Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Short? 8 tegn

50 000 aksjer er mye, men ikke mer enn at det kan være, og mest sannsynlig også er, helt regulær handel

ja men det ble jo kjøpt 250000 aksjer i sluttausjonen TRVX, og ligger en rest på 132 430 igjen på 15,80,-
samme ser vi jo på NANO i slutthandelen på 79,30,- …?

jaja du mener 50k nano aksjer… det er mye da spør du meg …
jeg syns iallefall det er påfallende med disse høye volumene i sluttaksjonen…

Jeg er enig. Vi får se om vi får noe mer av det i tiden fremover, bra volum nå.

1 Like

takk savepig :+1:

2 Likes

@Savepig you absolutely do rock! :+1::+1:

Like aktuellt for NANO og TRVX så jeg limer den inn her også.

Godt mulig alle her inne har fått det med seg men for å være på den sikre siden så legger jeg inn tråden som omhandlet godkjenning av Keytruda på HO som litt bakgrunns informasjon. http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2391063

Studer avsnitt fem nøye. Spesielt siste halvdel.
http://www.raps.org/Regulatory-Focus/News/2017/11/30/28956/Cures-Act-Implementation-Gottlieb-Says-Faster-Cancer-Drug-Approvals-Coming-for-Secondary-Indications/

Hopp gjerne til 39:20 for å høre hva Scott Gottlieb sier. Viktig diskusjon følger og er absolutt vert å få med seg.

Åpningsinnlegget og alt av dokumentasjon finner du her, https://energycommerce.house.gov/hearings/implementing-21st-century-cures-act-update-fda-nih/

Legg spesielt merke til Direktøren for NIH’s bruk av ordet Presisjon medisin. Noen som får flashback til CMD? :wink:

4 Likes

Flott innlegg. Costa understreket flere ganger «target» drug under CMD👍

1 Like

Nations institution of hope - i really like that phrase :gift_heart:

LOL for en namedrop!

Har et lite dilemma her. Har jo hørt at «…hvis det er for godt til å være sant» og «det er ikke gull alt som glimrer osv». Men saken er at jeg har lyst å innvestere i litt krypto neste år, og må selge noe nano da.

Det som slo meg da er at det i teorien er det samme som å selge noe som gir garantert fet gevinst om 2 år, og gå over i noe som kanskje kan gi gevinst på kortere sikt. Så tenkte jeg; er det noen garantier for at pengene vil ha vokst om to år i Nano? Ja, er det ikke det?

• Vi vet Betalutin kommer på markedet (ref. Intervju m/ Costa + CMD info).
• Vi vet peers som får FDA approval prises 5-10-20x Nanos nåværende kurs.
• Til og med et ekstremt konservativt estimat på 100% gevinst på dagens kurs ved FDA approval vil jo være en grei avkastning på 2 år. Jeg tror selvfølgelig på mer.

Så spørsmålet er, hva er den største grunnen til at kursen ikke er høyere nå? Tålmodighet?
Folk som ikke har skjønt potensialet eller folk som fremdeles ser noe risiko her som jeg ikke ser?
(Og da tenker jeg ikke kommersialiseringsrisiko, den gjelder ikke i min bok da jeg enten da er ute med mer enn 50% eller antar at Nano er kjøpt opp – overnevnte er altså ifht. FDA approval).

Hvis noen sa til meg, innvester 1 krone her og så skal du få tilbake 5 kr om 2 år, er det for dårlig r/r?
Hva mener dere? Hvorfor er ikke kursen høyere? Er det noen risiko igjen i Nano på lang sikt?

Jeg tror grunnen er at premissene dine ikke er riktige:

Ingen vet jo dette 100% sikkert.

Du sier også:

Problemet med dette premisset er jo at det gjelder deg spesifikt, mens ditt overordnede spørsmål knytter seg til kursen og dermed markedet som helhet. Markedet tar hensyn til kommersialiseringsrisikoen selv om du ikke gjør det. Og de som tenker som deg, sikkert mange av oss :wink: , er jo avhengige av dem som tenker på den…

Making sense? :slight_smile:

Close over 80 i dag? Yay or nay?

Lett. 8 tegn

2 Likes

Jo, det er 100% sikkert. CEO for et børsnotert selskap går ikke ut og sier at risikoen for at produktet ikke kommer til markedet = 0 uten å risikere å bli saksøkt. Sånn seriøst, kommer ikke Betalutin på markedet skal jeg personlig saksøke Nano. Men nok om det… jeg heller mer mot ditt andre poeng som en forklaring:

Markedet tar hensyn til kommersialiseringsrisikoen selv om du ikke gjør det. Og de som tenker som deg, sikkert mange av oss :wink: , er jo avhengige av dem som tenker på den…

2 Likes

Jeg er ingen ekspert men jeg tenker at grunnen til at kursen er så lav er på grunn av at det er biotec.
Det blir sett på som en high risk aksje og Historisk sett har ikke alt for mange blitt en suksess.
Så har du dette med data som f.eks 20/100 dataene som kom, ble tolket negativt uten noen som helst grunnlag da pasientgrunnlaget var så lite .kusen gikk jo fra 83 til 95 og stupte til 79 på noen timer.
Så har du shorterne som presser og holder prisen lav.

Det som markedet ikke har tatt inn over seg er at FDA med denne nye AA gjør at dette kan gå mye raskere enn hva det har gjort tidligere, vi er inne i en ny tidsalder når det gjelder nye medesiner og utviklingstiden av dem , gjerne på tide markedet også utvikler seg litt ;D

• tenk på alt det Nano har i pipelinen :star_struck:

Jeg har tenkt det samme som deg og heller kjøpe litt krypto, men vet du hva hvorfor invistere i noe som er bingo “i mine øyne” når du sitter med en så god hånd som du gjør i nano.

2 Likes

I 2005 var jeg på sydenferie. 14 dager i grekenland med all-inclusive. Det hadde seg slik at forstoppelsen kom når flyet landa. Løsna ikke før dag 8. #denfølelsen.

Shoutout og 2 minutters stillhet for stuepiken som tok rom 204 på Ving Resort Rhodos i 05.

Selgersiden krymper inn

Kommer tilbake når gutta krutt skal ta ut 2-kronersgevinsten. For oss andre er det to steg frem og ett tilbake.

Jeg husker ikke nøyaktig ordlyd i det de har sagt og godt mulig at jeg er pirkete når jeg tenker slik, men uavhengig av hva Nano sier så tenker jeg at de kan ikke vite det 100%, rett og slett fordi det ikke er deres avgjørelse når alt kommer til alt. Det skal gjennomføres en fase 2 og det skal oppnås en godkjenning, ergo ikke sikkert.

Men for å understreke det så betyr jo ikke det at jeg ikke mener godkjenning og på markedet er sannsynlig. Var bare mitt forslag til årsak. :slight_smile: