Spørsmålet er heller hvor mye som er priset inn.
Du glemte å si hvorfor på punkt 1: Jeg tror ikke de er 100% klar om 1år. (de har guidet 2019, litt over ett år til)
PS, Photocure har slitt i 20 år og lider av dårlig ledelse. Dessuten har patentet deres bare ca 1 1/2 år igjen. Og dermed kan få konkurrenter på banen.
Når det er nevnt, så kan Pho ta av snart med tanke på godkjent refusjon. Men disse to selskapene er altså ikke sammenlignbare. Skulle man fulgt logikken din på dette, så vil når sagt alle biotekselskaper feile.
Medisinen er jo klar nå - og den har jo effekt. Tallene taler sin tydelige tale. Som @Fornybar sier får vi bare vente å se. Jeg har tid å vente 1-2 år. Jeg har tro på kurs på minst 7-10x dagens kurs i 2019 
Tror du roter litt her.
Betalutin til 3FL er til markedsstørrelse for 10.000 pasienter i US + EU tilsammen. Om pris per pasient blir 80,000$ og de får en 20% andel i markedet gir det 160 mill $ omsatt i året.
For at total markedsstørrelse av 3FL skulle være 100 mrd nok, så ville pris per pasient være 10 m nok.
Er vel og greit å regne på Humalutin og rituximab + betalutin i retning 1FL og 2FL, men de har en helt annen LOA, pga de rett og slett er kommet mye kortere i forskningsforløpet. Og at Betalutin kan være på markedet i 2019, betyr ikke at kombinasjonsstudiet rituximab+ betalutin, eller humalutin er det.
Er mye støy i nano-trådene om dagen, har mine aksjer der langt nede i en skuff som jeg ikke har orket å børste støvet av på, på flere måneder. Tror det er en mer behagelig ferd, selv om det er forferdelig rødt der nede om dagen.
**Nordic Nanovector Generell tråd (NANO)
Kilde til informasjon er fra denne tråden, post 4298.
La oss si de klarer å ta 15% av et marked på 100 miliarder om 2-3 år; pluss resten av pipeline som da kan være kommet langt, noe klar for kommersialisering kanskje (f.eks kombo Betalutin/rituximab, Humalutin)
hva vil mcap være da for et selskap som omsetter for 15 milliarder kr i året og har forutsetninger for enda større omsetning?
I denne tankerekka er det greit å ha i bakhodet at foreløpig så er Betalutin det beste produktet som er i salg eller utvikling, mtp effekt, varighet, lite bivirkninger og ikke minst quality of life.
Jeg vet ikke hvordan man regner verdien på et selskap, men 10 ganger omsetning da vil gi 150 milliarder.
Kombinasjonsstudiet betalutin+rituximab starter rett i fase 2, så de er ikke så grenseløst bak. 
Husk abstractet med tittelen "musene som ikke døde"
http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/Poster%20ASH%202016%20-%20Ada_web.pdf
Det vil øke pasientgrunnlaget med 16,000, noe som er en svært markant økning.
Konkurransen i andrelinje-behandling er noe annet enn hva som er vist til i tredjelinje-behandling, så markedsandel her er mer usikker. Blir resultatene her i nærheten av hva de har fått til i mus, er det fantastisk! 3FL og betalutin er foten i døren til noe langt større. Men det er ikke en utrolig høy inntjening på 3FL alene. PCIB’s fimaChem ser på samme verdigrunnlag som Betalutin i 2019, men er altså priset til 1/7-del av NANO, siden NANO har ritu+beta og humalutin i pipeline.
NANO er et mye større selskap enn pcib og har pcib sin market cap i cash. 
Men ja, pcib har en større potensiell oppside enn NANO akkurat nå, så sitter i ro i båten med aksjene mine der og 
@studenten86, du er inne på noe interessant.
La oss være veldig edruelige og si at Betalutin tar 30% av markedet i 3FL.
3333 pasienter og pris per pasient er 350 000kr.
Det gir inntekter på ca. 1,2mrd.
Fortjenestemargin på 40% gir 462mill i inntekter hvert år.
P/E 15 = ca. 7mrd mcap.
Omtrent nøyaktig en dobling fra dagens kursnivå.
Når LOA=80% for 3FL ser det veldig bra ut.
I dette regnestykket er vel de fleste parameterene veldig konservative, så det er veldig edruelige tall.
(Markedet blir større og større, behandling blir dyrere og dyrere etc.) (NANO guider vel at markedet skal bli 50% større i løpet av 10år)
3FL er bare inngangsporten. Resultatene 15/40 viser i dag med 80% ORR synes å muligens kunne være bra nok for 2FL også. Da snakker vi.
Markedet vil alltid prise et selskap basert på fremtidig inntjening. Det totale markedet Nano skal operere i er på over 100 mrd. - men du har helt rett i at for 3FL så snakker vi ikke en så stor sum. Og det er kanskje prematurt å snakke om de andre medisinene i pipe. Men 3FL alene burde kunne forsvare en mcap på minst 20 mrd, og så kommer pipeline på toppen av dette (min mening).
Haha, dagens video:
@sokrates @anon21766851 @Glennh1 @Evilfreud @Savepig @babyrage @Oilimp osv.
(Kreditt går til Nanovektor på HO som har laget videoen)
Haha, den var utrolig bra!
fantastisk 
Hvem har laget denne? Two thumbs up!! 
Nanovektor på HO … 
Seriøst morsomme greier 
Takk for en skikkelig god latter! Genialt! 
Investtech ute med salgssignal utløst.
Helt fenomenalt.
Ren teknisk analyse der, som jeg vektlegger nøyaktig null.
Er ikke inne kortsiktig. men hvis vi tenker kortsiktig (12 dager til Q3 og CMD, og 30 dager til ASH) så forventes det mye oppdateringer og godt nytt allerede innen de dagene. Bare trist at jeg ikke har mer å handle for, skulle gjerne hatt 10.000 aksjer til, eller mer! 
Kansje man kjøper Nanoaksjer i julegaver til familien?