Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Estimatet mitt er selvsagt aldri lavere enn totalen som står på SSR, det er høyere.

Jeg tar høyde for at når en aktør faller under terskelverdien til SSR som er alt for høy, så skriver jeg den gradvis nedover. Da blir grafen mye mer korrekt enn at den plutselig minker med 250.000 når en aktør dekker inn noen få tusen aksjer og står med 0 i ssr.

Han jobber i bransjen og har ofte VELDIG korrekt info.

1 Like

Jo men det er fortsatt kun et estimat. Og den vil inneholde feilkilder. For man kan anta at store deler av top20 låner ut aksjene sine til short. Ikke bare folketrygdfondet.

Dette er akkurat den semibassingen du driver med.

Jeg har tegnet opp en graf som illustrerer det totale antallet aksjer short som står på SSR, som er det samme tallet du fremholder.

Men fordi denne viser en flat trend og derfor ødelegger poenget ditt om at SHORTEN ØKER I NANO!!! så velger du med overlegg å diskreditere den.

Forventer du at jeg skal la være å stå opp dette fordi jeg ikke vil risikere å “være hårsår”?

Slik ser historikken på SSR ut, totalt antall synlig short er der 1 347 243. I min graf estimerer jeg short til 1 537 243, fordi jeg foreløpig har nedskrevet Oxford sin post til 190.000, de falt under terskelverdien 3. november.

3 Likes

For de som lider av søvnmangel eller erektil dysfunksjon:

image

3 Likes

Altså jeg poster info fra den eneste offisielle og korrekte kilden som er tilgjengelig. Lovpålagte sådan. Jeg tryller ikke med dataene, jeg baker den ikke inn i noe. Jeg poster dataene som den er. Opp eller Ned.

Dette er semibaising ifølge deg.

Men å lage en egen graf basert på ulike kilder for å få et bedre resultat er da ikke hausing deluxe?

Nå bare spør jeg fordi logikken din er litt rar.

Du velger å ikke lese hva jeg skriver.

Mitt estimat er HØYERE enn det som står på SSR, ikke lavere. Din påstand om at jeg prøver å få et bedre resultat faller på sin egen urimelighet.Jeg gjør dette fordi det er helt urealistisk å tro at en shortposisjon faller til 0 bare fordi den faller under den høye terskelverdien i registeret.

Men OK, da kan vi heller presentere grafen for KUN SYNLIG SHORT. Så kan man jo selv si om hvilken graf som er mest informativ.

Jeg fatter ikke hva du vil frem til. Det er jo nettopp hovedtrenden/bevegelsen jeg påpeker. Og den økte drastisk i sommer, etter at folketrygdfondet reduserte sin synlige beholdning etter generalforsamlingen. I hele høst har bevelsen vært flat.

Mens du konsekvent i samme tidsrom prøver å gi inntrykk av at shorten øker, basert på SSR.

4 Likes

Tror folk er mer interessert i CMD forresten, og det er MANGE poster i denne tråden i dag. Så greit for en som kommer å leser her at det ikke er 20 poster relatert til avlesing av shorteposisjoner? Bare en tanke =) Blir veldig slitsomt å lese dette for de som kommer fra jobb om noen timer.

Lisa R har akkurat gjort en god presentasjon, men hun tok ikke i mot spørsmål?

1 Like

Tror vi kan være enige om mange av dine innlegg kommer med gjeipetegn eller inneholder faktafeil (ref: orpgan drug). Det er da vanskelig å ta deg seriøst og du blir sett på som en baisser. Særlig når du under CMD og “present nhl therapies” synes foredragsholder snakker for mye om dårligere konkurrenter, når det er nettopp det fase 1/2 indikerer…

4 Likes

Jeg tipper ledelsen stiller seg opp sammen helt til slutt for å svare på spørsmålene samlet.

3 Likes

Joda jeg leser hva du skriver. Det blir litt som estimatet til sparebank1 om Norwegian, de mente det var 40% ish short, mens SSR viste 20%.

Problemet er bare at du har veldig få kilder, du bruker folketrygdfondet mens du sansynligvis vet at de 19 andre på top20 også shorter.

Samtidig vet vi at de aktørene som dukker opp på SSR er de store gutta i klassen, de setter standarden som mange følger. Så man kan anta at når de øker eller minker så følger mange etter.
Og akkuratt det punktet drukner litt i din modell fordi du kun har 1 top 20 kilde.Selv om du ligger inne med en høyere short. For det er jo bevegelsen som er av interesse. Ikke nøykatig antall aksjer som er shortet.

Jeg får ikke sett dette, ønsker meg et referat om noen har fri og er villige.

Må si jeg blir beroligetav denne delen av presentasjonen. De ser mot markedet. Definitivt.

3 Likes

Shit, Renoldi imponerer!

2 Likes

Denne karen kan dra Betalutin til markedet alene. Imponerende.

Edit: som jeg nevnte i chatten. For min del vil årets nyord bli ‘‘nanonere’’, dvs. aktiviteten jeg bedriver under denne presentasjonen.

3 Likes

Et bilde som Renoldi prioriterer. Men dette er sammensatt, så har ikke lyst å forsøke å gjengi noe. Webcasten er sikkert tilgjengelig i ettertid også =)

Han er en fantastisk ressurs. Dette har uansett vært budskapet han har HAMRET på i mange år allerede, NANO tenker kommersielt i alt de gjør, og dette er noe som differensierer dem positivt fra mange prekommersielle biotechs.

Edit:

Medical Science Liaissons team, nyansatte nøkkelpersoner som jobber opp mot Key opinion leaders.

8 Likes

Nordic Nanovector har sendt inn infanteriet på bakken i Amerika.

Boots on the ground blir viktig.

image

4 Likes

Kort oppsumert: Betalutin skal til markdet, og Nano er mer en klar for kommersialiseringen. Fantastisk ledelse Nano har. Proffe og sympatiske. At ikke kursen går over 100 på denne presentasjonen er rett og slett uforståelig…

7 Likes

image

2 Likes