Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Vet du hva det høyeste shorten har vært på nå til iår?

Klarer du å putte på en kursgraf også på modellen din for å se om det er noen sammenheng med SSR short og kur?

Vi er ganske nær ATH på registrert short, i slutten av august var vi rett under 1,6 mill.

Jeg har prøvd å få til plotting av kursen, men google drive sheets fuen min er litt for svak, har ikke funnet ut hvordan jeg kan ha en alternativ skala på samme chartet.

Hvor er @Irathi når man trenger han? Han rocker jo på grafer.

@Evilfreud jeg nevnte faktisk dette for noen dager siden.

Er jo generelt lett å se at shortere ikke misliker høy kurs ihvertfall. Men ikke svakt sentiment heller.

Det som hadde vært gøy hadde vært å sett på alle shorter siste året på SSR og sammenstilt det mot kurs for å se hvor mye de har truffet.

På funcom ser det jo ut som de dekka inn nesten på bunn, som må sies å være ganske imponerende ( selv om mange har sagt indexfond skal handle denne uken).

Hadde dog vært spennende å vite hvor mye profitt i % de satser på i shortene de setter.

En ting som gjør dette bildet ihvertfall litt vanskeligere i en så volatil aksje som NANO er jo at når kursen fluktuerer med typ 10% + intradag blir det litt rart hvis man kun plotter close.

På en dag der nano har vaket mellom 90 og 100 og så closet på 90 så det det jo ofte på topp at shorterene har satt inn støtet og solgt som faen.

Det er sant, men noe må man jo plotte på.

Ikke anledning til det i følge vilkårene:
Kunden har ikke rett til å videreformidle analysene uten godkjennelse fra Norske Aksjeanalyser AS

Avtalen er en bilateral avtale mellom Norsk Aksjeanalyse AS og kunden. Det er ikke anledning til å videreformidle mottatte analyser eller anbefalinger i analysen til andre investorer.

Dersom dette likevel har skjedd , forbeholder Norsk Aksjeanalyse AS seg retten til avslutte avtalen med kunden uten at kunden gis rett til kompensasjon eller refusjon. Det vil også være aktuelt å kreve erstatning for tapt salg fra kunde

Beklager.

Men man kan kjøpe analysen for 1000 Kr, eller pakke pris for flere analyser

2 Likes

Bare tull å risikere noe da.
Jeg trenger ingen analytikere for å fortelle meg at Nano will make me a rich bastard :sweat_smile:

2 Likes

Herreminhatt, man kommer jo inn på topp 20 i Funcom for den prisen.

5 Likes

Skal vi satse på et oppkjøp a?

Mr. Weinand hopes his deals will silence the critics who say a post-merger Bayer will neglect its pharmaceutical division. He says the German company plans to expand its program of acquisitions and strategic alliances. But skeptics point out that the company has a mere 50 internal projects in the pipeline, compared with 140 for rival Roche, which is twice Bayer’s size.

4 Likes

Tenk hvor viktig Norge hadde blitt for Bayer sin kreftvirksomhet om de slo sammen Algeta og Nano.

4 Likes

Lite sannsynlig at Bayer kjøper NANO etter å endelig ha fått Copanlisib til markedet?

Men jeg ser for meg at andre BP vil ha en del av lymfomkaka.

Bra for Bayer, kjipt for aksjonærene.

Tenk hvor mye aksjen er verdt om 10år når Nano er et av de ledene selskapene i verden innenfor kreft og radioaktiv medisin :wink:

3 Likes

Jeg håper for “ateismens” skyld at de ikke selger, ihvertfall ikke før de har hatt produkt/produkter i markedet en stund. Det vil være å kaste ut barnet med badevannet.

Ja, jeg er redd NANO ikke overlever 2018 som selvstendig selskap.

Hvis de ikke overlever, men blir kjøpt opp, er det ett bevisst valg, og ikke fordi de er i ferd med å dø.

Jeg er litt ambivalent her.
På den ene siden vil jeg gjerne cashe inn 500 eller helst mer pr aksje innen ett års tid, men å være med på at norske Nano evt blir et stort selskap internasjonalt vil jo både være moro, bra for Norge og bra for kontoen min :grin::+1:

1 Like

Hvorfor skulle de ikke overleve? de har 900mill NOk på bok. De har selv utalt at strategien er å utvikle å ta medisinen til markedet som selvstendig selskap.

Ja, ok, om vi snakker sånne penger, men ett oppkjøp i dag, blir vel neppe mer enn 30% over dagens kurs.