Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

haha genial video :rofl:

Om vi skal si noe som helst positivt rundt det tragiske miljøet aksjen nå lever i så er det at det vil være langt mer attraktivt for institusjonelle aktører som har ventet på pivotalt studie å akkumulere på den utbombede kursen vi ser nå.

Hvis topp 50 på mandag igjen viser at det er små endringer så vet vi jo bare enda mer hvor bullshit hele greia er.

1 Like

Nå er jeg ganske ny i aksjemarkedet, men det jeg ikke forstår er hvordan folk kan være fornøyde med 73kr for en Nano-aksje? Siste ukene har vi vel strengt tatt kun fått positive nyheter?

Hva er det som gjør at folk plutselig er happy med 73kr istedenfor 80-85kr som man har hatt mulighet til å få lenge nå?

Aksjen fortsetter nedover og jeg fortsetter og laste opp :slight_smile: Fortsetter neste uke også om den fortsetter ned på 60-tallet

1 Like

Kommer den ned der den var i sommer når jeg kjøpte (68-69) så må jeg kanskje gire litt ekstra opp… :disappointed_relieved:

1 Like

Har safetykruttet klart her og, men sannelig ikke sikker på om

1 Like

Vanskelig å svare konkret på. Men psyken kommer til mange når tallene blir røde. Selv er jeg på 6-sifret minus, som aldri er hyggelig, men kjøpte meg en post til i dag. Man må se det store bildet og heller se dette som en mulighet. Fundamentalt så er vi godt bevart. Hva er LOA nå, 98-100 %?
Man kan repetere W. Buffets ulike smarte utsagn til det kjedsomelige uten at det går inn i hodet på enkelte. Man akkurat tålmodighet bør vel være et kjent stikkord fra Buffet som enhver som investerer i biotek burde forså og ha. Samtidig har jeg vært fersk selv en gang, og forstår de som ikke tør mer.

2 Likes

Takk for svar og er helt enig i at psyken må spille inn en rolle her. Er selv 5-sifret minus, men har da aldri falt meg inn tanken å selge så lenge det fundamentale ikke har blitt endret og det har det jo ikke blitt siste tiden, heller tvert om.

Men ja, trist at enkelte velger å forlate båten nå, så får vi se om det var en riktig eller feil beslutning. Jeg har ialefall vært med i overkant av et år nå og har ingen planer om gi meg med det første. Får håpe at de som selger nå angrer bittert gjerne om bare noen få måneder…

2 Likes

Skjønner meg ikke helt på hva som har skjedd med kursen den siste tida. I mine øyne er det ingenting som skulle tilsi et slik kursfall mtp hvilken meldinger som har kommet og hva som kan komme rett rundt hjørnet. Syntes synd på dem som kom sent inn på banen i NANO da dere har veldig røde tall på kontoen for tiden… Har selv fått krympet verdien på porteføljen med et 7 sifret tall siden desember ifjor, så begynner å bli litt utålmodig.

Nå er det helg, og da er det lov med en trøstepils!

4 Likes

Det skjer ikke bare med NANO, hele norsk biotek har fått kjenne på den motvinden.
Har selv foreslått valuta er en del av årsaken, norske krona er svak. Så det som har føltes som en lei ørkenvandring med ekstra fall, har vært fall hele veien for amerikanske investorer, og i ikke like sterk grad for europeiske investorer også.

1 Like

Ikke bare i Norge det har vært ruglete, sjekk IBB

image

image

1 Like

Man kan se Folketrygdfondet litt i kortene her:

Under porteføljeoversikter:
http://www.folketrygdfondet.no/nedlastingssenter/category155.html

Siste:
http://www.folketrygdfondet.no/getfile.php/132744/Dokumenter/Kvartalsrapportering/2017/2%20KV%202017/Porteføljeoversikt_aksjer%2030.06.2017.pdf

Per 30.06.17 skriver de selv:
Nordic Nanovector NO0010597883 4 396 897 9.0 %

Men i eierlistene til NANO kan vi se fra samme tidsrom:

20 Largest Shareholders
Updated: 10 July 2017
2. Folketrygdfondet 3 081 897 6.19%

Det er logisk at i Folketrygdfondet sine egne papirer teller de med aksjene som er utlånt, mens i aksjonærregisteret gjør de ikke det.

Dette er altså drøye 1,3 millioner aksjer tilgjengelig som ligger og tynger på aksjekursen og er med på å gjøre NANO en veldig komplisert aksje å sitte med for mindre fisker enn FTF.

På tide at man legger inn en protest for at Folketrygdfondet opptrer som Folkefiendefondet?

8 Likes

Ser unektelig ut som en bredere tendens, mer enn et NANO-spesifikt fall.

Tror dog at for NANOs vedkommende er the båtten snart nådd. Vurderer å frigjøre kapital for å bunkre opp i sjiktet 69-72 om vi kommer dit denne uka.

Edit: og om vi ikke kommer dit blir det nok bunkring på 70-tallet lell. :joy:

Slik jeg har oppfattet deg har du horisont lik de fleste av oss, altså lenger enn nesetippen. Uansett hva TA måtte si om situasjonen nå så vil de kronene du sparer om du venter på 70-68 være lite sammenlignbart med oppturen de neste 1.5-2 årene. Jeg vet i allefall hva jeg ville gjort om jeg hadde mer kapital, men du må selvfølgelig gjøre dine egne valg :wink:

Hvis NANO f.eks kommer med en BTD melding (og den kan komme når som helst) så vil du se rally uten like rake veien mot 100 kr. Da kan man ikke sette sin lit til TA hvor noen mener kursen skal til 55 (uansett tror jeg de som venter på 55 må vente forgjeves).

Husk:

“Our time-line is based on the assumption that the FDA will grant us a breakthrough therapy designation and accelerated approval … Last year the probability (of approval) increased significantly,” - Luigi Costa

2 Likes

Har denne blitt diskutert tidligere?

https://www.fda.gov/aboutfda/reportsmanualsforms/reports/ucm535541.htm

Case study som tar for seg 22 tilfeller hvor resultatene fra fase 2 tilsa at man hadde et godt produkt, men hvor man feilet i fase 3.

Nå er måten man går frem ovenfor FDA i endring, men det er uansett greit å lese seg opp på de som feiler, og hvorfor.

NB: bredt spekter av sykdommer medisinene retter seg mot.

Edit: leif

2 Likes

Ta den over i den generelle Biotektråden og :slight_smile:

Smetter den over når jeg kommer meg på PCen igjen.

Etterhvert som jeg leser gjennom disse casene ser det naturligvis ut til at større N blottlegger feil ved medikamentene.

15 av studiene ble stanset på grunn av KUN manglende efficacy, dette til tross for at populasjonene i fase 2-studiene i mange tilfeller var store. Dog synes jeg at efficacy i disse før de gikk inn i fase 3 var middelmådige. NANO sine efficacytall er derimot formidable, og jeg har vanskelig for å se at disse faller helt gjennom. Med ORR på 80% og en fremdeles røslig CR (sykdommen tatt i betraktning) skal det noe meget drastisk til for å slå beina under Betalutin, for eksempel en statistisk feilslutning fra den som tar seg av regninga eller bruk av metode. Med det sagt blir jeg ikke sjokkert om resultata blir dårligere, men da ikke dårlige nok til å slå beina under hele medikamentet.

6 av studiene ble stanset på bakgrunn av safety OG efficacy. Blant annet fremkom det alvorlige bivirkninger under kombinasjonsbehandling med andre medikamenter eller metoder. For NANOs vedkommende er jeg ikke direkte skremt. Betalutin skal i første omgang brukes som enkeltstående medikament, slik at denne fallgruva i mine øyne ikke er like åpenbar for vår del. Andre medikamenter for ANDRE sykdommer som pasienten har, kan kollidere med Betalutin, men det gjør heller at pasientgruppen vår blir mindre, og er ikke en gamestopper. Evt. må pasienten slutte med det andre medikamentet for å komme kreften til livs, f.eks. ved at man i en periode blir tatt av blodtrykksmedisinen. Dog blir det spennende når NANO selv skal sette igang kombinasjonsstudiet.

Til sist var det 1 studie som feilet med bakgrunn i KUN safety.

Så største årsaker til at fase 3-studier feiler er, med bakgrunn i dette begrensa antallet feila studier, i første omgang efficacy(21) som ikke er god nok, og i andre omgang overraskelser på safetysida(7).

Med forbehold om at disse 22 casene er representative for andre avslag, er jeg mer optimistisk til at Betalutin skal komme seg helberga gjennom FDA-regimet. Jeg sliter fremdeles med å se akkurat hvor NANO skal tryne.

2 Likes

Tenker selv også at det begynner å bli såpass mye data at det virker å være hevet over en hvert tvil at produktet faktisk fungerer. Indikasjonene er også ganske tydelig på fordelen med reduserte bivirkinger i forholdt til andre behandliger. En av de tingene jeg selv vurderer som risiko er hva pris settingen blir på medikamentet og hvor stort marked de faktisk får. I tillegg så spiller det en stor rolle hva de legger seg på når det gjelder pris og hvor store kostnader de kommer til å ha. Marginer og inntekter vil være veldig vesentlig for hvilken verdi selskapet etterhvert får når de skal ut på markedet.

2 Likes

En stor trygghet jeg personlig føler med Betalutin er at teknologien på mange måter består av allerede velprøvde konsepter som bare er satt sammen på en smart måte og patentert.

4 Likes

Helt enig, men utfordringen med denne problemstillingen er vel at vi har for lite info til å mene noe meningsfullt om det. Alt vil bero på hvor god medisinen blir, hva den selges for og hvordan den distribueres (partnerskap/gå ut selv) og til sist kvantumet (som jo igjen henger sammen med pris, kvalitet og vei til marked).

Første steg blir uansett å få medisinen markedsklar, resultatet på den endelige bunnlinja er enda uviss. Men bra medisin+god distribusjon=svart bunnlinje. Det må man ihvertfall anta at de har som utgangspunkt.

2 Likes