse, men at salget må få litt tid til å ta seg opp.

Utenom dette tenker jeg at den største risikoen for NANO rett og slett er all konkurransen, vi skulle nesten laget en liste over absolutt alt som er under utvikling for dette området. Det kan fort bli en veldig lang liste.

3 Likes

Hva er det Artic driver med? De har nettsolgt mer enn alle andre meglerhus TILSAMMEN

Men som det har vært flittig debattert i hele år så er det nok størst sannsynlighet for at Nano blir oppkjøpt, og at det er strategien deres.
Men dog ikke å gå i samme fella som Algeta med å måtte selge pga økonomien, derfor har Nano en raus stridskasse.

Det jeg personlig håper på er et oppkjøp når Nanos pipeline er tilstrekkelig utviklet (forutsetter jo suksess på en del, som Betalutin, komboen og Humalutin. Og kanskje leukemi og?) til en verdi som da vil mer realistisk gjenspeile markedsverdi samlet.

Enda en aktør i shortepakket rundt NANO har solgt seg ned under terskelverdien i shortregisteret.

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010597883

Irriterende at de har fått dekket seg inn på så lave prisnivåer. :frowning:

1 Like

Ikke "netto"solgt, kun solgt, faktisk ^^
Kanskje frøken Stuffers kommer med en analyse tilsvarende den hun kom med for Targovax?