Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Gjorde det i går. Ikke noe svar foreløpig.

Det er helt SYKE mengder penger i omløp i oppkjøpene i denne bransjen.

1 Like

Ikke meg nei, men kudos for optimisme/pessimisme må den kjøperen ha :wink:

1 Like

19 Likes

GSA var vist ikke fornøyd med opplegget igår, short øker.

Synd for de at kursen stiger da…

Vi antar det er +1 dag delay. Dvs at short som øker/miner på listene idag egentlig er endret igår.

Det forklarer jo hvorfor kursen falt i går? Men den kommer veldig sterkt nå… stakkars shorts.

Etter å ha fulgt endel selskaper som er shortet mye har jeg innsett at shortegutta er i en liga over oss når det kommer til å treffe.

Gutta som driver med short har som oftes veldig god peiling på hva de holder på med. I tillegg har de nok muskler til å få det som de vill i de fleste tilfellene…

Vil bare gjøre dere oppmerksom på at innkalling til EGF ikke er sendt ut offisielt og at det derfor kan tenkes at kvantene ikke har fått det med seg helt enda :wink:

1 Like

Kanskje greit å huske:

GSA Capital Partners LLP is an employee owned hedge fund sponsor. The firm focuses on systematic trading across liquid equity, futures, and foreign exchange markets across the globe. It employs quantitative analysis to make its investments.

De bruker veldig avansert TA, som er diskutert før. Og de treffer latterlig mye.

Blir det ikke da litt useriøst å si at “de ikke var fornøyd med opplegget i går”?

Nå var det et forsøk på å være litt morsom, men tydelig at ikke alle tok den. Samtidig er det jo litt spesielt at de øker shorten akkuratt på en dag hvor det presenteres nyheter som markedet ikke ble spesielt imponert over ( ref nedgangen).

Evilfreud, om jeg har oppfattet riktig så eier du ingen Nano aksjer (har ikke lov (?) ). Hva er det da som gjør at du orker å bruke energien og tiden din på Nano? Er ikke da bedre å bruke tiden din på aksjer du faktisk kan kjøpe?

Jeg har ingenting imot at du poster her, og synest det er greit med flere vinkler, men jeg selv hadde aldri brukt tiden min på en aksjen jeg selv ikke kan eie. Ser at det samme kan sies om mange på HO også.

4 Likes

Jeg har ikke lov å eie Nano det er helt korrekt. Jeg begynte egentlig å poste i Nano fordi alle nyheter som kunne tolkes negative konsekvent ble ignorert evt de som postet dem ble kjeppjaga ut. Det starta rett før emmisjonen. Vi var flere som mente en emmisjon kunne komme og at det kunne være lurt å ta litt gevinst på 115kr ish. Dette var jo en helt sinsyk ide fordi det ikke var ventet noen emmisjon.

Boom emmisjonen kom. Boom vi traff 60 tallet 2 ganger og her sitter vi nå.

Ser du nøye etter bruker jeg ganske mye tid på mange aksjer. Blant annet Komp og Axa. Jeg eier ingen av dem, men begge er i pipen over aksjer jeg planlegger å kjøpe. Nano var også i den gruppen helt til jeg ikke kunne kjøpe den lengre pga jobb.

Og som mange bitter har erfart i Funcom så slår man aldri Shortehusene. Og da er det greit å oppdatere menigheten på statusen på short i ny og ne :wink:

Samtidig er det nok ikke tvil om at enkelte ble lurt med i aksjen på en dyr pris fordi stemningen var euforisk og kritisk tenkning var null.

2 Likes

Mye vann under broen siden da. Er anbefalingen kjøp, hold eller salg i dag? Og lyst å driste deg med et personlig kursmål? =)
Jeg har selv uttalelser fra den tid at alle kjøp under 100 er gode kjøp. Og noen kontoer har NANO snitt over 100 den dag i dag for meg. <.< Mine 2 hovedkontoer er nede i ~72,05 og ~72,6.
Men jeg fremholder at alle kjøp under 100 er god som gull!

Er enig med deg. Jeg vil ikke si stemningen er “euforisk” nå, slik den var i fjor høst, og om den så oppfattes slik, so what? Folk kan tenke selv, og er ansvarlig for egne valg. Om noen kjøper en aksje basert på en anonym skribent på et forum har de seg selv å takke tenker jeg. Vi er voksne mennesker, er vi ikke?

Prøv å gå inn i Funcom tråden når hypen begynte å legge seg og si at aksjen skulle ned. Folk ble møtt med samme mynt da. Var jo noen skribenter som sluttet å poste på forumet pga. det.

Når folk som er innvestert opplever negativitet fra en som ikke er innvestert, må en forvente litt flack. Aksjer er følelser - fordi penger er følelser. Nobody likes to loose, but everyone can’t win :wink:

@studenten86 - sist jeg diskuterte kursmål mente han at Nano stod i kanskje 100 kr om 1 års tid.

2 Likes

Jeg pleier aldri anbefale aksjer. Men generelt i Nano tror jeg det er greit å ha litt lengre tidshorisont enn snittet her inne. Kjøp aksjer legg dem i skuffen og vent et par år. Nano har 900mill på bok. De kommer til å treffe et par fartsdumper. Kursen kommer til å kræsje. Men når produktet er på markedet blir det win win.

Jeg tror Nano lykkes, men jeg tror de møter mer motstand og at det gjerne blir en studie og to ekstra iforhold til de mest optimistiske her inne tror . Det gjør gjerne at ting tar 1-2 år lengre.

1 Like

Om utsagnet kommer fra rasjonelle tanker, og ikke et økonomisk motivert ønske, er det interessant å forstå.

Takk for svar @Evilfreud :+1: En oppfordring til å ha noe cash tilgjengelig for eventuelle fremtidige tilbakefall tror jeg er lurt. Selv om ting skulle gå på skinner er det vel all grunn til å tro kursen ikke opptrer lineært.

1 Like