Faen disse pengene kommer ikke frem på konto kjapt nok!
Costa sier omtrent ordrett det samme nå hos Nordnet. Det må skje noe helt uforutsigelig i paradigme for at de ikke skal ha et produkt.
Kan du utdype?
Han fikk spørsmål om strategien var lagt opp til at de skal søke om Conditional Market Approval. Han bekreftet og sa ja, så den spekulasjonen var riktig av bl.a. Merlin.
Kan hende vi må belage oss på et rentefyllt 2018…
Ja det må jeg si, Der var det mye positivt!! På tide å lete dypt i lommeboka og finne det jeg kan av kroner og øre!
Synes q/a hos nordnet var meget bra! Likte også svaret jeg fikk på spørsmålet mitt om CMA. Vi går da for CMA i 2018
Her må det fylles på det som fylles kan!!
Hadde ikke tid til å delta på nettmøtet hos Nordnet, men forstår det slik at det ble fortalt de skal søke Conditional Market Approval. Kan det tenkes at denne er innbakt i søknaden for Paradigme?
Veldig gode spørsmål og gode svar. Det blir lagt ut hos Nordnet som podcast senere sammen med et lengre intervju av Costa.
Jeg satte nesten kaffien i halsen når han sa det. Men sa han 2018 eller 2019??
Han forklarte vel strengt talt det som at det ville være som en fase 3 studie de da forplikter seg til som foregår samtidig med Conditional Market Approval. Så tror ikke det er en del av paradigme utformingen. Og tror det blir 2019. Men husker ikke om han nevnte årstall
Slik jeg har forstått det er CMA en midlertidig godkjennelse med forbehold at studiet fortsetter som planlagt og ingenting uforutsett dukker opp. Ser ikke hvorfor en må vente helt til 2019 med dette.
Som jeg husker det kom det et definitivt “yes” for CMA, men ikke noe årstall…
Han nevnte at de innrullerer såpass mange som en grunn til å oppnå CMA. For at CMA skal ha en hensikt så må selvfølgelig dette komme betydelig tidligere enn når Nano selv har guidet lansering i 2019. CMA, kan slik jeg tolker det, komme når som helst etter oppstart i Paradigme, og i løpet av 2018.
OK, takk. Vi må få klarhet i dette - blir en veldig skjult trigger hvis det blir 2018…
Svært gledelig og positiv informasjon, men kan noen med et fornuftig hode gi meg en god forklaring på hvorfor kursen likevel faller og faller? Hvorfor ser ikke markedet det vi mener å se av muligheter her?
Akkurat, ja. Men hva innebærer det å få CMA? Får man da mulighet til å kommersialisere på lik linje med andre aktører som som har godkjent medisin på vanlig vis, eller finnes det andre forbehold enn at studiet går sin gang?
Sokrates sier: “når som helst etter oppstart i Paradigme, og i løpet av 2018.”. betyr det at tall fra paradigme ikke trenger å være en stol del av materialet som brukes for å vurdere søknaden om CMA? Hvis størsteparten av grunnlaget for å få CMA vil ligge i resulateter fra PARADIGME, må man vel et stykke ut i studiet for å få det grunnlaget? Eller?
På forhånd takk for svar!
http://www.ema.europa.eu/ema/index.jsp?curl=pages/regulation/general/general_content_000925.jsp
Conditional marketing authorisations may be granted if the CHMP finds that all the following requirements are met:
- the benefit-risk balance of the product is positive;
- it is likely that the applicant will be able to provide comprehensive data;
- unmet medical needs will be fulfilled;
- the benefit to public health of the medicinal product’s immediate availability on the market outweighs the risks due to need for further data.
MA has published a 10-year report on its experience with conditional marketing authorisations, with data collected between July 2006 and June 2016: During this period, 30 medicines received a conditional marketing authorisation. None had to be revoked or suspended.
… som du ser er det et nåløye å få dette. Bare 30 medisiner har fått dette i Europa de siste 10 årene.
Safety er ekstremt viktig. Her scorer jo Betalutin BEST!
Det som er digg med Betalutin er jo at pasienter slipper Tsjernobyl-behandling, men bare noen sprøytestikk