Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Det er jo vanskelig å svare på, men i all hovedsak: trading, eksterne faktorer som f.eks. verdensøkonomien/lønnsnivå/sesong/tilgjengelig kapital/andre investeringsmuligheter/kryptohype osv. påvirker også kursen i tillegg til caset. Så selv om caset er perfekt kan andre ting veie tyngre uten at vi vet akkurat hva disse tingene blir. Også “sell on news” kan ha en negativ effekt i etterkant av etterlengtede nyheter.

Forventningen om et krakk de neste årene kan også få investorer til å skygge unna langtids-investeringer som Nano, som kan ta 1-5 år før man når ønskede nivåer.

1 Like

Sist men ikke minst må man tenke her at dette er et langsiktig case. For mange er det lenge å vente til f.eks readout sommeren 2018. Da kjøper man heller 20-30 kr høyere og blir med på 20-30% og går glipp av de første 20-30%ene. Litt sånn som @babyrage tenker. I mellomtiden forvalter man kapitalen i andre aksjer. Ikke feil med den strategien, om man er komfortabel med å ikke rekke toget når det går pga. en nyhet man ikke forventer.

Edit: nå så jeg du la til mitt punkt @Martins :slight_smile:

3 Likes

Hehe morsomt, vi tenkte på det samme med litt forskjellig vikling samtidig ^^

2 Likes

Takk Martins. Forsåvidt greit at den trykker ned en dag eller to til, til jeg får frigjort kapital til å handle inn litt ekstra til en rimelig penge, men likevel ganske frustrerende å se på kurven, og ikke minst ubegripelig når man ser på kurs/risk som jo ikke henger på greip sammenlignet med situasjonen i vinter/vår.

Calu, ja slik toker jeg det ja, at man får CMA før fase 3. Men det er riktig at vi må ha en stor nok populasjon før en CMA. Når det er nevnt, så er bivirkinger det største hinderet. Og som alle vet, Betalutin har lite av det. Merlin hintet noe om det samme etter forrige q-rapport, om at Nano innrullerer raskere og bredere enn tidligere. Og det sier seg selv at CMA får man før endelig fase 3 studiet, hvis ikke er det ikke noe poeng. Jeg regner med at all data fra den armen som bli valgt teller med for å få en CMA, kansje all data fra alle armene også. Får vi dette, så kan vi selge Betalutin paralelt med Paradigme. Dvs inntekter mens vi ferdigjøre den siste fsasen. Om det medfører noen restriksjoner vet jeg ikke, men det er noe jeg må grave i til helgen. Nå er det Oslo spektrum og powerballads fra Scorpions, og sannelig skal jeg ikke unne meg en bayer i dag. Tipper det blir mer snakk om “Bayer” det kommende året.

4 Likes

Husk at den gikk halve 2016 på 10-27kr og mange sa at det var ubegripelig lavt. Og så kom oppgangen litt etterpå :slight_smile:

1 Like

Hvor lenge har du vært med? :face_with_monocle:

1 Like

begynte å snakke om å investere i Nano med @FreddyG starten av sommeren 2016 :slight_smile: Så har fulgt med siden da, men kjøpte ikke før på 40-tallet et sted.

Og hadde min første erfaring med handel i aksjer i 2009 med elevinvestor på videregående, lagde min egen konto ca 1 år etter. Så har vel vært på børsen i 6-7 år nå.

2 Likes

Jeg skal prøve å lese meg opp litt på detaljene selv. Var litt overveldende å begynne å saumfare nettet nå. hehe.

But, can you feel it? I can feel it everywhere. Blowing with the winds of change!

2 Likes

The wind of change is happening right now, oh yeah I’m feeling it.–) #betalutin

Da Evilfreud har en tendens til å poste kun de gangene short øker, kommer her motsatt melding:

Numeric reduserer sin shortposisjon fra 493 299 til 465 803 ref. https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010597883

Synes forøvrig at CMD i dag ga gode grunner til fortsatt å ha NANO godt gjemt og festet til mast eller liknende. Renoldi var suveren, og LC ga egentlig dagens beste svar da han nektet å svare på sp.m. om vei videre. LR måtte svare sa han, for ellers ville han være for positiv, og få kjeft (igjen…) :slight_smile:

2 Likes

2 Likes

Er alltid noen som poster når short minker, er jo derfor jeg må poste når det øker :wink:

Nå økte jo GSA shorten med 57 000 aksjer på fredag og, så sumasumarum har jo shorten økt i det siste. I tillegg har Marshall økt shorten sin siste 3 ukene. Baserer meg på SSR selv som Evil da lovpålagt statistikk har mer kredibilitet enn savepig etter mine vurderinger.

Det betyr ikke nødvendigvis at SSR er mer korrekt. For den har store svakheter med at alt under 0,5% bare forsvinner, men i forhold til r/r er det bedre å gjøre sine vurderinger utifra offentlige tall slik jeg ser det.

Ellers vil jeg påpeke at alle negative innsyn verdsettes sterkt for min del, da det kan forklare markedets verdisetting av selskapet. Er like mye baising opp (mye mer) som ned. Naturlig nok, for de som ikke har tro på et selskap gidder vel ikke å delta i en debatt om hvorfor folk bør kvitte seg med det (om dem ikke driver short selvsagt).

@Evilfreud Helt greit det, og jeg ser at du tar den jobben veldig seriøst :wink:

@Zippster “I det siste” er et relativt begrep! :thinking:Skal ikke mange ukene tilbake før shorten var over 3%… og enda litt tidligere var den lavere igjen… Men et faktum: I går ble den synlige delen av shorten redusert!
Ellers enig i at vi må verdsette kommentarer som utfordrer egne sannheter. Confirmation bias er vanskelig å unngå selv om en er bevisst på det, og da trenger vi å bryne oss på hverandre.

2 Likes

Kjempe seriøst å poste hver gang det er en endring :wink:

@Wannatri Helt siden april har jo shorten økt en god del, så man kan jo si at det er en langvarig trend at shorten øker, selv om vi nå for deres del (shorterne) den blir redusert.

Angående baisinga så kan vi jo trekke frem 20/100 tallene og n=6. Det er klart at man med 1 treff mer kanskje ville fått en ORR på over 70% fremfor det markedet tolket som moderate 50%. Men så kan man jo se det den andre veien og, kun 1 treff mindre og vi snakker nærmere 35%. Variasjonen vil altså være ekstrem her med så lav n, men man kan ikke dermed kun se på det som tilfeldig at det var middelmåddig. I hvertfall ikke at markedet som ofte reagerer risikoavers tolket resultatene som mindre gode enn forhåpningene.

Usikkerheten rundt treffsikkerheten til produktet økte --> negativt.

Vet ikke hva jeg skal tro her. Hadde forventet mer positiv reaksjon på at ledelsen fremsto slik de gjorde selv.
Men de av oss som så etter dette, er kanskje allerede lastet?

1 Like

Markedet har jo reagert med litt forhåpninger da det stengte på 74,- i går opp fra bunnen på 68,- og den nedadgående trenden man har vært i. Uten slipp av nye revolusjonerende data er det lite å hente med å laste opp med engang.

Spesielt gjelder det for de store fiskene som også kanskje har endel short i aksjen. De er nok heller ikke så opptatt av kroppsspråk og gode prestasjoner, men de faktiske tall som de kan observere og gjøre egne analyser av, noe som ikke forekom i stor grad…

1 Like

Hehehe, dette var dagens :smile: