Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Mulig, så klart. Men jeg leste en plass at FDA ikke gav ut noe informasjon om søknader annet enn ved godkjenning. Finner ikke dokumentet nå… Det vil jo ikke være noe poeng å børsmelde et avslag så lenge prosessen enda er i gang. I det tilfellet vil det være hemmelig til selskapet får godkjennelsen og informasjonen blir meldt.

Jeg håper så klart jeg tenker feil og du har rett! :slight_smile:

Jeg tolker “avslag” i denne sammenheng som at de må revidere og levere på nytt - pga. mangler etc. Ikke at de har fått avlsag type “nei, dere får aldri BTD”. Er du med? :slight_smile:

Ja, og det var det jeg mente med at prosessen enda er i gang. Jeg har ikke tolket ledelsen på noe vis som at de ikke har tro på designasjonen. :sunglasses:

2 Likes

Du har rett i dette. Dersom søknaden er mangelfull eller at det er kriterier som ikke er oppfylt så vil FDA sende et “nondesignation letter”. Der vil årsakene til at BTD ikke er gitt fremgå og det kan også gis råd om hva som er nødvendig for å få innvilget en ny søknad.

En annen sak tenker jeg er om FDA offentliggjør avslaget. Det kan jo være det som @Fornybar har lest.

Jeg vet at jeg har hørt også på Radium at selskapene kun melder innvilgelser. Det var i tilknytning til Targovax eller PCIB tror jeg. Enig i at det er litt rart at slike avslag ikke må børsmeldes, men jeg kan likevel ikke forestille meg annet enn at selskapene har undersøkt dette og holder seg innenfor lovens grense.

Jeg har tidligere postet min antakelse vedrørende tidspunkt for eventuell BTD-innvilgelse. Gjetter på innen utgangen av februar (det er senest…). Les nedre halvdel av s 30 i dette dokumentet så ser dere hvorfor.

1 Like

Mener også å huske at jeg hørte i en av de 3-4 siste radium-episodene (den med CEO i PCIB i studio), at selskapene fort kan finne på å søke om BTD på svært tidlig tidspunkt (hvor de ikke regner med å få det), men hensikten er å få en tilbakemelding på hva som konkret må til.

Derfor vil det ikke overraske meg i det hele tatt om Nano allerede har søkt og fått avslag, og at de bruker tilbakemeldingen som guidelines for neste submission. Det høres jo ut som en smart ting å gjøre, og ingen grunn til at de skal børsmelde dette.

1 Like

Kan vi forvente en melding om BTD i tørkeperioden mellom nyttår og Q1? Jeg tror det.

Vel, så snart 3mnd avlesningen på de siste fase2 arm4 pasientene er foretatt (da har vi også 6mnd avlesning på rundt halvparten av de, vil jeg anta) så bør det være grunnlag for å få innvilget BTD. Forutsett selvsagt at resultatene ikke er under pari, noe vi får en god indikasjon på om halvannen uke på ASH.

1 Like

Så, la oss anta at nano sender inn den endelige søknaden i slutten av januar, så vil vi kunne forvente svar fra FDA i slutten av Mars. Spørsmålet er om større aktører ønsker å posisjonere seg i løpet av denne ventetiden slik at vi får en gradvis kursoppgang. Hvis ASH-dataene blir litt tvetydige, så kan det fort tenkes at større aktører blir litt avventende, og dette vil kunne føre til videre ørkenvandring. Jeg vil likevel ikke tørre å være helt ute av aksjen i løpet av en slik periode pga. muligheten for å snuble over en vakker oase (i form av f.eks. partneravtale).

1 Like

Spent på om de har fått en partneravtale med en biosimilarprodusent til Archer-1. Dahle har før snakket om at det var biosimilars til Rituximab som var aktuelle for studien.

F.eks her, side 9
http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/presentations/capital-days/6%20Jostein%20Dahle.pdf

3 Likes

Det kan bli spennende, ja. Kanskje en produsent av denne biosimilaren også kunne vært en egnet part for oppkjøp/partnerskap/logistikkavtale? Uten at jeg har noe å gå etter her. :blush:

kanskje Novartis , mener å ha lest at Nano har en god link med de

Er jo bare til å se hvem i ledelsen som kommer fra hvor :wink:

Kan fort ende opp med at ROCHE havner på sidelinjen. Ikke sikkert de liker det så veldig godt.

Det mest kursdrivende de kan gjøre akkurat nå er å søke om listing på NASDAQ :smiley:

1 Like

Hær var det mye bra info om om Breakthrough Therapies

https://www.fda.gov/regulatoryinformation/lawsenforcedbyfda/significantamendmentstothefdcact/fdasia/ucm341027.htm

Ha en god søndag alle sammen, kommende 8-10 dager blir vanvittig spennende :mage:

7 Likes

Ny Nanouke står for døren. Hva tror vi om kursen?

Jeg venter spent på ASH, både 20/100- og 15/40 resultater. Vi har ikke så mange virkedager igjen i desember og som vi vet skal både Paradigme og Archer-1 i gang i løpet av året. Jeg tror også på andre mulige triggere i nærmeste fremtid, i det så ligger det BTD, Fastt rack osv. Men jeg har også vondt for å tro at Big Farma bare står å ser på at det suverent beste prouktet innen NHL-kreft skal stå å modne seg uten at noen interessenter melder seg. Om dette skjer i form av samarbeidstilbud eller reelle bud, skal ikke jeg spekulere i, men med nye taker fra FDA, som igjen betyr at tidlig adgang til markedet kan skje mye raskere enn vi aner så mener jeg tiden som Nanoaksjonær aldri har vært mer spennende. Når interessen fra BF melder seg, så er det for sent å hoppe på toget, i hvertfall om man vil være med på de virkelig store økningene i akjsekuren. Jeg selger altså ikke en eneste aksje selv før ASH, men alle får gjøre sine egne vurderinger. Håper på en reprising av selskapet, det er på høy tid. Lykke til alle sammen :v:t2::moneybag::wink:

6 Likes

Under presentasjonen av ARCHER-1 oppstart kommer det samtidig melding om samarbeid med ROCHE eller NOVARTIS. Da skulle det blitt liv i leiren :stuck_out_tongue:

Edit: Dette er kun en hypotese. Men jeg hadde ikke blitt overrasket om den slår til.

4 Likes

Jeg sitter med en gryende følelse av at vi i NANO kommer til å skille mellom pre og post desember 2017.

NANO anno 2018 kommer til å skremme livskiten ut av konkurrentene, de er ikke lenger kun en liten prikk i horisonten - de står å banker på inngangsdøren!

Fremtiden er her, og den erstatter et behandlingsregime fra helvete.

Jeg tror jeg de aller fleste pasientene ville tatt sjansen på Betalutin selv om ORR lå nede på 10%. Det sier det meste. Men nå er vi jo så heldige at “vårt” produkt også er overlegent på effekt.

Det er NÅ moroa begynner! :+1:

7 Likes

Blir en spennende desember ja, godt man er fullastet :smiley:tror nok kursen går endel på forventninger før helga, hvis ikke så smeller det nok bra mandag 11, om 8 dager! Det tror jeg forsåvidt det gjør uansett :heavy_dollar_sign::dollar::+1:

1 Like

La oss for gudsskyld slippe en “sell-on-news” som under Lugano. Vi hadde en pen stigning der til 109 før momentet totalt ble myrdet. Jeg håper vi kan etablere oss over 90-95 ila. uken før ASH.

5 Likes

Sant. Men uten nedsalget av optikeren (?) så ville vel ikke kursen gått så langt ned?
Uansett moro å følge med nå framover!

1 Like