Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Kikket på presentasjonen i kveld. Marco imponerer. Hvilken kapasitet han er for selskapet. Mange av emnene (learnings) han tar opp er jo akkurat det de store finansielle aktørene vil høre. Personer av hans kaliber med virkelig førsteklasses presentasjoner (som dagens), vil kanskje vekke institusjoner interesse for case’et? De kikker jo mye på management i sine vurderinger. Hadde vært deilig om det startet en akkumulasjonfase nå over julen/ nyåret. Hvis noen av de større aktørene starter, tror jeg andre kan slenge seg på for å få foten innenfor.

Jeg synes også Rokjaer gjorde en god jobb med gjennomgang og klargjøring av hvorfor forskjellige strategiske beslutninger har blitt tatt.

For øvrig bra at det var så mange kompetente engelsktalende analytiker for å stille spørsmål. Vet noen hvem de representerte?

Fundamentalt synes jeg case’et er veldig sterkt. Selv om jeg vrir og vender på det og forsøker å finne nedsiden, kan jeg ikke forstå annet enn at risk/reward på dagens aksjekurs er veldig god. :grinning:

4 Likes

Tenkte også på disse “native” engelsktalende spørsmålsstillerne: Jeffreys??

Costa nevnte vel også at han var mye i USA for tiden (for å prate med investorer???)

Mener å huske at han sa (litt spøkende) at han var i USA en uke i måneden for å snakke med investorer.

Det er mange øyne på NANO, flere skal nok inn fremover.

2 Likes

Jeg har lenge vært skeptisk til om Nano kom til å klare kommersialiseringen selv. Etter å ha sett den presentasjonen må jeg bare ta av meg hatten for Marco. Helt fantastisk!

4 Likes

Må si jeg ble selv også veldig overrasket over hvor mye folk la vekt på resultatene som var på 20/100 studien. På insider tråden laget jeg selv en simulering hvor jeg tok utgangspunkt i % ORR fra 10-90 og simulerte da hvilke resultater jeg fikk.

Altså, fra nedenfor resultater så er det slik at der simuleringen for 90% ORR står, så har jeg simulert 6 person. Hver av de 6 har da 90% sjanse for å bli ORR. På 80% så har jeg gitt hver person 80% for å bli ORR. Sånn har jeg fortsatt nedover prosentene. De blokkene i grønt har bedre ORR enn Nano sine resultater. Gul/orange fargen har lik, mens rød er dårliger.

Ser en f.eks. på 90% ORR så kan dere se at siste forsøktet så fikk jeg faktisk samme resultat som det som ble presentert av Nano. I realiteten dersom det hadde vært den generelle statistikken så ville det bety at dersom du hadde tatt 60 personer fra Nano studien og delt i 10 grupper, så ville 1 av gruppene fått likt resultat som det Nano presenterte.

I tillegg skal det også nevnes at det er en annen studie og andre type pasienter. Nå kan det selvsagt som nevnt av zipster vel, like godt gå andre veien, men poenget mitt var at det egentlig ikke er nok data til å komme med noen spesiell konklusjon. Likevel, blir spennende å se hva hva som kommer frem når vi får flere resultater. Da finner vi vel fort ut litt mer hvilken av kolonnene 20/100 studien egentlig hører til :slight_smile:

.

Edits: Staveleifs

5 Likes

“Folketrygdfondet vil normalt kalle tilbake utlånte aksjer før generalforsamlingen i et selskap. Vi søker å stemme for hele aksjebeholdningen.”

3 Likes

Dette har vært diskutert før, det er ikke alltid de kaller tilbake når det er ekstraordinær.

Ja, er derfor det står “vil normalt kalle tilbake”. Jeg krysser iallfall fingrene for litt action inn mot jul.

Det er jo interessant å se om Ftf vil gjøre det, de vil nok muligens ha et ord med i laget mtp opsjonsutdelinger?
Uansett ikke det viktigste, for min del er det fundamentale det viktige, vil tro kursen vil følge det oppover nå mot jul i første omgang.

1 Like

Må dere ikke glemme at det var FF som satte en stopper for det gamle opsjonsprogrammet. Føler meg rimelig sikker på at de vil ha alle sine stemmeretter tilgjengelig på EGF når nytt opsjonsprogram skal vedtas.

3 Likes

Tviler på at de kaller tilbake. Forhåpentligvis sørger styret for å drøfte forslaget med de største aksjonærene på forhånd, kan ikke leve med at de driver og legger frem saker som faller.

Når ser vi for oss at de oppdaterte talla for fremlegget ASH2017 legges frem? Kan vi forvente oss melding fredag 8/12?

Så tidspunktet er gunstig. Opsjoner til nye og gamle ansatte på en lav kurs.

Kan det være ett snev av taktikk inne i bildet. CMA samt mulige interesenter dist partners gjør det viktigere at kursen reflekterer verdiene. Samt at FF har stemmerettene sine.

Børsmeldingen må komme når posteren publiseres.

OK, vet du når de har for vane å publisere posteren?

bilde

Noen vil holde kursen igjen litt enda. Er 15000 aksjer i den posten på 73

1 Like

Nano/Kolstad har vel presentasjon søndag 10, kan vi tro posteren børsmeldes samme dag @Savepig ?

Takk!

Må bare presisere at jeg har hatt NANO en stund, men fylte på med litt fra FUNCOM-salget. :wink:

1 Like

Det var da voldsomt. Vi får vel se etterhvert hvem som innehar denne posten?

Jeg driver og spekulerer litt på dette med to doser i Paradigme og CMA-søknad. “Når usikkerhet/tvetydighet rundt best egnet dose” er et punkt hvor mange søknader hos FDA feiler, er nåløyet muligens ennå trangere, også for å få innvilget CMA. Jeg er klar over at CMA innvilges til medisiner som svarer til medisinske behov som ikke er dekket, men, kan det tenkes at to doser i Paradigme vil styrke sjansene for å få innvilget CMA? Altså, at datagrunnlaget for vurdering av egnet dosering er større vil gjøre at medisinen er mer “gjennomstudert” når CMA-søknad skal vurderes?

Mulig jeg driver og med hjernegymnastikk her, men det høres litt logisk ut :grin:

1 Like