Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Uff, men greit å vite til neste dump.

Kvanter i arbeid for numberic og GSA, hva Marshall gjelder har de kun shortet så smått, så de driver nok å trader tenker jeg.

Godt mulig. Men får vi en del av de bekreftende, gode nyhetene vi forventer nå 22/11 og 10/12 så skal de vel slite med den shorten sin? Tenker større fond skal inn ved oppstart Paradigme bl.a.

Problemet med at terskelverdien i shortregisteret er altfor høy blir jo showcaset fint her.

Ja, men alt over 0,2 meldes jo inn

Og da burde også alt over 2 vært synlig.

Ideelt sett burde alt over 1% både vært meldt og synlig, latterlig at spekulanter skal ha lavere synlighetskrav enn investorer.

1 Like

Alt over 0,5 er jo synlig

Gjør det det? Hvorfor blir ikke de vist?
Savepig: Hva mener du med spek vs investor?

Reglene er at alt over 0,2% må meldes inn til finanstilsynet og alt over 0,5% publiseres. Dette står også på SSR sidene.

https://www.era-learn.eu/network-information/networks/eurostars-2/eurostars-cut-off-1/development-of-affibody-based-radioimmunotherapy-for-treatment-of-multiple-myeloma

Hva er dette? Vet Nano har et samarbeidsprosjekt med Affibody.

Nederst her står det at nano samarbeider med affibody

Edit: Leste innlegget til oilimp feil. Trodde han spurte om nano samarbeidet med affibody. Sorry

Ser det ja. MM/ Multiple Myeloma spås en omsetning på 22 milliarder dollar i 2023. Greit om Nano tar en jafs av den kaka!
Vet ikke hvor langt de har kommet i utviklingen av medisinen da, det er vel Affibody som oppdaterer markedet ved utviklinger?

AFFILUTIN - bruker Nanos teknologi med Affibody’s radioimmunkonjugat. De er i discovery fase.

3 Likes

NANO Shortposisjoner chart oppdatert.

Vi ser at der Evil konsekvent i drøye to måneder har sagt at “nå må dere sjekke ssr, for shorten øker”, så er trenden i all hovedsak flat. Vet ikke hva som er bakgrunnen for at han føler et så sterkt behov for å oppdatere oss om at shorten øker hele tiden.

Har utvidet skjemaet med beholdningen til DNB, som har vist seg å leve sitt eget liv uavhengig av hva vi ser av omsetningstallene på meglerlistene, og altså derfor antagelig også en en aktør som driver stort innen utleie av aksjer.

Merk at i denne versjonen av skjemaet er antallet aksjer short for de aktørene som er satt under terskelverdien satt som et estimat, for å unngå den unaturlige droppen en får av at 250.000 synlige aksjer plutselig går til null.

4 Likes

Sant, minner meg litt om enkelte på andre forum som flere ganger daglig må “advare” om risikoen i Nano, dette blir ikke bra, kanskje 100 kr i 2019 osv.

Hvordan har man kommet frem til det estimatet? Er det basert på shortposisjoner som før har vært over terskelverdien, men nå er under? Jeg tenker intuitivt at diskusjonen om størrelse på shortposisjoner er basert på litt usikre tall, da det fort kan være mange vesentlige posisjoner som ligger under terskelverdien.

Takk for info dine informative innlegg, forresten!

Estimatet er i utgangspunktet satt veldig nær terskelverdien, fordi man kan anta at aktørene spekulerer i å selge akkurat nok til å bli usynlige, men så nedskrives det over tid hvis de ikke blir synlige igjen.

Det er jo fiffig å se hvordan DNB sin beholdning da fikk seg en knekk som var veldig lik DEN STORE ØKNINGEN som Evil var så snill å påpeke.

1 Like

Hva er RSI på Nano nå? Er det noe man oppdaterer etter børsslutt hver dag, eller går det flytende hele dagen?

Ny blå dag og i dag ønsker jeg meg close over 75.

2 Likes

RSI var 31,59 ved close igår, og er 36,97 nå ved en kurs på 74,95

1 Like