Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Jeg tror kanskje ikke du bør gå all inn, men som et risikobet i porteføljen er nok Nano helt greit.

Det blir for personlig strategi igjen. Da blir ting som risikovillighet, diversifiseringsstrategi, belåningsvillighet og lignende viktige momenter. Ja, bare tid til å følge med børs, og når en kan handle, kan påvirke slike mønster.
Vil ikke oppfordre noen på noe tidspunkt omtrent å ha en børstilnærming med ‘all in’, basert på min egen strategi og risikovillighet. Men dette er fort langt på siden av selskapet NANO som tråden handler om. =)

CMD for 1 år siden påpekte vel LC selv at det er absolutt risiko med NANO, mens den tonen hadde fått en ganske annen lyd i denne omgang. Noe som har betydning for min risikoforståelse av selskapet, og jeg er villig til å gå dypere enn i dag, kun rundt 20% i selskapet. Men innganger og utganger har med mer enn det ene selskapet og gjøre. =)

2 Likes

Jeg tror det motsatte av deg, jeg tror Betalutin vil få en meget rask godkjenning, potensielt ila 2H2019. Grunnen til at jeg tror at ting vil gå raskt er at resultatene foreløpig er såpass overbevisende, og ikke minst konsistente, at det er er på grensen til uetisk og ikke tilby Betalutin til alle pasienter som er i denne pasientpopulasjonen.
Når det er sagt setter jeg pris på kritiske røster, hvis de kan komme med noen fornuftige faglige argumenter, men å påstå at kursen skal ned bare fordi “Shortehusene” er negative til aksjen, den kjøper jeg ikke.

3 Likes

Har nano uttalt noe om de vil kun gå for FL pasienter eller sikter de på alle tilfeller innenfor NHL 3. Linje? De har jo soleklart best resultat for FL

Kan forresten nevne at en av de største investorene “som ble lurt med i aksjen på en dyr pris fordi stemningen var euforisk og kritisk tenkning var lik null”, var Folketrygdefondet. Deltok selv i emisjonen. Jeg mener fortsatt aksjen er billig på 130kr, men det er opptil hver enkelt å vurdere hva som er riktig pris, når alt kommer til alt så er det tilbud og etterspørsel som avgjør prisen.

2 Likes

Emisjonen utløste ikke at fallet ble så dramatisk, det var det Jostein Dahle som klarte med å gjøre innsidesalg etter at det var spesifisert at det skulle være lockup. Så var det en eller annen klausul han brukte maksimalt.

Etter det har Bjørnene vært i full kontroll i aksjen, godt hjulpet av storaksjonærer som kollegialt nok låner ut mange prosent av totalen av aksjene i selskapet.

Det er helt rett at en del brukere fikk kjemperett at man i ettertid ser at man burde tatt gevinst på ATH.

Men det hører med til historien at de samme folka sa det allerede på 50.

4 Likes

Jeg har ikke noe problem med å si at jeg er all in i Nano, minus ca 5000 kr i Ethereum XBT bare på gøy.
Er langsiktig, og tåler å tape de pengene selv om det vil være jævli surt. Og svi på egoet til en blodfersk aksjekjøper da :joy:
Men sånn som caset Nano er nå, så er jeg faktisk omtrent hundre % sikker på at jeg vil tjene godt på investeringen i Nano.

Selv om jeg er klar over at ingenting er 100% sikkert her i verden bortsett fra restskatt og at man ender med å kle på seg tredressen og få enebolig med blomster på taket. :rofl:
Inntil da så satser jeg fullt nå på at Nano skal gjøre meg “rik”, hvertfall nok til ikke å ha huslån, og ha utbetalt feriebolig i Syden (Spania) :+1:

2 Likes

Paradigme vil konsentrere seg om FL og inklusjonskriteriene er annerledes enn for Lymrit (noe av grunnen til at det vil være en cut-off mellom disse, tross seamless study design).

Har tuklet litt med et lite koseprosjekt i det siste, online samling av alle mulige artikler og stuff om NANO, slik at det skal bli litt enklere å finne.

Helt tilbake til den opprinnelige dokumentasjonen av HH1 antistoffet fra 1985. :slight_smile:

26 Likes

Jeg plukker frem denne. Det så litt voldsomt ut ved dagens oppstart, men jaggu ble det ikke vist bra trøkk utover dagen.

1 Like

Jeg dekket ikke Nano på 50kr engang! så den var billig!

Noen som husker/vet om hvordan shortposisjonene var for et år siden? Om de i det hele tatt var der.

Hehe, du begynte vel så smått når NANO stod i underkant av 30 :joy:

Edit: Her på forumet, vel og merke.

Og fra August/September 16 og utover var det henvisninger til dommedag og Clavis mener jeg å huske :stuck_out_tongue_winking_eye:

Første gang jeg brydde meg om Nano lå den i 40, ( og da var det en kammerat som mente den var superbillig) så den må du nok lengre inn i skogen med

Se tilbake til innlegg 100 i denne tråden.
Du nevner at man kanskje burde selge, og da sto kursen på ca 30. Ikke noe sjakktrekk i ettertid det ihvertfall…

4 Likes

Bra koseprosjekt, Savepig!:slight_smile:
Takk for at du deler artikkelsamlingen.
Bra CMD, synes jeg. Selv om aksjekursen herjes med…

For å korrigere deg så spør jeg vel om man burde selge, de fleste valgte å sitte som i ettertid viste seg å være fornuftig

På ssr ligger historikken helt tilbake til registeret begynner.

2 Likes

10 Likes

Om to år buddy, to år :grin::ring::sweat_smile::+1:

4 Likes